Får ej igång Multiplayer-läget i BF3 från mitt PS3

Permalänk

Får ej igång Multiplayer-läget i BF3 från mitt PS3

Hej!

Är hemma i covid-karantän och har letat fram mitt PS3 i förrådet. Ville lira mitt gamla favoritspel BF3 i Multiplayer-läge. Nu har försökt få det att funka i flera timmar utan framgång och behöver hjälp. Varje gång jag klickar på "multiplayer" i menyn så fastnar spelet i "loading"-läge och det bara går och går och går, inget händer.

Detta har jag gjort för att försökt lösa:

- Uppdaterat programvaran på PS3
- Raderat all gammal BF3-speldata, startat om konsolen och tankat ner senaste uppdateringarna på nytt
- Fixat en ny "online ticket" från PS-store
- Följt de här guiderna från portforward för att fixa med min router: https://portforward.com/asus/rt-ac87u/ och https://portforward.com/networking/staticip-ps3-playstation-3...

Inget fungerar och jag håller på att bli tokig!!!

Lite bakgrundsinfo:
-Sitter på fiber och har kopplat in min ASUS RT-AC87U-router mot en Inteno XG6846-R1 i vilket fibernätet går in i lägenheten
-Har ett fungerande originkonto hos EA
-Har spelet på skiva
- Spelet har funkat felfritt tidigare men nu var det kanske 5-6 år sedan allt var inkopplat.

Någon som har några tips eller råd för att lösa det här?

Stort tack på förhand!

/Uttråkad covidkarantänare

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Permalänk
Medlem

Hur är det med PlayStation+, behövs det? Man tycker dock att de borde varna om det är det som är problemet.

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Hur är det med PlayStation+, behövs det? Man tycker dock att de borde varna om det är det som är problemet.

Bra fråga! Måste kolla det! Tack för input. Återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carrotguy:

Bra fråga! Måste kolla det! Tack för input. Återkommer

Och innan du köper PS+, är där servrar uppe för spelet?

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Och innan du köper PS+, är där servrar uppe för spelet?

Jo, men allt verkar vara igång om jag förstått saken rätt. Läste i nåt forum att man kan pröva "bygga om systemet" via någon typ av hard boot av ps3:an, så håller på med det nu.

Lyckas inte googla fram om PS+ krävs eller ej för att lira BF3. Men men, forsätter kollar runt.

Tack igen för input!

Permalänk

Behövs ingen ps plus för ps3

Permalänk
Skrivet av terminator94zozo:

Behövs ingen ps plus för ps3

Ah, ok! Tack!

Permalänk

Fungerar fortfarande inte. Några andra tips?

Permalänk

Nu löste det sig. Fick hjälp av EA-support att länka nytt EA-konto med nytt PSN-konto. Tack för input här ovan. Admin, lås gärna tråden.