Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Well... det är en red bull. Jag gissar dock att det där är F1s mockup-bil och inte RBs helt egna skapelse. Nosen ser nästan exakt ut som bilen F1 visade upp på Silverstone.
https://twitter.com/redbullracing/status/1491447869848821761

Tänker att de flesta inte kommer att visa alla detaljer innan försäsongstesterna i alla fall.

Sen är ju inte Red Bulls livré direkt oväntad hehe

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av maniac:

Tänker att de flesta inte kommer att visa alla detaljer innan försäsongstesterna i alla fall.

Sen är ju inte Red Bulls livré direkt oväntad hehe

Det är jag rätt säker på också. Däremot så tror jag inte RB visade något från sin egna bil, kanske halon möjligtvis
aja, det gör det bara mer spännande när alla bilar kör ut för första testerna och kamerorna står redo!

Permalänk
Medlem

Äh! När det är dags för 2022 säsongs första Q1, så ser vi den officiella bilen i sin fullkomlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Äh! När det är dags för 2022 säsongs första Q1, så ser vi den officiella bilen i sin fullkomlighet.

Tror det kommer ta till tredje racet innan jag börjar lita på att det är deras fullständiga bil

Permalänk
Medlem

Nu är jag tillbaka på kontroversen från sista racet igen, läste detta på crash.net,

- During the exchange, Wheatley is heard advising Masi on how to deal with the lapped cars that are separating leaders Hamilton and Verstappen during the late Safety Car period.

“Those lapped cars; you don't need to let them go right the way around and catch up with the back of the pack,” Wheatley says. “You only need to let them go, and then we've got a motor race on our hands.”

Masi replies: “Understood.”

After the race, Mercedes team principal Toto Wolff tells Masi his decision was “not right”, to which Masi responds: “Toto, it’s called a motor race, OK?”

Inte undra på att Toto brände alla säkringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

After the race, Mercedes team principal Toto Wolff tells Masi his decision was “not right”, to which Masi responds: “Toto, it’s called a motor race, OK?”

Inte undra på att Toto brände alla säkringar

Fast Toto har ju själv använt liknande formulering tidigare när han ville påverka raceledningen åt ett annat håll.
Minns inte riktigt när dock, kanske tysklands racet?
Men det var nog därför Masi formulerade sig på det sättet.

Permalänk
Medlem

Aston Martin presenterar sin AMR22 med Lance Stroll och Sebastian Vettel
https://youtu.be/VLfbm5ViYfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast Toto har ju själv använt liknande formulering tidigare när han ville påverka raceledningen åt ett annat håll.
Minns inte riktigt när dock, kanske tysklands racet?

Tidigare under samma race hörde vi Toto säga "Michael, please no safety car" när Giovinazzi kraschade. Det blev då ingen ren SC, utan en VSC. Båda teamen försöker förstås påverka ledningen i olika situationer. Ibland blir det som det egna teamet önskar och ibland som det andra.

Varför dialogen mellan Wheatley och Masi plötsligt presenteras som "previously unheard radio" begriper jag inte. Den har funnits i F1TVs radio rewind sedan mitten av december.

Skrivet av Zipparn:

Aston Martin presenterar sin AMR22 med Lance Stroll och Sebastian Vettel
https://youtu.be/VLfbm5ViYfs

Bara jag som tycker att Lawrence låter som en högstadieelev som ägnat alldeles för lite tid åt att förbereda sig inför presentationen inför klassen?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Aston Martins bil är sjukt snygg. Är väldigt taggad på att se den på banan nu!

https://twitter.com/AstonMartinF1/status/1491779968644403200

Nu ser man också att DRS kommer vara kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Aston Martins bil är sjukt snygg. Är väldigt taggad på att se den på banan nu!

https://twitter.com/AstonMartinF1/status/1491779968644403200

Nu ser man också att DRS kommer vara kvar.

har det varit frågetecken om att DRS ska vara kvar?
tycker det har sagts länge att DRS kommer vara kvar på bilarna men inte användas, som en backup ifall utfallet med regelverket inte blir som tänkt.

håller med om fin bil

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av issue:

har det varit frågetecken om att DRS ska vara kvar?
tycker det har sagts länge att DRS kommer vara kvar på bilarna men inte användas, som en backup ifall utfallet med regelverket inte blir som tänkt.

håller med om fin bil

Dom har inte sagt att det skulle försvinna men heller inte haft DRS på tidigare modellbilar osv så för vissa (bl.a mig) blev det något frågetecken om det skulle vara kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Dom har inte sagt att det skulle försvinna men heller inte haft DRS på tidigare modellbilar osv så för vissa (bl.a mig) blev det något frågetecken om det skulle vara kvar

Skulle ha för mig att jag har läst att DRS är kvar under 2022 och därefter kan de besluta ta bort det eller minska på ”effekten” av DRS om det uppnås det som de eftersträvar med det nya regelverket.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Dom har inte sagt att det skulle försvinna men heller inte haft DRS på tidigare modellbilar osv så för vissa (bl.a mig) blev det något frågetecken om det skulle vara kvar

ah, då förstår jag.

