SSD-enhet för audiofiler ger bättre ettor och nollor för "mer naturlig känsla"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

SweCable Wolverine 3000! Förvisso inte för audiofiler, men likväl med helt orimliga påståenden.

Den var bra med

Var nog denna jag tänkte på:
https://jcat.eu/audiophile-sata-cable/

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Citat:

........Lagringsenheten äntrade forumet redan i april, men plockades nyligen upp av Tom's Hardware......mera

Kan det ha varit 1/4 månntro
Alternativt när en 1 a blev en 1.0000000000000000001a

(utan att läst igenom tråden, så risk föreligger för dubblett humor även så kallad dubbel 11 och en halv)

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shutin:

Kom ihåg sweclockare att det finns olika slags nördar här i världen och det som de har gemensamt är ett stort intresse för ett ämne. Det brukar också bli så att de blir lite kunnigare än de flesta andra i just det dom nördar in sig på. Go' jul på er.

Det låter nästan som att du vill säga att de här dårarna har rätt?

Men det är onekligen skillnad på kunskap och kunskap. I just detta fall har ljudnördarna inte en chans. Det är vi som vet hur en dator fungerar som med 100% säkerhet kan säga att den digitala buffern med 0:or och 1:or som hamnar i RAM ser precis likadan ut vare sig man har en HDD, SSD eller floppy disk. Denna identiska buffer flyger sedan ut på den optiska porten på datorn in i audiofilens digital till analog konverter och skickas sedan ut i hörlurarna. Den enda möjliga skillnaden i ljud sker vid digital till analog konvertern, vilket jag tror alla kan enas om har en verklig effekt/prestandaskillnad.

Go' jul

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Det låter nästan som att du vill säga att de här dårarna har rätt?

Men det är onekligen skillnad på kunskap och kunskap. I just detta fall har ljudnördarna inte en chans. Det är vi som vet hur en dator fungerar som med 100% säkerhet kan säga att den digitala buffern med 0:or och 1:or som hamnar i RAM ser precis likadan ut vare sig man har en HDD, SSD eller floppy disk. Denna identiska buffer flyger sedan ut på den optiska porten på datorn in i audiofilens digital till analog konverter och skickas sedan ut i hörlurarna. Den enda möjliga skillnaden i ljud sker vid digital till analog konvertern, vilket jag tror alla kan enas om har en verklig effekt/prestandaskillnad.

Go' jul

Det går att lägga till att en sämre PSU kanske gör den analoga signalen orenare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

SweCable Wolverine 3000! Förvisso inte för audiofiler, men likväl med helt orimliga påståenden.

Säg inte det, överföring mellan SSD och Nordbryggan kan ju påverka djupet i basen /S

Grafen är egentligen det bästa med hela det aprilskämtet. Nvidia är stolta.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Massy:

Det låter nästan som att du vill säga att de här dårarna har rätt?

Men det är onekligen skillnad på kunskap och kunskap. I just detta fall har ljudnördarna inte en chans. Det är vi som vet hur en dator fungerar som med 100% säkerhet kan säga att den digitala buffern med 0:or och 1:or som hamnar i RAM ser precis likadan ut vare sig man har en HDD, SSD eller floppy disk. Denna identiska buffer flyger sedan ut på den optiska porten på datorn in i audiofilens digital till analog konverter och skickas sedan ut i hörlurarna. Den enda möjliga skillnaden i ljud sker vid digital till analog konvertern, vilket jag tror alla kan enas om har en verklig effekt/prestandaskillnad.

Go' jul

Ja att ha en jitterfri och ren signal in i dacen är det viktiga, mellan dac och ssdn finns det mängder med andra kretsar som hanterar signalen så det är ganska ointressant att göra så mycket mer än att kolla att det är rätt data som komemr ut ur lagringen, snygga till den gör man vid dacen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det här måste ju ge ännu bättre ljud än optiska kablar med guldpläterade kontakter!

Bara kontakterna? Alla mina optiska kablar är 24 karat guld rakt igenom. Aldrig hört ett missljud med dem.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur såna här audiofilprodukter ens kan vara lagliga? Är ju ren o skär falsk marknadsföring o många företag vet ju att sånt här faktiskt inte funkar men utnyttjar ändå alla myter o placebon som försigår i ljudvärlden, allt för att tjäna bra med pengar på folk som inte vet bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shutin:

Kom ihåg sweclockare att det finns olika slags nördar här i världen och det som de har gemensamt är ett stort intresse för ett ämne. Det brukar också bli så att de blir lite kunnigare än de flesta andra i just det dom nördar in sig på. Go' jul på er.

Är väl exakt det som är poängen- i tråden användes oändligt med begrepp som sibilants, neutral at [x range] frequency, improved transient attack, digital irritants osv, varav det verkar finnas fördelar för alla dessa saker med denna disk? Vilket iofs kan tyda isåfall på att de alla har seriösa el-problem i sina system som på något sätt försvinner när de sätter i denna disk- vem vet.

Om man då bara spinner vidare på något som är baserat i fakta- om datan i de digitala filerna är densamma så är det enda som spelar roll vad gäller disken att datan kan läsas ut korrekt, att disken i sig inte orsakar elektriska fel i datorn, och att den inte orsakar några skumma cpu-kö fel eller höjda latenser.

Därmed kan man tycka att vad de borde mäta och diskutera runt en sådan här disk är

1. Integritetstest på data och ljudströmmar

2. Leta potentiella ground-noise problem

3. Kontrollera om det finns vibrationer hos kondingarna (varför man skulle få för sig att sätta elektrolytiska caps - som kan börja vibrera med tiden - på en SSD för att förbättra ljudet är... Inte tydligt - de tjänar ett syfte i analoga kretsar och till exempel en rörförstärkare men här är de inte inblandade i signal-kedjan alls och är därmed bara en större, mindre pålitlig konding vars övriga fördelar slösas bort)

4. Mäta och utvärdera driver-latenser i OS och i ljudströmmen

Men inget av vikt verkar diskuteras, inga resultat eller mätningar som inte är helt subjektiva. Om man är nere på sådana nivåer där sådant inte kan mätas lätt så finns det saker som spelar mer roll från dag till dag och kan mätas.
Exempel: blodtryck kan påverka hörsel. Trötthet kan påverka hörsel. Luftempartur kan påverka hörsel, och även lufttryck. Uttorkning kan påverka hörsel.

Jag säger kan, men mer korrekt är att alla dessa påverkar hörsel men att det är svårt för personer att känna det större delen av tiden då den effektiva profilen ändras graduellt- saker som tinnitus märks när de dyker upp plötsligt.

Det enda konsekventa i sådana här trådar är vanligtvis att ju dyrare och ju mer obskyrt något är desto mer villiga är folk att svära vid dess överlägsna karaktär.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Hehe, köper man denna så "hör" man nog skillnad på riktat högtalarkablage också.

Skämt o sidå, någon kommer nog tyvärr köpa denna, vore ypperligt kul med en SWEC recension 😄

Permalänk
Medlem

Detta är väl inte mer "snakeoil, mumbojumbo" än Gamingstol för datornerdar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Sötast

Helt fantastiskt Tack för gott skratt!

Köper hellre ett radioaktivt halsband än detta XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Expected price somewhere in ~ $700

Sett till priserna för ljudkablar så är det ju ett FYND!

....

Beställt 5.

-----

Citat:

My unit came a little late, too early to tell, but the capacitors and regulators on the PCB needs to burn in.

The initial SQ on casual listening is clean, clear but a little soft and lacking in bass - all the signs of necessary burn-in

Edit:

Citat:

I am intrigued by the sort of lack of specificity as to what characteristics are improved here.

I am sure that there must be some measurements that will show improved S/N or reduced jitter, or something, aren't there?

Kättare!!! Bränn honom på bål!

Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Kaffe-pengar. Ska man kunna kalla sig audiofil måste man ha en sån här kabel till ljudsystemet.

Som hittat, fri frakt iallafall

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Glöm inte att skaffa rätt moderkort också!

https://www.sotm-audio.com/sotmwp/english/portfolio-item/smb-...

Citat:

The sMB-Q370 is a high-performance computer motherboard specially designed for audio. Since this product is equipped with an Intel series CPU, it can replace all commonly used computer motherboards.

Citat:

You would simply get clear improvements in every aspect of the music including the background, texture, tension, resolution, and location in space of the music with the sMB-Q370 designed exclusively for audio. If you close your eyes and listen to the music, you will feel as if it is the beginning of a new world with the subtle reverberation of instruments resonating in the dark.

MSRP $500

Permalänk
Skrivet av grenander:

Detta är lite som när någon påstod att HDMI kan ha suddig bild om man har billig kabel, folk tror tydligen att det är analogt...

Jag säger inte att det blir suddig bild, snarare att det blir svart i rutan, men i HDMI-kabeln är det 19 stycken analoga ledare som kopplar samman signalkällan och din mottagare. Din digitala signal transporteras analogt, så i den billiga kabeln kan risken för ett bitfel öka om det som kommer fram inte är en solklar etta eller nolla. Hur det sedan yttrar sig är en annan fråga.

Permalänk
Medlem

Sweclockers har ju missat denna server

https://taikoaudio.com/taiko-2020/sgm-extreme-music-server/

Musikserver för 300 000:-

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Bara kontakterna? Alla mina optiska kablar är 24 karat guld rakt igenom. Aldrig hört ett missljud med dem.

Men guud vet du hur orent guld kan vara??

Jag kör alla mina signaler i 400v 0.1a genom ett totalt vakum som jag fångat i en burk framställd i ett Brazilianskt kristall-oscillator labb drivet av tyska nazistforskare under WW2 för att utvärdera USAs förmåga att bygga kvartsradios med sydamerikanska kristaller. Det är inte svårt att skapa en egen sådan, instruktioner nedan (budget ca 0.5 årslöner, pappas eller mamas årslön spelar ingen roll för vi har jämställdhet i Sverige):

Den består av en homogen symmetrisk molekyl (symmetrisk alltså typ förutom hålen och att den är runt och avlång, symmetriskt utöver det då alltså) handslipad ur Brazilians kvarts och sedan förstärkt med ett yttre heltäckande van der waals fält (läs på om hur man gör i böcker om tyska experiment ca WW2 all info finns där) som antingen skyddar mot noise eller skapar noise- forskar vet inte än idag vilket!

Vakumet framställs organiskt när jag på fester börjar beskriva min ljudutrustning för en attraktiv kvinna - ett totalt vakum om ca 2kvm uppstår snabbt mellan oss och jag kan då fånga det i burken med en modifierad cykelpump eller bröstmjölkspump.

En kärna av sten hålls centrerad med formad najtråd (från typ XL bygg eller nåt bah) mitt i vakum kammaren för att absorbera mystiska frekvenser från bortom vetenskapens kännedom- en norsk herre bytte stenen mot min farfars land i dalarna på 80-talet med löfte om att den hade en magisk karaktär och den har inte svikit mig än!

Om du hittar en liknande sten så är det lätt att avgöra dess kvalitet med en geigermätare- om den vid 10cm separation håller samma snittliga tick/sek som 12 multiplicerat med BPM i Van Halens "Ain't talking 'bout love" så är den förmodligen lite väl het- du kan hålla den inklämd i armhålan medan du sover, därefter borde den vara okej i ca 8h.
Om den håller takt med 12*BPM i Eurythmics "Sweet Dreams" så är den lagom, men kan hottas upp mer något som kräver mer aggressiv transient attack genom att köras i mikrovågsugnen en stund i ett glas mjölk (ej pastöristerad!)
När du mäter med geigermätaren, tänk på att rikta både mätaren och stenner söderut då nordpolen är en stor källa av dåliga vibbar.

När stenen är centrerad i kammaren drar du en kopparfläta som du oxiderat lätt med risvins-vinäger (minns inte vilken region exakt men ska komma från bergen i Japan och vara gjort på handskalat ris) genom den, se till att göra detta i totalt mörker så vakumet inte hittar ut.
För jorden drar du väldigt försiktigt in en gammaldags stängseltråd av den typ som används i elektrifierade stängsel för kossor och dylikt - de har överlägsna ljudegenskaper vilket är varför alla ljudeffekter för de gamla star wars filmerna inklusive Chewbaccas vrål framställdes enbart med elstängsel (numera får man inte lagligt använda sådana metoder för att framställa ljud ur skådespelare men jag har hört att många studios i USA fortfarande använder dolda tasers insydda i dräkterna under produktion för att få naturliga skrik)

Innan du frågar för övrigt- ja, det är alltså bara en ljudkanal. Det kanske låter konstigt för en lekman men jag skulle rekommendera att läsa på om stereo/mono och varför Nikola Tesla själv vägrade gå i närheten av en stereo-kapabel maskin utan att först a fyllt öronen med silverberikat audiophile-grade vax- du får allt ljud du behöver ur en monokanal, så vad kommer ur den andra? Jo, antiljudet, och om man tar en titt på hur världen ser ut idag så förstår man vilken fasansfullt farlig uppfinnelse det var.

/s

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SGM EXTREME:

Therefore we designed our very own custom 240W passive cooling system – no active parts, no fans, no noise.

VS Noctuas passiva kylare med uppskattade 150W:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Men guud vet du hur orent guld kan vara??

Jag kör alla mina signaler i 400v 0.1a genom ett totalt vakum som jag fångat i en burk framställd i ett Brazilianskt kristall-oscillator labb drivet av tyska nazistforskare under WW2 för att utvärdera USAs förmåga att bygga kvartsradios med sydamerikanska kristaller. Det är inte svårt att skapa en egen sådan, instruktioner nedan (budget ca 0.5 årslöner, pappas eller mamas årslön spelar ingen roll för vi har jämställdhet i Sverige):

Den består av en homogen symmetrisk molekyl (symmetrisk alltså typ förutom hålen och att den är runt och avlång, symmetriskt utöver det då alltså) handslipad ur Brazilians kvarts och sedan förstärkt med ett yttre heltäckande van der waals fält (läs på om hur man gör i böcker om tyska experiment ca WW2 all info finns där) som antingen skyddar mot noise eller skapar noise- forskar vet inte än idag vilket!

