Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Försökt landa på is här utanför Sundsvall med plan som har skidor utan att lyckas. Står bara att jag krashar i vattnet trots att det är renderat is. Är det någon annan som faktiskt lyckats?

Påtal om att krasha, flygit lite över Kaukasus och försökt landa på små flygplatser man verkar som den tror att marken är minst 100-200m högre upp än vad den renderas att vara.
Edit: Eftersom det är jul kanske det är terroristerna från Die Hard 2 som varit där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Försökt landa på is här utanför Sundsvall med plan som har skidor utan att lyckas. Står bara att jag krashar i vattnet trots att det är renderat is. Är det någon annan som faktiskt lyckats?

Påtal om att krasha, flygit lite över Kaukasus och försökt landa på små flygplatser man verkar som den tror att marken är minst 100-200m högre upp än vad den renderas att vara.
Edit: Eftersom det är jul kanske det är terroristerna från Die Hard 2 som varit där

Jag tror inte att det är möjligt, jag flyger mest helikopter och det är många saker som inte går att landa på, man åker bara rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Tjenare ..

Har monterat i min nya Ryzen 5 5600X och har 32GB ram , 1060 6GB och har märkt att spelet drar inte så mycket ram , ligger på totalt 11GB använt enligt task manager.

Kan det verkligen stämma det

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OttO36:

Tjenare ..

Har monterat i min nya Ryzen 5 5600X och har 32GB ram , 1060 6GB och har märkt att spelet drar inte så mycket ram , ligger på totalt 11GB använt enligt task manager.

Kan det verkligen stämma det

Jodå, det kan det helt klart. Sedan SU5 drar det långt mindre RAM.
Du kan öka på det lite (och få mindre stutters när kameran rör sig) genom att öka terrain pre-caching till Ultra. Det kräver dock mer CPU än vad lägre inställningar gör, så är du CPU-begränsad lär det sänka snitt-FPS istället.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jodå, det kan det helt klart. Sedan SU5 drar det långt mindre RAM.
Du kan öka på det lite (och få mindre stutters när kameran rör sig) genom att öka terrain pre-caching till Ultra. Det kräver dock mer CPU än vad lägre inställningar gör, så är du CPU-begränsad lär det sänka snitt-FPS istället.

Tackar för hjälpen .. Det var väl off screen terrain pre-caching som skulle ökas så jag tänkte rätt nu *S*

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Försökt landa på is här utanför Sundsvall med plan som har skidor utan att lyckas. Står bara att jag krashar i vattnet trots att det är renderat is. Är det någon annan som faktiskt lyckats?

Jag testade igen att landa med en R44. Lyckades landa på isen vid e4 bron men isen beter sig konstigt, när jag satt ner helikoptern glider den runt utan att jag gör något och isen verkar ojämn trots att den ser jämn ut. Kan vara därför det inte går med flygplan men även med helikopter beter den sig väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem

Håller på att installera msfs2020 åter ringen efter ett halvårs uppehåll. Vilka moddar är ett måste nu för tiden? Google Maps modden är den bra, blir det så stor skillnad? Om jag har två skärmar, bör jag ha den andre som instrumentpanel/karta? Är det ens möjligt? Mvh

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk

Funderar även jag på att dra in spelet igen. HAR det hänt så mkt med prestandan som det tycks ha gjort, om man kollar på tuben osv? Får en känsla att folk överdriver ibland. I vart fall så undrar jag om det isf blivit "bättre" att köra på lite klenare hårdvara: R1600 i 3.8Ghz, och ett 1050 Ti Celberus, något klockat. 16Gb ram. Vilka inställningar kan man tänka sig där, eller måste man skala för att det ens ska vara spelbart? =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av Ynnoj:

Håller på att installera msfs2020 åter ringen efter ett halvårs uppehåll. Vilka moddar är ett måste nu för tiden? Google Maps modden är den bra, blir det så stor skillnad? Om jag har två skärmar, bör jag ha den andre som instrumentpanel/karta? Är det ens möjligt? Mvh

Undrar jag med. Är det inte bra utan moddar, alltså? =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Håller på att installera msfs2020 åter ringen efter ett halvårs uppehåll. Vilka moddar är ett måste nu för tiden? Google Maps modden är den bra, blir det så stor skillnad? Om jag har två skärmar, bör jag ha den andre som instrumentpanel/karta? Är det ens möjligt? Mvh

Alla rutor du kan få upp i spelet kan du dra ut till ett eget fönster utanför spelet, väldigt smidig funktion faktiskt.
Jag har provat google maps modden, det blir snyggare men det är ju en del pill med det så oftast orkar jag inte.
Man behöver väl inga direkta moddar men det beror ju lite på vad man flyger, det finns modd för atc så att dom pratar mer enligt ICAO vilket kan vara trevligt https://flightsim.to/file/4518/european-atc-phraseology-mod

Permalänk
Skrivet av Ynnoj:

Håller på att installera msfs2020 åter ringen efter ett halvårs uppehåll. Vilka moddar är ett måste nu för tiden? Google Maps modden är den bra, blir det så stor skillnad? Om jag har två skärmar, bör jag ha den andre som instrumentpanel/karta? Är det ens möjligt? Mvh

Googlemap har uppdaterat till 3.0 startas med exe fil länk: https://fr.flightsim.to/file/19345/msfs-2020-google-map-repla... fungerar mycket bättre nu kom ihåg att starta modden innan fs2020

Permalänk
Medlem

Jag har testat google-moden men tyckte inte den gjorde någon skillnad direkt.
Att klicka upp typ ND med alt-gr och dra över till andra skärmen skulle jag inte rekomendera, det drar iaf ner min fps från 30 till 20, bättre isåfall att ha STKP så ser du ju allt på den. FBW a23nx är ju en given mod om man gillar airliners. För modelmatching är AIG grym, lite mekkig att få igång men funkar riktigt bra oftast. Happy landings!

Permalänk
Skrivet av lotsen:

Jag har testat google-moden men tyckte inte den gjorde någon skillnad direkt.
Att klicka upp typ ND med alt-gr och dra över till andra skärmen skulle jag inte rekomendera, det drar iaf ner min fps från 30 till 20, bättre isåfall att ha STKP så ser du ju allt på den. FBW a23nx är ju en given mod om man gillar airliners. För modelmatching är AIG grym, lite mekkig att få igång men funkar riktigt bra oftast. Happy landings!

Testa gör en flygning mellan Arlanda till Bromma följ E4:an så ser du en stor skillnad med googlemodden t.ex.bättre upplösning INGA gröna vägar m.m. att flyga över Amerka kan jag hålla med om där blir det inte så stor skillnad. Länk: https://m.youtube.com/watch?v=E11XsrBdzcg

Permalänk
Medlem

Såg din film där du jämför och jag får hålla med om att det är skillnad, hoppas du gör fler framöver nu när jag prenumererar
Jag flyger mest på hög höjd och min dator är långt ifrån highend (tyvärr) och då "minskar" ju detaljnivån men skall definitivt testa en lågsniff och jämföra.

Permalänk
Skrivet av Ynnoj:

Håller på att installera msfs2020 åter ringen efter ett halvårs uppehåll. Vilka moddar är ett måste nu för tiden? Google Maps modden är den bra, blir det så stor skillnad? Om jag har två skärmar, bör jag ha den andre som instrumentpanel/karta? Är det ens möjligt? Mvh

MSFS Addon Linker https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker
För att inte fylla upp din Community folder med massa saker du för stunden inte använder och förlora prestanda eller t.o.m. att spelet kraschar

We love VFR
Region 1 https://flightsim.to/file/2605/we-love-vfr-region-1
Region 2 https://flightsim.to/file/16674/we-love-vfr-region-2
Flyger man små enmotoriga plan och gillar att navigera helt visuellt är det här ett kanontillägg. Lägger till radiomaster, skorstenar, observatorium mm. som är bra referenspunkter vid den här typen av navigering

Global AI Ship Traffic MSFS V2 https://fr.flightsim.to/file/9529/global-ai-ship-traffic-msfs...
Över 1400 olika modeller flytetyg som får världen att se mer levande ut när de åker runt.

JPLogistics Cessna 152 Enhancement Mod https://flightsim.to/file/2246/msfs-c152-community
Vet inte hur långt du kom i flygandet men det här planet tycker jag är bästa för att lära sig flyga med i MSFS. Mycket mer som fungerar än i versionen M$ tillhandahåller och autopiloten gör att träna på navigation blir så mycket lättare utan att du lär dig det momentet sämre.

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Skrivet av lotsen:

Såg din film där du jämför och jag får hålla med om att det är skillnad, hoppas du gör fler framöver nu när jag prenumererar
Jag flyger mest på hög höjd och min dator är långt ifrån highend (tyvärr) och då "minskar" ju detaljnivån men skall definitivt testa en lågsniff och jämföra.

Det var inte jag som lagt upp filmen om jämförelsen mellan google och bing map på Youtube. Men lycka till ändå med msfs2020. Jag använder googlemap i europa och bingmap i amerika och Australien/Nya Zeeland

Permalänk

Jämmer och elände AB.

Försöker förstå varför FS2020 kraschar (i mitt fall fryser eller slänger ut mig till desktop) konstant. Har provat att stänga av spelläget och även stänga av Hårdvaruaccelererade Schema...ja, ni som vet ni vet. 16Gb minne ska väl räcka utan att man ska slungas ut i desktop-rymden, eller frysa till is? Medelinställningar med 3060 Ti. Har en 3.8-klockad Ryzen 1600 som snart blir en 5600X. Dock svårt att tänka mig att det har med saken att göra heller.

Verkar komma en bit in i en flygning, men visst - har haft det på startbanan med. Lika "trevligt" varje gång.

Vad finns det man kan testa? Har hittils haft problem med olika plan och olika flygplatser (när det inte hänt i skyarna). Så det känns som det är något med FS2020 eller med mitt system.

Har senaste drivarna...någon som vet om de förra var bättre? (gärna om ni har AMD system och unefärligt liknande GPU i 3XXX serien).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Jämmer och elände AB.

Försöker förstå varför FS2020 kraschar (i mitt fall fryser eller slänger ut mig till desktop) konstant. Har provat att stänga av spelläget och även stänga av Hårdvaruaccelererade Schema...ja, ni som vet ni vet. 16Gb minne ska väl räcka utan att man ska slungas ut i desktop-rymden, eller frysa till is? Medelinställningar med 3060 Ti. Har en 3.8-klockad Ryzen 1600 som snart blir en 5600X. Dock svårt att tänka mig att det har med saken att göra heller.

Verkar komma en bit in i en flygning, men visst - har haft det på startbanan med. Lika "trevligt" varje gång.

Vad finns det man kan testa? Har hittils haft problem med olika plan och olika flygplatser (när det inte hänt i skyarna). Så det känns som det är något med FS2020 eller med mitt system.

Någon fil i installationen kan vara korrupt. Du får inget felmeddelande när det händer?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Någon fil i installationen kan vara korrupt. Du får inget felmeddelande när det händer?

Kompletterade lite i mitt inlägg... Men näää... EN gång så kraschade det till desktop och flera gånger bara fryser det och jag för avsluta själv. Börjar bli lite av en surputte här.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Finns ju ett val att "reparera" spelet / programmet. Är väl så med de som är installerade via MS gissar jag. Men något annat jag kan testa innan jag gör detta? (sparas förresten mina inställningar i molnet?)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Jämmer och elände AB.

Försöker förstå varför FS2020 kraschar (i mitt fall fryser eller slänger ut mig till desktop) konstant. Har provat att stänga av spelläget och även stänga av Hårdvaruaccelererade Schema...ja, ni som vet ni vet. 16Gb minne ska väl räcka utan att man ska slungas ut i desktop-rymden, eller frysa till is? Medelinställningar med 3060 Ti. Har en 3.8-klockad Ryzen 1600 som snart blir en 5600X. Dock svårt att tänka mig att det har med saken att göra heller.

Verkar komma en bit in i en flygning, men visst - har haft det på startbanan med. Lika "trevligt" varje gång.

Vad finns det man kan testa? Har hittils haft problem med olika plan och olika flygplatser (när det inte hänt i skyarna). Så det känns som det är något med FS2020 eller med mitt system.

Har senaste drivarna...någon som vet om de förra var bättre? (gärna om ni har AMD system och unefärligt liknande GPU).

Live-väder och online-kontakt med bing-grejer tenderar att haverera vid varje ny update när för många startar spelet. Om du tex har en dålig uppkoppling eller liknande borde samma problem uppstå. Kanske testa att stänga av alla online-grejer för att plocka bort felkälla?

Permalänk
Skrivet av Sidde:

Live-väder och online-kontakt med bing-grejer tenderar att haverera vid varje ny update när för många startar spelet. Om du tex har en dålig uppkoppling eller liknande borde samma problem uppstå. Kanske testa att stänga av alla online-grejer för att plocka bort felkälla?

Kör utan online-funktioner just nu. Märker att de generellt tar rätt mkt kraft. Så detta kan det inte vara....

Sen har jag märkt att musen börjat bugga med, både när man ska planera sin färd (i detta GUI) och under flygning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Har du mycket grejer i community foldern? Rekomenderar annars att tömma den och prova hur det funkar med tom mapp.
Sen hade jag mycket problem efter att jag testat google-modden, fick ta bort ett par rader i en systemfil, så det kan också påverka.

Permalänk
Medlem

Dum fråga,

Var köper jag spelet online? flightsimulator.com har aldrig funkat för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Dum fråga,

Var köper jag spelet online? flightsimulator.com/ har aldrig funkar för mig.

Du kan köpa den via Microsoft Store eller Steam.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av lotsen:

Har du mycket grejer i community foldern? Rekomenderar annars att tömma den och prova hur det funkar med tom mapp.
Sen hade jag mycket problem efter att jag testat google-modden, fick ta bort ett par rader i en systemfil, så det kan också påverka.

Näää....har väl en flygplats (Landvetter) och kanske tre-fyra köpta plan. Nordic också... Men sen tar det nog stopp. Så jag kan inte säga att det är mycket där. Men som sagt...nu verkar det ju funka på sista flygningarna. Känns lite som man kastar tärning hur upplevelsen ska bli, från gång till gång... Slipper gärna det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Jämmer och elände AB.

Försöker förstå varför FS2020 kraschar (i mitt fall fryser eller slänger ut mig till desktop) konstant. Har provat att stänga av spelläget och även stänga av Hårdvaruaccelererade Schema...ja, ni som vet ni vet. 16Gb minne ska väl räcka utan att man ska slungas ut i desktop-rymden, eller frysa till is? Medelinställningar med 3060 Ti. Har en 3.8-klockad Ryzen 1600 som snart blir en 5600X. Dock svårt att tänka mig att det har med saken att göra heller.

Verkar komma en bit in i en flygning, men visst - har haft det på startbanan med. Lika "trevligt" varje gång.

Vad finns det man kan testa? Har hittils haft problem med olika plan och olika flygplatser (när det inte hänt i skyarna). Så det känns som det är något med FS2020 eller med mitt system.

Har senaste drivarna...någon som vet om de förra var bättre? (gärna om ni har AMD system och unefärligt liknande GPU i 3XXX serien).

Kör liknande hårdvara, senaste nvidia drivrutinerna fungerar bra för mig, dom för några veckor sedan orsakade en hel del ctd för mig. DX12 orsakar ctd för mig, stabilare och bättre prestanda på DX11.

Permalänk
Skrivet av T0rr0:

Kör liknande hårdvara, senaste nvidia drivrutinerna fungerar bra för mig, dom för några veckor sedan orsakade en hel del ctd för mig. DX12 orsakar ctd för mig, stabilare och bättre prestanda på DX11.

Ok. Ja nu funkar det i alla fall. Kör spelläget i Win AV och sen GPU Scheduling PÅ. Senaste Nvidia drivare. High Performanceplan i Win.

Klurar vidare på hur jag kan snabba upp saker, så flytet blir ännu bättre. Kör typ "medium" inställningar (preset).

Vill absolut skaffa bättre CPU, blir nog i veckan. Sen undrar jag om man kan göra något med mina 3000Mhz minnen också, om man säkert - utan att tappa timings, kan snabba upp dessa på nåe vis. Annars är väl minne nästa steg, typ 2 x 16 3600mhz.

Offrar även min NVme 1tb 3500mbs-enhet som egentligen var tänkt som extern enhet till min mac för att kunna få lite mer utrymme i maskinen. Har iofs hkört att detta inte gör mkt jämfört med en vanlig 500mbs SSD, men för laddtiderna måste det väl göra något. Laddtiderna (från klick på ikon till man har spelet igång) är ju hemska...haha.

DX11 här med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Undrar när dom ska släppa en färdig DX12 till simulatorn? Jag brukar hålla koll på deras utvecklingslinjal men nu har jag tappat kollen på vad som kommer. DX12 betan orsakade krascher för mig med sen jag installerade WIN11 men den funkade faktiskt rätt hyffsat i WIN10. Nu är jag tillbaka i DX11 igen. Ska installera google modden igen också, tycker den gör stor skillnad

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har också krasher med MSFS i Win11. Hur byter man mellan DX11 och DX12?