men, kan inte bara säsongen dra igång nu? vill se de nya bilarna på banan i Q1 och vill se om det blir bättre racing istället för DRS passeringar, samt vilka som kommer lyckas/misslyckas med nya bilen.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av issue:

ah, då förstår jag.

men, kan inte bara säsongen dra igång nu? vill se de nya bilarna på banan i Q1 och vill se om det blir bättre racing istället för DRS passeringar, samt vilka som kommer lyckas/misslyckas med nya bilen.

jaaa! sjukt tråkigt att dom inte kommer sända testerna på F1TV. Kommer dock vara massa journalister där som kommer filma själva gissar jag. It's something

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

jaaa! sjukt tråkigt att dom inte kommer sända testerna på F1TV. Kommer dock vara massa journalister där som kommer filma själva gissar jag. It's something

Är väl som tidigare år.
Man får följa autosport och bbc's live-bevakning på deras hemsidor, som ofta brukar vara rätt fattiga där det mest brukar stå vem som åker ut på banan och i vilken kurva det är rödflagg.
Sedan får man se Teds Notebook på kvällen där han står i någon kurva och försöker få Pete att filma bilarna istället för att zooma in på någon fågel.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Skulle ha för mig att jag har läst att DRS är kvar under 2022 och därefter kan de besluta ta bort det eller minska på ”effekten” av DRS om det uppnås det som de eftersträvar med det nya regelverket.

Det är så jag har uppfattat det också.

Skrivet av Kenneth:

Aston Martins bil är sjukt snygg. Är väldigt taggad på att se den på banan nu!

https://twitter.com/AstonMartinF1/status/1491779968644403200

Nu ser man också att DRS kommer vara kvar.

Riktigt intressant det där med öppningarna ovanpå sidepodsen. Undra om dom kommer vara själva med det eller om det är något flera team kommer använda.

Edit
Varför är det så stor skillnad på bilderna från twitter och dom am lagt upp på sin sida?

Twitter

Astonmartinf1.com

Och om vi jämför med haas så är det rejäl skillnad på sidepodsen.

Permalänk
Medlem

Greasy.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut. Däcken ser större ut (inte bara att fälgen är större) och framvingen ser ut att sitta rätt högt upp i luften.
Ser lite off ut att framvingen ser ut att vara högre upp än resten av bilen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Vad tycker vi om Williams nya skrud Jag gillar den, snygg blå färg.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

Nu var ovanstående bara "standardbilen" med ny livery. Nedan är riktiga bilen in the flesh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Snygg! Frågan är om de använder Duracell batterier i bilen?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Haha, lite extra batterypower är aldrig fel. När alla andras overtakebutton slutar fungera, Williams keep going and going and going

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

F1 har ju alltid varit en fristad för tveksamma sponsorer.
Och därför är ju det här en naturlig utveckling:
https://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/33301906/red-bull-signs-...

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Idag är det dags för Ferrari att visa upp sin bil. Jag gissar att dom kommer använda showcar och inte riktiga... och att den är röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Idag är det dags för Ferrari att visa upp sin bil. Jag gissar att dom kommer använda showcar och inte riktiga... och att den är röd.

Jag gissar att den ser ut ungefär så här

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av p.lindblom:

Jag gissar att den ser ut ungefär så här

https://i.imgur.com/vhHhGl1.jpg

Såg den läckan också. Helt okej även om jag gärna hade sett lite fler färger. Trodde det skulle vara lite mer vitt nu när Santander är tillbaka på bilen.

Permalänk
Medlem

Meh..! Skit i röda ringen.

Varför Alpha Tauri var en sådan härlig bil att titta på, var pga de vita fälgarna som gav den himla massa attityd.

Dold text

Nu har vi de där kaffeburks locken som eventuellt kommer elektrifieras..? Till och visa bilnummer eller vad det nu hintades om för länge, länge sedan. Typ 2-3mån sedan.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Okej, mycket nytt som hände nu. Först: Ferrari visade upp sin bil. Den är röd, men verkar faktiskt vara den riktiga bilen. I like it!
https://twitter.com/ScuderiaFerrari/status/149430086303633818...

Sen presenterade FIA även nyheter om Race Director där Michael Masi förlorar rollen och ska istället pendla mellan två personer. Jag trodde faktiskt inget skulle hända och i mina ögon så bekräftar FIA att det som hände i Abu Dhabi inte var helt rätt.
https://twitter.com/fia/status/1494307414316826624

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag trodde faktiskt inget skulle hända och i mina ögon så bekräftar FIA att det som hände i Abu Dhabi inte var helt rätt.
https://twitter.com/fia/status/1494307414316826624

Eller också så bekräftar de bara att alla skriker så högt att man kände sig tvingad att göra något för att tysta, oavsett vad de själv tycker.