Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

"Introducing: Flash-sales @ Webhallen

Om du har tittat på montering av dator de senaste dagarna har du kanske sett en ny funktion hos oss som vi testat. Det handlar om så kallade Flash sales, ett koncept som inte är unikt för oss - men nytt på Webhallen! I Flash Sales är tanken att vi ska ha med sådant som är lite för bra för att ligga i en vanlig kampanj. En produkt, begränsat antal, begränsad tid och bra pris. Klockan 12 imorgon (29/12) går vi live med funktionen mer officiellt, så håll ögonen öppna och håll tummarna för att hemsidan beter sig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"Introducing: Flash-sales @ Webhallen

Om du har tittat på montering av dator de senaste dagarna har du kanske sett en ny funktion hos oss som vi testat. Det handlar om så kallade Flash sales, ett koncept som inte är unikt för oss - men nytt på Webhallen! I Flash Sales är tanken att vi ska ha med sådant som är lite för bra för att ligga i en vanlig kampanj. En produkt, begränsat antal, begränsad tid och bra pris. Klockan 12 imorgon (29/12) går vi live med funktionen mer officiellt, så håll ögonen öppna och håll tummarna för att hemsidan beter sig."

Ser ni något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"Introducing: Flash-sales @ Webhallen

Om du har tittat på montering av dator de senaste dagarna har du kanske sett en ny funktion hos oss som vi testat. Det handlar om så kallade Flash sales, ett koncept som inte är unikt för oss - men nytt på Webhallen! I Flash Sales är tanken att vi ska ha med sådant som är lite för bra för att ligga i en vanlig kampanj. En produkt, begränsat antal, begränsad tid och bra pris. Klockan 12 imorgon (29/12) går vi live med funktionen mer officiellt, så håll ögonen öppna och håll tummarna för att hemsidan beter sig."

Ser inget ännu men kanske är någon de gömmer bland produkterna?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Specias:

Ser ni något?

Jag blev nyfiken, ser inget annorlunda jämfört med hur det var för en halvtimme sedan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ser ni något?

Inget ännu...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ser ni något?

Switch för 2990 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ser ni något?

Skrivet av Meantek:

Jag blev nyfiken, ser inget annorlunda jämfört med hur det var för en halvtimme sedan.

Skrivet av Quenya:

Inget ännu...

Nu dök det upp på framsidan.

300 rabatt på ett Switch.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Nu dök det upp på framsidan.

300 rabatt på ett Switch.

Wow, FLASH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Nu dök det upp på framsidan.

300 rabatt på ett Switch.

Ja jag kanske inte är så insatt men det där är inte vad jag kallar ett flash-sale. De får nog titta på hur Inet gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Wow, FLASH!

Skrivet av Specias:

Ja jag kanske inte är så insatt men det där är inte vad jag kallar ett flash-sale. De får nog titta på hur Inet gör.

Jag håller med. Framförallt eftersom priset bara är samma som billigaste på Prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5162571

Sen 24h rabatt är knappast en flash sale?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/334826-LG-2021-55-OLED55...

Det här var ju riktigt bra pris faktiskt, plus att man kan köpa presentkort via benify 6% rabatt på 10000kr presentkort.

Så 10390:- med presentkort

Permalänk
Medlem

Haha 180 kr rabatt på en Switch, "flash sale". Webhallen har verkligen gått ner sig rejält på sistone.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ja man får kanske se Webhallens flash-sale som en buggtestning. De känner efter lite först innan det blir bättre.

Permalänk
Medlem

Ser inget på framsidan alls eller Facebook heller för den delen heller. Är det en banner på förstasidan för er andra?

Permalänk
Medlem

Första sidan banner. Nu lade de till 2 OLED till helt okej priser!

https://www.webhallen.com/se/campaign/9207-Flash-Sale

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Wow, FLASH!

Så pinsamt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Så pinsamt.

Skrev det innan LGs OLED-TV lades till. Det är faktiskt ganska bra deals och lägst på Prisjakt med bred marginal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Skrev det innan LGs OLED-TV lades till. Det är faktiskt ganska bra deals och lägst på Prisjakt med bred marginal!

Håller med. Tänker inte köpa en TV men det är bra rea på OLED. OLED brukar aldrig vara på rea och framförallt inte mer än 500.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Skrev det innan LGs OLED-TV lades till. Det är faktiskt ganska bra deals och lägst på Prisjakt med bred marginal!

Absolut. Bra pris på den, men skämmigt att börja ett nytt koncept med dealen på switchen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Föredetting
Skrivet av johanandersson:

Absolut. Bra pris på den, men skämmigt att börja ett nytt koncept med dealen på switchen.

Hemskt att testa att systemet faktiskt fungerar med något som inte kommer starta århundradets anstormning.

Talar vi skämmigt skäms jag över att dela medborgarskap med folk som anser att det är någon slags rätt att få konsumera till underpriser. Dels gnället här, men även i tråden för spelfynd där folk fick PTSD över att Epic gav bort samma spel gratis ett par gånger på en vecka.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Talar vi skämmigt skäms jag över att dela medborgarskap

Min herre, det här är ett forum för svenska klockentusiaster, lugna ner dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hemskt att testa att systemet faktiskt fungerar med något som inte kommer starta århundradets anstormning.

Talar vi skämmigt skäms jag över att dela medborgarskap med folk som anser att det är någon slags rätt att få konsumera till underpriser. Dels gnället här, men även i tråden för spelfynd där folk fick PTSD över att Epic gav bort samma spel gratis ett par gånger på en vecka.

Instämmer helt.
Antingen är det fel produkter, för få produkter, för liten prissänkning, på fel klockslag eller nu senast att en flash sale håller på för länge.
Eller så gnäller man när ordrar på uppenbart felprisade varor avbokas.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Priset på Switch hos CDON är från "Cdiscount". Det går inte att jämföra priser hos en svensk butik som Webhallen och en i jämförelse gigantiskt fransk butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Instämmer helt.
Antingen är det fel produkter, för få produkter, för liten prissänkning, på fel klockslag eller nu senast att en flash sale håller på för länge.
Eller så gnäller man när ordrar på uppenbart felprisade varor avbokas.

Precis, var riktigt komiskt när folk tyckte Samsung skulle hedra beställningar på en tv som var nersatt 30 tusen. Fattar inte riktigt hur folk känner sig berättigad till något bättre hela tiden.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Håller med. Tänker inte köpa en TV men det är bra rea på OLED. OLED brukar aldrig vara på rea och framförallt inte mer än 500.

OLED kommer på rea varje BF, varje år.
Och framförallt LG's OLEDs brukar sättas ner rejält och nå lägsta nivå alltid under BF.

55" C1 var även för 10900:- under BF på Webhallen också.

Permalänk
Medlem

The discounts are fine, but it seems Webhallen built up the anticipation and set expectations high, so people have rights to feel disappointed

If you want to buy and these prices appealing to you, go for it. Otherwise let's move on. We have lived through countless of sales, one more disappointing sale is just another day on internet. It's not the end of the world

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Håller med. Tänker inte köpa en TV men det är bra rea på OLED. OLED brukar aldrig vara på rea och framförallt inte mer än 500.

Sker som sagt varje år, vid exalt samma tillfällen. Anledningen är att LG kör kampanjer globalt.

Däremot är det ovanligare att priset sänks under det gemensamma rea-priset som alla butiker kör. Gissar att det kanske var det du menade?

Skrivet av Nivity:

55" C1 var även för 10900:- under BF på Webhallen också.

Nja, priset 10990 kr gällde enbart medlemmar kvällen torsdagen 18/11, några timmar innan butikerna drog igång Black Week på fredagen innan Black Friday. Sedan höjdes priset till 11990 kr resten av kampanjperioden. Såg aldrig att den sänktes under 11990 kr på själva Black Friday, men kollade förvisso inte lika noga då eftersom jag redan köpt min för det lägre priset.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

LG OLED C1 55 tum för 7777:- på Media Markt
9990:- för 65 tum

Tryckfel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

LG OLED C1 55 tum för 7777:- på Media Markt
9990:- för 65 tum

Tryckfel?

Kan vara tryckfel, ja.

Skrivet av medbor:

WTF!

Produkt: LG OLED77B1
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-b1-77-oled-4k-uhd-sm...
Kategori: TV
Pris: 7990kr

77" modellen för 7990 kr? Lär nog vara ett tryckfel.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

dom säljer nog ut sina sista exemplar då 55 och 65 är bortplockade

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"