[SÖKER/KÖPER] Ryzen 3600, RGB RAM 16GB, 650W PSU, 1080ti mm

Permalänk

[SÖKER/KÖPER] Ryzen 3600, RGB RAM 16GB, 650W PSU, 1080ti mm

Tjabba!

Håller på att gå över till en mITX dator och söker därför lite specifika delar till riggen! Bor i Göteborg (Mölndal) så bor du inom bil avstånd hade det varit suveränt! Frakt funkar också.

--------------------------------------

  • CPU: Ryzen 5 3600 (kylare är inget krav)

  • RAM: Något DDR4 RAM i RGB, 16GB helst för totalt två stickor.

  • PSU: Gärna ett modulärt 650W nätaggregat söker jag.

  • GPU: 1080ti med 2 fläktar exempelvis SC2

Andra intressanta komponenter är:

  • SSD: Gärna en eller två SSD antingen m.2 eller vanlig.

  • HDD: Någon stor hårddisk för spel med mera.

  • Strimer: Vita kabel extensions för Moderkort + Grafikkort.

För att hålla tråden ren tänker jag att vi kör det mesta via PM. Men att ni kör första kontakten här blir bra Detta blir mitt första dator bygge som jag gör från grunden, så ska bli spännande!

Philip Josefsson

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Jag har lite HDDs, NVMe M2's och PSUs i mängder. PMa om intressant så skickar jag en lista på vad jag har

Permalänk
Medlem

Har en 280mm AIO arctic liggandes i kartong i Mölndal. Den har använts ett par månader så ny kylpasta bör appliceras. Tror at jag har mer av det också.

Permalänk
Skrivet av Nayiki:

Har en 280mm AIO arctic liggandes i kartong i Mölndal. Den har använts ett par månader så ny kylpasta bör appliceras. Tror at jag har mer av det också.

Tack! Men söker inte någon kylare i nuläget

Mvh

Permalänk
Medlem

Vet du vilket chassi du ska bygga i? De flesta mITX chassin kräver ett nätaggregat i SFX format

Permalänk

Har en Ryzen 5 5600X och 2x8GB 3600cl18 Corsair RGB RAM som jag kan sälja för 3000kr om det skulle vara intressant. Minnena använder överklockningsvänliga Samsung B-die och har körts i 3600cl14 utan problem, och processorn har körts undervoltad med AMDs curve optimizer på -25 för alla kärnor. Bild på minnena

Permalänk
Skrivet av MartenSV:

Vet du vilket chassi du ska bygga i? De flesta mITX chassin kräver ett nätaggregat i SFX format

H210i så ATX PSU borde funka

Permalänk
Skrivet av Naganannan:

Har en Ryzen 5 5600X och 2x8GB 3600cl18 Corsair RGB RAM som jag kan sälja för 3000kr om det skulle vara intressant. Minnena använder överklockningsvänliga Samsung B-die och har körts i 3600cl14 utan problem, och processorn har körts undervoltad med AMDs curve optimizer på -25 för alla kärnor. Bild på minnena

Hej väntar på att se om någon kan erbjuda både moderkort + processor först. Men ska ha det i åtanke, mvh

Permalänk
Medlem

5600x
Asus B550-i
32gb g.skill 3600mhz cl16
Noctua u9s + extra fläkt
SF750 nätagg

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Skrivet av CarlOscar:

5600x
Asus B550-i
32gb g.skill 3600mhz cl16
Noctua u9s + extra fläkt
SF750 nätagg

pm

Permalänk

Grafikkort + PSU sökes fortfarande

Permalänk
Inaktiv

PMa om du vill, jag har massvis