Permalänk
Medlem

Du får ju en kul achievement om du bränner en kedja på 1,5 mille tror jag det var. Men kan förstå frustrationen. Du har brutalt tråkigt med meningslös drifting bara för att skramla ihop skillpoäng och så rånas man.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vafan. Jag få konstanta crash to desktop nu efter lite drygt 30-40min spelat. Aldrig haft innan, är det den nya drivrutinen som spökar? Någon annan som känt av detta på sistonde?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vafan. Jag få konstanta crash to desktop nu efter lite drygt 30-40min spelat. Aldrig haft innan, är det den nya drivrutinen som spökar? Någon annan som känt av detta på sistonde?

Såg ett meddelande nu i spelet att senaste Nvidia drivrutinen har problem när raytracing är på, antingen stäng av det eller gå tillbaka till äldre drivis tills det kommer en uppdatering säger dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Såg ett meddelande nu i spelet att senaste Nvidia drivrutinen har problem när raytracing är på, antingen stäng av det eller gå tillbaka till äldre drivis tills det kommer en uppdatering säger dom.

Ahaaa, jag förstår. Jag får testa stänga av RT då och se om det gör någon skillnad

edit:
Såg meddelandet nu inne i spelet. Det verkar funka nu efter jag stängt av RT

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spring hot season har dragit igång nu, kom och kör

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

För er som kör Xbox One X, hur är prestandan/grafiken i 4k? FPS drops? Som kunde ske i 4an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Spring hot season har dragit igång nu, kom och kör

Extremt repetiva event de kör. Nu börjar man bara få dubletter dessutom så jag undrar vad jag håller på med som kör de här eventen

Körde ett race för att få en jaguar jag redan äger. Men då hittade jag en riktig killerbil som beter sig som en dröm och är skön att köra. Hade tänkt uppgradera den för max i min klass i detta fallet A. Men hur ska man gå tillväga för att ändra karaktären så lite som möjligt bara göra den än mer op utan att den går som ett strykjärn på vägarna. Uppgraderar man motorn riskerar man att man sladdar loss. Utväxlingen är skön så vill inte gärna ändra på den heller. Minska vikt går ju fetbort. Uppgradera däck är väl det sämsta man kan göra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Extremt repetiva event de kör. Nu börjar man bara få dubletter dessutom så jag undrar vad jag håller på med som kör de här eventen

Körde ett race för att få en jaguar jag redan äger. Men då hittade jag en riktig killerbil som beter sig som en dröm och är skön att köra. Hade tänkt uppgradera den för max i min klass i detta fallet A. Men hur ska man gå tillväga för att ändra karaktären så lite som möjligt bara göra den än mer op utan att den går som ett strykjärn på vägarna. Uppgraderar man motorn riskerar man att man sladdar loss. Utväxlingen är skön så vill inte gärna ändra på den heller. Minska vikt går ju fetbort. Uppgradera däck är väl det sämsta man kan göra.

Jo det är lite samma sak på nya säsonger, jag är dock okey med det då jag vill fortsätta och grinda på precis som i 4:an. Vi väntar bara på den nya dlc av en ny expansion som ska öppna och se vad det kan bjuda på.

Njaaaa, jag skulle säga att det första jag uppdaterar är däcken innan något annat, jag är så trött på att när jag av lathet och bekvämlighetsfaktor laddar ner en ny klass och allt är maxat utom däck och stötdämpare så det blir som du säger att man bara kanar runt för man har för mycket kraft i motorn. Bromsar är något jag tycker är viktigt också vilket inte andra tycker verkar det som.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jo det är lite samma sak på nya säsonger, jag är dock okey med det då jag vill fortsätta och grinda på precis som i 4:an. Vi väntar bara på den nya dlc av en ny expansion som ska öppna och se vad det kan bjuda på.

Njaaaa, jag skulle säga att det första jag uppdaterar är däcken innan något annat, jag är så trött på att när jag av lathet och bekvämlighetsfaktor laddar ner en ny klass och allt är maxat utom däck och stötdämpare så det blir som du säger att man bara kanar runt för man har för mycket kraft i motorn. Bromsar är något jag tycker är viktigt också vilket inte andra tycker verkar det som.

Ja är målet att få så snabb bil så är ju däck a och o om man har fart nog överskrida friktionen. Men mer grepp påverkar ju karaktären. Det man vill åt är att demokratiskt höja alla värden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Minska vikt går ju fetbort. Uppgradera däck är väl det sämsta man kan göra.

Varför och varför?
Minska vikten är väl en ganska allroundlösning som gör bilen lite bättre på typ allt?
Däck kan ju vara lite samma sak också, men kanske större risk att det ändrar karaktären på bilen...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Två designer delade

Audi Sport TTRS - 347 196 928

Asahi Kiko Gr.B (JGTC) BMW M3 E30 - 790 911 957

Edit: uppdaterade en delningskod

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Varför och varför?
Minska vikten är väl en ganska allroundlösning som gör bilen lite bättre på typ allt?
Däck kan ju vara lite samma sak också, men kanske större risk att det ändrar karaktären på bilen...

Det är tråkigt med bilar som känns som pappersvikter. Men ja det är väl det närmsta man kan komma demokratisk fördelning av kraft vs friktion om de nu inte ändrar viktfördelningen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är tråkigt med bilar som känns som pappersvikter.

Mjaoe, fast om du bara ska sänka vikten så du håller dig kvar inom klassen så lär du inte få plocka ur hur mycket vikt som helst heller
Men du har en poäng där med viktfördelning: min gissning är att de kör nån enkel princip och behåller viktfördelningen rakt av, men vem vet de kanske har nått mer komplext system där de försökt ta höjd för var vikten plockas bort.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjaoe, fast om du bara ska sänka vikten så du håller dig kvar inom klassen så lär du inte få plocka ur hur mycket vikt som helst heller
Men du har en poäng där med viktfördelning: min gissning är att de kör nån enkel princip och behåller viktfördelningen rakt av, men vem vet de kanske har nått mer komplext system där de försökt ta höjd för var vikten plockas bort.

Var väldigt lite som gick att uppgradera på 1966 jaguar. Blev bromsar och styva upp chassit. Kanske blir att man inte styvar upp ska testa bara trimma motorn lite.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Svårt släppa ekonomidelen. Begriper fortfarande inte vad det är de siktar på med auction house. Belöna de som är kreativa eller så vill de bara göra alla till ofrivilliga scalpers. Nu så kan jag ju inte sälja min shelby cobra för nypris+ som de kreativa gör men jag kan bara sälja till köp nu pris som jag inte får justera. 1.7 miljoner är ingångs och maxbudet satt till. Just den här bilen är antingen inte attraktiv eller går att få tag på betydligt billigare trots den är listad för 20 mille.

Stöter fortfarande på patrull när jag försöker köpa begade bilar billigare än nypris. Jag har lyckats en gång med koeningsegg regera där jag efter några försök faktiskt lyckades snipa den 200000 kr billigare än nypris. Sen har jag köpt en bil där en massa skillpoints följde med men det går ju inte se när man köper men det är kanske värt några tusen iaf.

Tycker ju de kunde göra det enkelt. Man kan sälja för halva nypriset istället för att måsta böka med auction house där man ska förväntas betala scalperpriser som det är något 3080 man bjuder på Att ge bort och hoppas på fru fortuna är ju lite mer tidseffektivt behöver inte ödsla en massa tid på en massa byråkrati.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Har sökt om att få gå med i klubben, heter kallezar1337 i Forza

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearendil:

Har sökt om att få gå med i klubben, heter kallezar1337 i Forza

välkommen!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså nu e det andra gången på en kort tid som jag får ominstallera Forza pga att när jag ska starta spelet så kommer jag till Xbox gaming service i windows store. Jag har testat köra repair men det hjälper inte. Någon som har någon ide om varför detta händer hela tiden och vad jag kan göra för att få bort detta problemet. Har aldrig haft problem med Forza innan.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fan! Nu hände det igen, ominstallerat igår, korrupt idag. Vad är det som händer med det spelet just nu? Det beror inte på xbox appen eller MS-store för då hade mitt microsoft flight simulator 2020 varit felaktigt också...Skumt...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Fan! Nu hände det igen, ominstallerat igår, korrupt idag. Vad är det som händer med det spelet just nu? Det beror inte på xbox appen eller MS-store för då hade mitt microsoft flight simulator 2020 varit felaktigt också...Skumt...

Har strulat sen senaste uppdatering även för mig, minst dubbel laddtid vid start sen får jag upp felmeddelande om strömnings bandbredd.

Permalänk
Medlem

Tjeeena! Har precis införskaffat mig spelet! Helt ny till serien och bil-spel överlag Vad kan man förvänta sig för skoj i multiplayer delen?

