Vad fick du i julklapp ifrån din arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

Firmafest där jag inte minns ett dugg efter kl 22.. Så man kan väl säga, en massa ångest!

Visa signatur

akademie

Permalänk
Medlem

Sill. Äter inte sill. Sa till. Hoppas nästa år jag får nåt som jag vill.

Permalänk
Medlem

Fick ett "Supreme giftcard diamond". Rättså smidigt för det fanns mycket att välja på och då kan man välja vad som passar en själv bäst.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk

Blev julfest, gåvokort på diverse prylar 500kr samt ett presentkort på 2000kr på Ticketmaster! Helt ok!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Julbonus på 10k och en charklåda med ost och körv

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

5.5 kg Black Angus Entrecote, samt bonus på 20k.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Presentkort på 200Kr. Nåt sånt där "superpresentkort". Senast jag kollade kunde det bara nyttjas till att köpa blommor, vilket känns som det kan ha blivit lite fel någonstans.

För ett par månader sedan fick vi å andra sidan presentkort på 2000Kr hos IKEA för att inreda våra hemmakontor, så man kanske inte ska klaga ändå. Men ändå, vad ska jag med blommor till?

Permalänk
Skrivet av Linus82:

5.5 kg Black Angus Entrecote, samt bonus på 20k.

Nice! En klapp i min smak! Öl och grillen fram så blir det en bra jul!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

500kr i presentkort att handla i butiken. Brukar vara detsamma varje år. Helt ok, läggs på julmat. Iår blir de kamben för största slanten, långkok och grillad med honungsglaze.

Fick även 2 biobiljetter av en säljare för ett gott samarbete.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av lövet:

Sill. Äter inte sill. Sa till. Hoppas nästa år jag får nåt som jag vill.

Jättetråkigt såklart, men ett helt otroligt rim

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Gigabyte Auros Elite B450 | Fractal Design Define S | 16 GB DDR4 3600 MHz | Gigabyte 2060 Super | 500 GB Samsung 970 EVO Plus | Corsair RM750X | be quiet! Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Presentkort som tydligen ska gälla på "Alla Melanders butiker" Har ännu inte orkat googla vad det kan vara för butiker.
Har inte hört talas om någon butik som heter "Melander" innan

Permalänk
Livsnjutare 😎

En låda med lokalproducerade korvar, kött och ost, glögg etc samt ett väldigt trevligt julbord.

Jättenöjd 👍🏼 Allt var toppen !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Något sånt GetMygift kort vi fått säkert i 10 år, sägs det. Jag har dock inte varit här så länge. Men tyvärr samma skit varje år känns det som, blir något krimskrams.

Fick en jultallrik från "husets" restaurang i take away idag (industri), tyvärr hade de ej frågat allergi eller preferens så var inte så mycket jag åt där. Gav till kollegorna som tryckte i sig.

Det som stör oss mest är att systerföretagen i samma koncern, som båda ligger i Sverige nära oss, fick både julbord och 1000kr på ICA Maxi och lite annat mög. Vi har alla gått med bra vinst osv, så att det blir olika när vi ligger vägg i vägg rimmar dåligt.

Sambon fick 2000kr på hotell där emot så det ska bli trevligt.

/Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ingenting.

Permalänk
Medlem

500 pix ICA-kort för inställt julbord
sen tror jag det är HQ som lämnat en låda Lindt chokladbollz

Nått år vet jag att jag fick en melerad skål som det stog CHIPS på så detta var ju riktigt, riktigt bra.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Inga julklappar från arbetsgivaren på flera år.

Visa signatur

Dont worry be happy

Permalänk
Medlem

Fick ett superpresentkort med ett ganska okej belopp med tanke på vad vi brukar få. Min fru fick ingen julklapp alls så det blev ju lite av ett slag i ansiktet för henne.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Det här med att ”julklappen” till dom anställda skänkes till välgörenhet låter som det bästa en chef kan göra om han verkligen vill verka god men samtidigt pissa på sina anställda.

Jepp det har hänt hos oss med
Men inte varje år!

Jag ser ju hellre att företaget skänker en större summa pengar till välgörenhet som faktiskt gör skillnad, istället för att dela ut något random skräp som 90% av mottagarna slänger inom en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Fick ett superpresentkort med ett ganska okej belopp med tanke på vad vi brukar få. Min fru fick ingen julklapp alls så det blev ju lite av ett slag i ansiktet för henne.

Ge henne ditt presentkort i julklapp så är du kung hela 2022 sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Presentkort som tydligen ska gälla på "Alla Melanders butiker" Har ännu inte orkat googla vad det kan vara för butiker.
Har inte hört talas om någon butik som heter "Melander" innan

https://melanders.se/

Permalänk
Medlem

Julklappspåse med godis

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Julbord och en julstjärna (växten, dvs).

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

vet ej, julen är om två dagar

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Ingen löneökning och fortsatt sjukskrivning #Tesla

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Snygg, men har aldrig riktigt förstått det där med att driva diverse olika typer av dekorationslampor på batterier eller via USB.
Ficklampor/arbetslampor osv. visst, men dekorationslampor? Det funkar väl om de har solceller men annars måste man ju ladda dom hela tiden eller byta batterier.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

300kr presentkort, Äppelglögg från Norrtelje Brenneri, Häverö honung (500g), hembakt snickers

Permalänk
Medlem

1000 kronor på Ticketmaster. Nöjd.
Medelstor privat arbetsgivare i Göteborg.

Permalänk
Medlem

1500 kr i presentkort, precis som alla anställda i Helsingborgs stad. Det är ett beslut tagit av politikerna som tack till oss under pandemin och för att gynna handeln här i city och köpcentrumet så egentligen ingen julklapp från arbetsplatsen. Riktigt trevligt. Förra året fick vi 1000 kr som nyårsgåva.

Permalänk
Medlem

Jobbar in Peabkoncernen och vi fick gåvokort värt 300:-

Visa signatur

Veteran