Fungerar IOS bra med Chromecast nu?

Permalänk
Medlem

Fungerar IOS bra med Chromecast nu?

Jag hade en iPhone 7 (stora modellen) för några år sedan och den hade "problem" att snabbt koppla upp mot en pågående castning.
Idag använder jag en Note 9 och den hittar för det första alla enheter som castar i huset på en gång och det är lätt att styra dem med "swipe down" listen (hoppas ni förstår vad jag menar).
När jag hade 7:an och ville pausa Chromecasten tog det alltid ett antal sekunder/länge innan den "återupprättade" kontakten så att jag kunde pausa med Widgeten.
Hur upplever du som har iPhone idag att det fungerar? Får telefonen kontakt på en gång eller tar det en stund, fungerar det sömlöst på det hela taget?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det beror på vilken app som castar säger jag. Netflix är skutsnabb och hittar alltid. SVT är ok, SR suger och så gör ock Viasat och Allente. Spotify är ok på mina riktiga CCar men på högtalare med cc inbyggt är det hit and miss precis som SR.

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag har haft nåt större problem genom åren, men säger som föregående talare de är snarare appen än iOS, som t ex Viafree & Dplay var en katastrof att casta från när de begav sig men det kanske är bättre idag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Det är konstigt att det ska vara upp till appen så mycket. Jag har en Pixel och några av Googles smarta högtalare och Spotify har ofta problem att hitta dem, typ visar bara några av de som finns, och ofta tar det lång tid att koppla upp när man väl har valt en högtalare eller grupp. Högtalaren plingar till vilket för mig betyder att uppkopplingen är klar, men Spotify står och snurrar ett bra tag till innan den fattar att den kan spela upp det där liksom. SR är mycket bättre för mig av någon anledning.