Har spelat typ 15 minuter hitills, vad är det för några som man kan möta lite varstans med ”riktiga” nick över bilarna? Dem är ju helt klart inte manövrerade av riktiga spelare?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Tjeeena! Har precis införskaffat mig spelet! Helt ny till serien och bil-spel överlag Vad kan man förvänta sig för skoj i multiplayer delen?

Har spelat typ 15 minuter hitills, vad är det för några som man kan möta lite varstans med ”riktiga” nick över bilarna? Dem är ju helt klart inte manövrerade av riktiga spelare?

De du möter i races är npc's med riktiga spelares namn, men de du möter ute i det fria är riktiga spelare

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

De du möter i races är npc's med riktiga spelares namn, men de du möter ute i det fria är riktiga spelare

Dem jag mött känns väldigt npc ändå tycker jag, eller är det bara jag som kör offroad som ett as å alla andra fint å lugnt på vägen?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

En annan fundering! Jag gick precis in och skulle köpa min första ”egna”bil. Hittade på den och valde den. Varför kan jag inte köpa den i ”stock” form? Jag får bara upp oändligt med andra spelares designer av bilen? Vad gör jag fel? Jag hitta inget alternativ?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

En annan fundering! Jag gick precis in och skulle köpa min första ”egna”bil. Hittade på den och valde den. Varför kan jag inte köpa den i ”stock” form? Jag får bara upp oändligt med andra spelares designer av bilen? Vad gör jag fel? Jag hitta inget alternativ?

Tryck "Y" på handkontrollen så får du välja vanlig fabrik färg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Har strulat sen senaste uppdatering även för mig, minst dubbel laddtid vid start sen får jag upp felmeddelande om strömnings bandbredd.

Vet inte om det kom en liten uppdatering igår jag inte märkte men nu är laddtiden från start nere på 27s, snabbare än det någonsin varit för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Vet inte om det kom en liten uppdatering igår jag inte märkte men nu är laddtiden från start nere på 27s, snabbare än det någonsin varit för mig.

Nice! Får pröva när jag kommit hem från min resa, alltid välkommet med kortare laddningstider (såvida inte saker har försvunnit)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Skaffade Game Pass (introduktionsgrejen, 10 kr första månaden) och spelet häromdagen. Grymt imponerad än så länge!
Supersnyggt, ingen krasch eller liknande med dator i sign och kör rätt höga inställningar, ingen raytracing men det mesta på high/ultra/extreme med några undantag och 100 fps mer eller mindre (pendlar väl mellan ca 85-115), i 1440p. Och mitt 6700 XT håller sig på ca 50C och 60-65C hotspot med lugna fläktar vilket alltid är trevligt (mild undervolt samt custom fläktkurva).

Spelet i sig tycker jag också är roligt, och grym spelvärld, bra ljud och körkänsla. Körde första Horizon och lite av 4an, så det är lugnt sagt en uppgradering från det första spelet..

Visa signatur

Mobo: MSI B550 Gaming Edge Wifi | CPU: R5 5600X / Noctua NH-U12S | GPU: XFX RX 6700 XT QICK 319 | RAM: 16GB 3600MHz CL16 Ballistix | Chassi: Fractal Design Define S | PSU: Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterlogic:

Skaffade Game Pass (introduktionsgrejen, 10 kr första månaden) och spelet häromdagen. Grymt imponerad än så länge!
Supersnyggt, ingen krasch eller liknande med dator i sign och kör rätt höga inställningar, ingen raytracing men det mesta på high/ultra/extreme med några undantag och 100 fps mer eller mindre (pendlar väl mellan ca 85-115), i 1440p. Och mitt 6700 XT håller sig på ca 50C och 60-65C hotspot med lugna fläktar vilket alltid är trevligt (mild undervolt samt custom fläktkurva).

Spelet i sig tycker jag också är roligt, och grym spelvärld, bra ljud och körkänsla. Körde första Horizon och lite av 4an, så det är lugnt sagt en uppgradering från det första spelet..

Definitivt! Enda problemen som jag upplevde (kört det sen man fick smygstarta om man pre-order) är multiplayern som knasa en del där efter release, gick inte å invita vänner och dylikt osv men numera är allt sånt löst och spelet tuggar ju sig fram felfritti mina ögon iaf.

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

Fan, fortfarande samma problem med för mig som har dykt upp på senaste att när jag ska starta spelet så hamnar jag på Microsoft store gaming services och jag måste ominstallera hela spelet för det ska funka....Vafan ska jag göra åt detta problemet?! Kan inte hålla på att ladda ner 100gb varje dag jag ska spela spelet

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro