Mark Zuckerberg and team consider shutting down Facebook and Instagram in Europe if Meta can not process Europeans’ data on US servers

Permalänk

Mark Zuckerberg and team consider shutting down Facebook and Instagram in Europe if Meta can not process Europeans’ data on US servers

"Mark Zuckerberg and team consider shutting down Facebook and Instagram in Europe if Meta can not process Europeans’ data on US servers."

Nu håller vi tummarna för att det stängs ner=)

https://www.cityam.com/mark-zuckerberg-and-team-consider-shutting-down-facebook-and-instagram-in-europe-if-meta-can-not-process-europeans-data-on-us-servers/

Visa signatur

When the phone
was tied
with a wire-
Humans were free..

Permalänk
Medlem

Känner inte till sidan du länkar till men att Meta skulle stänga ner Facebook och Instagram i Europa är oerhört osannolikt. Finns alldeles för mycket data att samla in trots EU's krav.

Permalänk
Medlem

Tror det är i runda slängar 96 eller 97% av Metas intänkter som kommer från reklam...

Så de hoppas väl att EU skall böja sig när folk inte längre har tillgång till skräpet.

Permalänk
Medlem

Det är väl inte särskilt troligt att de faktiskt kommer att stänga ner Facebook i Europa, men hoppas kan man ju.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonii:

Känner inte till sidan du länkar till men att Meta skulle stänga ner Facebook och Instagram i Europa är oerhört osannolikt. Finns alldeles för mycket data att samla in trots EU's krav.

Jovars, hur mycket data kommer de dock att kunna samla in då? Eller kanske det ligger i irritationen att behöva bearbeta varje GDPR-begäran om att få sina insamlade/lagrade data raderade som de (också) stör sig på?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, hur mycket data kommer de dock att kunna samla in då? Eller kanske det ligger i irritationen att behöva bearbeta varje GDPR-begäran om att få sina insamlade/lagrade data raderade som de (också) stör sig på?

Så mycket de vill? De kommer kunna förhala eventuella mål i domstol under många år tills dom får sin vilja igenom. Se bara på Intels miljardböter som drogs tillbaka för inte så länge sedan.

Permalänk
Medlem

Hota oss mer Zuck daddy.

Inget av värde skulle gå förlorat för EUs räkning.

Permalänk
Medlem

Låter utmärkt! Hoppas nedstängningen blir permanent!

Permalänk
Medlem

Zuck kan ta Meta, Facebook och Instagram tillbaka till planeten han kom ifrån.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Finns alldeles för mycket pengar att hämta här oavsett, tvivlar starkt på att det kommer stängas ner tyvärr.

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans i världen att det händer.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hörde om det i förrgår. Tror inte det kommer hända. Men man kan ju som sagt hoppas.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Inaktiv

Jag vill gärna ha det kvar. Jag tror inte heller det är realistiskt att de skulle stänga ned. Förlora 300 miljoner användare? Jo tjena.

Permalänk
Avstängd

Kommer inte ske men jag hade absolut inte saknat det då jag aldrig gjort något konto och inte heller har några planer på att göra det.

Skulle det stängas ner så skulle något ny dynga vara på plats en vecka efter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Zuck kan ta Meta, Facebook och Instagram tillbaka till planeten han kom ifrån.

Jag tror han kom hit samtidigt med Bezos från Ferenginar

Permalänk
Medlem

Jag tycker till skillnad från andra bra om facebook, eller ser nyttan iallafall. Klart det finns dåliga sidor också. Finns väldigt många bra grupper jag är med i relaterat till hundägande, bilägande, gemenskap på orten osv. Så för min del får det gärna stanna. Flödet däremot kollar jag inte mycket på.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Alltså tjänsten som sån är ju inte speciellt svår att utveckla, men pga FB marknadsdominans så är det typ omöjligt att komma in med en nya konkurrent . Stänger FB ner så kommer det bli ett krig mellan nya aktörer för att fylla hålet och det skulle antagligen vara bra för konsumenter.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore