i9 10980XE + X299 Rampage Extreme Encore

Permalänk
Medlem

i9 10980XE + X299 Rampage Extreme Encore

Har en fin uppsättning som bara ligger o samlar damm och som någon säkert kan ha bättre nytta av...
Binnat engineering sample av intels 18-kärniga 10980XE samt ett "naket" Asus X299 Rampage VI Extreme Encore. CPUn fick jag enkelt upp i 5.1GHz när jag testade 3Dmark Time Spy CPU-test (utan HT) med en gammal AIO-kylare. Dessa chip ska ju egentligen ha custom för att nå sin potential...

Moderkortet har bara VRM-kylfläns, resten av tillbehör och sådant finns inte. Jag kan sätta dit en kopparfläns på PCH-chippet om köparen skulle önska det dock. Det är allt som behövs för att det ska kunna fungera, resten är bara kosmetika.

CPU och moderkort är använt ett par gånger på flytande kväve till ett gäng världsrekord, men allt fungerar perfekt. Skylake arkitekturen är ju som en stridsvagn och tål allt, framförallt HEDT-chippen som inte körs med hög spänning på LN2.

Svårt att värdera detta, men kör budgivning från 5000kr. Det är ju en riktigt fin workstation

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Just det, glömde skriva att den röda färgen är flytande eltejp som använts som kondensisolering. Går att pilla bort om man vill (och är någorlunda försiktig), men man kanske inte köper detta kort för utseendet ändå

Permalänk
Medlem

CPU-Z nämner annan processor och moderkort?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Fel av mig såg 9980XE högst upp, nedan spec. stämmer.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet inte om det var en bug i en tidigare version av CPU-Z eller om det fortfarande visas så. Det är dock 10980xe.

Permalänk
Medlem

Vad visade moderkortet för SP värde på processorn ? Kommer du ihåg det ?

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns/fanns SP rating när jag använde denna combo.

Permalänk
Medlem

Jag körde samma moderkort med en 10980xe tidigare och kunde se det. Hur som, 1.4V för 5.1 all core eller hur lågt klarade den ? Det ger en hum om hur bra det exemplaret är. Men egentligen är du mästeröverklockaren så om du säger att den är lätt att klocka till 5.1 så är det ett golden sample :). Jag ska fundera på det.

Permalänk
Medlem

(jag behövde 1.38V för 5.0 ghz all core på min och den hade bara SP 71)

Permalänk
Medlem

1.25V ser jag nu, det är ett bra chip !

Permalänk
Medlem

Bjuder 5000 kr

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 200 kr + Frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Intresset var ju inte jättestort, så ingen mening med att dra ut på det. Kommer det inte fler bud under morgondagen så kan vi göra upp affären efter nyår.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 600 kr Bor i Skåne, hämtas på plats.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 800 kr + frakt (kanske kan hämta)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 200 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Avslutar budgivningen idag kl 20. Plus minus nån halvtimme hit eller dit för anti snipe.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 300 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 500 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 700 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Då anser jag grejerna vara sålda till Rower85! Tack för visat intresse!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad