Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Elgiganten verkar fortfarande ha i lager i 50 butiker, verkar som man behöver köpa på plats (man kan klicka för att se vilka butiker som har i lager)

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Jag begriper inte den där listan. Är listan över alla butiker där produkten finns i lager, eller är det bara en lista över alla deras butiker? För allt som står är att varan inte går att boka och hämta. 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag begriper inte den där listan. Är listan över alla butiker där produkten finns i lager, eller är det bara en lista över alla deras butiker? För allt som står är att varan inte går att boka och hämta. 🤷🏻‍♂️

Satt och precis tänkte samma själv.
Boka på plats i listan över butiker.....min butik listad som första bokning ej möjlig i denna butik ok?...
Fast å andra sidan är det elgiganten vi pratar om, så lite hit and miss ibland är to be expected.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag begriper inte den där listan. Är listan över alla butiker där produkten finns i lager, eller är det bara en lista över alla deras butiker? För allt som står är att varan inte går att boka och hämta. 🤷🏻‍♂️

Skrivet av RVX:

Satt och precis tänkte samma själv.
Boka på plats i listan över butiker.....min butik listad som första bokning ej möjlig i denna butik ok?...
Fast å andra sidan är det elgiganten vi pratar om, så lite hit and miss ibland är to be expected.

Misstänker att ni kollar på mobiltelefon i stående läge?

Tryck på länken med vilka butiker som har produkten i lager med telefonen i liggande läge, då är det en tydlig rubrik att listan är butiker som har produkten i lager.

Dvs det finns Xbox series X i 50 elgigantenbutiler, så det är busenkelt för nästan alla i Sverige att köpa en Series X.

Det var likadant förra vintern, så det är välkänt i den här tråden hur elgiganten hanterar Xbox series X.

Och det går alltså inte boka eller reservera, utan man får snällt åka till affären och hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Misstänker att ni kollar på mobiltelefon i stående läge?

Tryck på länken med vilka butiker som har produkten i lager med telefonen i liggande läge, då är det en tydlig rubrik att listan är butiker som har produkten i lager.

Dvs det finns Xbox series X i 50 elgigantenbutiler, så det är busenkelt för nästan alla i Sverige att köpa en Series X.

Det var likadant förra vintern, så det är välkänt i den här tråden hur elgiganten hanterar Xbox series X.

Och det går alltså inte boka eller reservera, utan man får snällt åka till affären och hoppas på det bästa

OK 😂
Får ta och testa helt enkelt. Tänk att ingenting nästan aldrig är spikrakt enkelt med denna butik.
Tack.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag begriper inte den där listan. Är listan över alla butiker där produkten finns i lager, eller är det bara en lista över alla deras butiker? För allt som står är att varan inte går att boka och hämta. 🤷🏻‍♂️

Listan är vilka butiker som har den i lager. Det går inte att boka över internet utan du måste åka till butik för att köpa, så det är bara att köra in och köpa en 👍

Permalänk
Avstängd

Det fanns hur många som helst i lager i Västerås fö ett par veckor sen när jag var i butik. Så finns nog i alla listade butiker, men går inte att ”paxa” online.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Som det står hos de. Går endast boka i butik, gå förbi och be de boka/beställa så får ni den direkt om det finns i lager annars kommer de att beställa från någon av de andra butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Det är helt amazing. Spelade klart spelet nu och jag längtar till Senua hellblade 2...

Det är inte alls så många fighter som jag trodde att det skulle vara... men på något sätt så kändes det som om jag slagits konstant. Jag är helt utmattad haha.

Spelade precis ut det nu. Känner mig rätt delad. Som kreativt verk är det superbra! Som spel... not so much.

Gameplay är rätt platt och väldigt repetitivt. Flera gånger förstod jag inte vart jag skulle eller vad det var tänkt att jag skulle göra, så jag sprang vilsen omkring. Därtill var det flera gånger som jag visste vart jag ville men hittade inte dit pga att miljöerna såg så lika ut, så det blev svårt att navigera.

Fightsystemet är okej, men också det väldigt repetitivt. Hamra A och X och du tar dig genom samtliga fighter.

Med det sagt: stämningen, storyn, hela idén om schizofreni på vikingatiden... superb! Synd att jag inte hade hörlurar, för det hade nog förhöjt upplevelsen markant.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag just att irra runt och försöka klura ut vad man ska göra är största nöjet. Fighterna var sekundära i Hellblade. Det gick ju knappt att dö ens. Går man in i det för att fightas blir man nog besviken. Om man tar det som ett pussel och rollspel blir det betydligt bättre.

Längtar efter tvån. Heilung gör musiken. Kommer att bli grymt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Spelade precis ut det nu. Känner mig rätt delad. Som kreativt verk är det superbra! Som spel... not so much.

Gameplay är rätt platt och väldigt repetitivt. Flera gånger förstod jag inte vart jag skulle eller vad det var tänkt att jag skulle göra, så jag sprang vilsen omkring. Därtill var det flera gånger som jag visste vart jag ville men hittade inte dit pga att miljöerna såg så lika ut, så det blev svårt att navigera.

Fightsystemet är okej, men också det väldigt repetitivt. Hamra A och X och du tar dig genom samtliga fighter.

Med det sagt: stämningen, storyn, hela idén om schizofreni på vikingatiden... superb! Synd att jag inte hade hörlurar, för det hade nog förhöjt upplevelsen markant.

Jag kan hålla med om mycket. Tyckte det kunde vara mer fighter överlag.
Provade att spela utan hörlurar och det var verkligen inte samma sak. När man hade hörlurar på sig så fick man verkligen uppleva hela den här "psykos"-biten.
Jag gillade att man behövde klara diverse pussel osv.

Ser fram emot 2:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Själv tycker jag just att irra runt och försöka klura ut vad man ska göra är största nöjet. Fighterna var sekundära i Hellblade. Det gick ju knappt att dö ens. Går man in i det för att fightas blir man nog besviken. Om man tar det som ett pussel och rollspel blir det betydligt bättre.

Längtar efter tvån. Heilung gör musiken. Kommer att bli grymt.

Skrivet av adde1337:

Jag kan hålla med om mycket. Tyckte det kunde vara mer fighter överlag.
Provade att spela utan hörlurar och det var verkligen inte samma sak. När man hade hörlurar på sig så fick man verkligen uppleva hela den här "psykos"-biten.
Jag gillade att man behövde klara diverse pussel osv.

Ser fram emot 2:an.

Jag gillar också pussel-element som sådana. Tycker bara dessa var rätt undermåligt utförda. Det var totalt, vad? Tre olika typer av pussel, som sen upprepades om och om igen? Det hela försämrades markant av att karaktären var så långsam på att röra sig också.

Igen: jag gillade spelet, men rent gameplay-mässigt finns det tveklöst förbättringspotential. Upplevde också en del buggar, främst i form av att min gubbe fastnade på ställen och inte kunde ta sig bort därifrån.

Jag ser också fram emot tvåan.

Visa signatur

---

Permalänk

Någon som kan rekommendera något Mmorpg spel till Xbox som är väldigt populärt med mycket spelare ? Elder Scrolls Online har jag redan testat men det har inte fallit mig i smaken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Någon som kan rekommendera något Mmorpg spel till Xbox som är väldigt populärt med mycket spelare ? Elder Scrolls Online har jag redan testat men det har inte fallit mig i smaken

Jag brukar spela Star Trek Online i perioder. Fortfarande rätt populärt och nya events och storys trots att det har några år på nacken. Blir lite enformigt efter ett tag dock, men det tycker jag att alla MMORPG blir. Helt OK att slöspela om man gillar Star Trek.

Permalänk
Skrivet av Vasslepulver:

Någon som kan rekommendera något Mmorpg spel till Xbox som är väldigt populärt med mycket spelare ? Elder Scrolls Online har jag redan testat men det har inte fallit mig i smaken

Spelar det inte själv men jag har sett rätt många köra Fallout 76 nu efter en hel del content och annat så verkar det vara helt ok. Kan va värt att kolla in kanske.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Köpte en Series X rakt av igår på Elgiganten. Var väldigt tveksam till att 50 butiker skulle ha den i lager när den är slut i alla andra butiker men det vart en glad överraskning.
Dock hade de bara en sliten box med Demo klistermärke på ute i butiken så det var inte jättetydligt att det fanns konsoler att köpa om man inte frågade.

Permalänk
Medlem

gick på Elgiganten förra veckan o skulle köpa/boka en ! men de gick inte i deras system att varken köpa eller boka en! dom skickar tydlige inte mellan butikerna heller enligt han som hjälpte mej! men hade turen att köpa på amazon.se någon dag senare !

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrrock:

Fungerar 12 mån Brasilien också? Ser ut att vara lite billigare.

Wtf, slutsåld! Mitt gamepass gick ut igår tydligen... Någon som vet vart man kan hitta för att köpa? Även slut på amazon..

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrrock:

Wtf, slutsåld! Mitt gamepass gick ut igår tydligen... Någon som vet vart man kan hitta för att köpa? Även slut på amazon..

Kan svara själv. Finns på Elgiganten för 499. Nu återstår att se om det fungerar

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem

Finns i lager hos Amazon

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns det spel där man spela 4 split screen? helst lite vuxet innehåll.

Permalänk
Medlem

"Xbox Series X|S become fastest-selling Microsoft consoles, estimated 12 million shipped"

https://www.trueachievements.com/n48326/xbox-series-x-s-sales...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hasson39:

Finns det spel där man spela 4 split screen? helst lite vuxet innehåll.

Fyra pers sammanfaller ofta med barnspel tyvärr. Dock finns det ju ett gäng FPS som kan hantera fyra samtidigt. Annars har vi kört en del Overcooked (eller väldigt mycket faktiskt), Lara Croft-serien, Castle Crashers, Minecraft Dungeons.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Finns det spel där man spela 4 split screen? helst lite vuxet innehåll.

Borderlands. Fantastiskt kul spel. 👍🏻
Rankas i ordningen:
1. Borderlands 2
2. Borderlands 1
3. Borderlands 3
4. Borderlands: The pre sequel

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Borderlands. Fantastiskt kul spel. 👍🏻
Rankas i ordningen:
1. Borderlands 2
2. Borderlands 1
3. Borderlands 3
4. Borderlands: The pre sequel

... och är definitivt mer "vuxet" 😀

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

... och är definitivt mer "vuxet" 😀

Mer vuxet i bemärkelsen våld och blod, men humorn och storyn är mer tolvårsnivå typ, men det kanske var det du syftade på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

"Xbox Series X|S become fastest-selling Microsoft consoles, estimated 12 million shipped"

https://www.trueachievements.com/n48326/xbox-series-x-s-sales...

Det är den värd, så himla nöjd med min.

Med spelbiblioteket och kunna spela förrförra generationen samt föregående Xbox One med FPS boost och Series X Enhanced + uppköpet av utvecklare som kan ge Microsoft en stor fördel.

Och viktigast av allt Game Pass.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Varsågoda, jag köpte Hitman 1 och 3 på julrean, så nu kommer hela trilogin på gamepass i nästa vecka

https://www.purexbox.com/news/2022/01/hitman-trilogy-releases...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av teejee:

Varsågoda, jag köpte Hitman 1 och 3 på julrean, så nu kommer hela trilogin på gamepass i nästa vecka

https://www.purexbox.com/news/2022/01/hitman-trilogy-releases...

Bästa GamePass Nyheten på länge för min del!!

Stort tack haha 😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Varsågoda, jag köpte Hitman 1 och 3 på julrean, så nu kommer hela trilogin på gamepass i nästa vecka

https://www.purexbox.com/news/2022/01/hitman-trilogy-releases...

Sweet, dude. Jag tycker det är så svårt att hålla isär de där spelen, så jag vet inte vilka jag spelat och inte. Vet att jag spelat minst ett av dem åtminstone 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av teejee:

Varsågoda, jag köpte Hitman 1 och 3 på julrean, så nu kommer hela trilogin på gamepass i nästa vecka

https://www.purexbox.com/news/2022/01/hitman-trilogy-releases...

Haha köpte 3an på releasen. Första jag kört i serien och kände inte att jag ville köpa dom andra 2 då det va ganska tunnt imo.
Nu kanske man iaf kan ladda ner de första och ev spela igenom dom med.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb