spelburk+skärm 15k köpråd uppskattas!

Permalänk
Medlem

spelburk+skärm 15k köpråd uppskattas!

Hej på er!

Jag har blivit ombedd att hjälpa till att bygga ihop en dator till en grabb som kommer spelare enklare spel som listan nedan. Jag har fått en budget på 15 000 kr och där ska allt ingå även skärm, tangetbord och mus. Jag vore oerhört tacksam för råd då jag inte är påläst på dagens delar.

Sea of thives
Roblox
Minecraft
Fortnite
overwatch
minecraft java

Tack på förhand! Eftersom dessa spel inte kräver så mycket GPU tänker jag att man kanske lägger lite mer på basen och sedan har möjlighet att uppgradera GPU när han börjar lira mer krävande spel.

//Niclas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke866:

Hej på er!

Jag har blivit ombedd att hjälpa till att bygga ihop en dator till en grabb som kommer spelare enklare spel som listan nedan. Jag har fått en budget på 15 000 kr och där ska allt ingå även skärm, tangetbord och mus. Jag vore oerhört tacksam för råd då jag inte är påläst på dagens delar.

Sea of thives
Roblox
Minecraft
Fortnite
overwatch
minecraft java

Tack på förhand! Eftersom dessa spel inte kräver så mycket GPU tänker jag att man kanske lägger lite mer på basen och sedan har möjlighet att uppgradera GPU när han börjar lira mer krävande spel.

//Niclas

Förslag

Köp till ett 970 eller 1060 för runt 1000 lappen så är du i mål, måste de va nytt så lanseras 6500 xt och 3050 inom 1-2v minns inte exakta datum men rekommenderat pris för dem runt 2500-3000kr.
Windows 50kr, CPU kylare följer med.
Tangentbord mus är upp till användaren.

Alternativ 2 med en i5 istället om den ska hålla några år

Permalänk
Medlem

Stort tack Sifri, gillar alternativ två

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke866:

Stort tack Sifri, gillar alternativ två

Lugnt fick nyss reda på SSD var fel länkad hos komponent kollen justerar