Vakumet framställs organiskt när jag på fester börjar beskriva min ljudutrustning för en attraktiv kvinna - ett totalt vakum om ca 2kvm uppstår snabbt mellan oss och jag kan då fånga det i burken med en modifierad cykelpump eller bröstmjölkspump.

En kärna av sten hålls centrerad med formad najtråd (från typ XL bygg eller nåt bah) mitt i vakum kammaren för att absorbera mystiska frekvenser från bortom vetenskapens kännedom- en norsk herre bytte stenen mot min farfars land i dalarna på 80-talet med löfte om att den hade en magisk karaktär och den har inte svikit mig än!

Om du hittar en liknande sten så är det lätt att avgöra dess kvalitet med en geigermätare- om den vid 10cm separation håller samma snittliga tick/sek som 12 multillicerat med BPM i Van Halens "Ain't talking 'bout love" så är den förmodligen lite väl het- du kan hålla den inklämd i armhålan medan du sover, därefter borde den vara okej i ca 8h.
Om den håller takt med 12*BPM i Eurythmics "Sweet Dreams" så är den lagom, men kan hottas upp för mer något som kräver mer aggressiv transient attack genom att köras i mikrovågsugnen en stund i ett glas mjölk (ej pastöristerad!)
När du mäter med geigermätaren, tänk på att rikta både mätaren och stenner söderut då nordpolen är en stor källa av dåliga vibbar.

När stenen är centrerad i kammaren drar du en kopparfläta som du oxiderat lätt med risvins-vinäger (minns inte vilken region exakt men ska komma från bergen i Japan och vara gjort på handskalat ris) genom den, se till att göra detta i totalt mörker så vakumet inte hittar ut.
För jorden drar du väldigt försiktigt in en gammaldags stängseltråd av den typ som används i elektrifierade stängsel för kossor och dylikt - de har överlägsna ljudegenskaper vilket är varför alla ljudeffekter för de gamla star wars filmerna inklusive Chewbaccas vrål framställdes enbart med elstängsel (numera får man inte lagligt använda sådana metoder för att framställa ljud ur skådespelare men jag har hört att många studios i USA fortfarande använder dolda tasers insydda i dräkterna under produktion för att få naturliga skrik)

Innan du frågar för övrigt- ja, det är alltså bara en ljudkanal. Det kanske låter konstigt för en lekman men jag skulle rekommendera att läsa på om stereo/mono och varför Nikola Tesla själv vägrade gå i närheten av en stereo-kapabel maskin utan att först a fyllt öronen med silverberikat audiophile-grade vax- du får allt ljud du behöver ur en monokanal, så vad kommer ur den andra? Jo, antiljudet, och om man tar en titt på hur världen ser ut idag så förstår man vilken fasansfullt farlig uppfinnelse det var.

/s

+1
Bitvis ungefär som audiophilestyle-forum tråden... X)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Men då ingår frakt och installation och man kan byta in sin gamla sunkkabel från Opus för 428 000kr
Undrar om det ens går att höra skillnad på en ok kabel mot en sån för över en miljon. Givetvis går det att visa på kurvor med avancerade instrument men som lyssnare så frågar man sig om man hör skillnad.

Detta snack om olika kablage har varit uppe många gånger och kommer fortsätta i en evighet. Det har gjorts blindtester men det är svårt att hitta resultat på dessa då det säkerligen inte är någon som vill visa att kabeln för 30 000kr är lika bra som den för 200 kr.

Beror ju helt på vad man utgår från för kabel, men en kabel av samma dimensioner kommer att vara 99.9% lik denna, kanske bättre också då man inte har en jäkla bil monterad på kabeln.

Men man kanske är villig att tycka det är bättre oavsett när man betalar den summan.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Ettorna och nollorna på säljkontot blir ljuv musik för tillverkarna när det ryggdunkande klientelet är köpstarkt

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

Som Sweclockers enda självutnämnda "hobbyljudexpert" så kommer jag att pontifikera följande om "produkten":

1. Alla förebygganden av elproblem skall ske vid ljudkomponenterna där digitala-analoga ljudomvandlingen+ljudförstärkningen äger rum om vi förutsätter att strömtillförseln till enheten i sig inte är brun-/"Kinaström" (kunde inte låta bli). Visst, det finns ljudkort med "strömreningsverk".

2. Att det sitter påkostade "komponenter" på en hårddisk där bara 1:or och 0:or finns är meningslöst eftersom 1:or och 0:or bara skickas vidare (helt opåverkade - annars har vi ett mycket större och allvarligare problem) till närmsta ljudkort där det faktiskt finns DAC+amp+analog ljudutgång. Hade dessa faktiskt suttit integrerade på hårddisken dock så hade vi snackat om en annan femma.

4. Ljudkablar överför endast (ampad) spänning till 100% eller lägre. Är det lägre än 100% så anser man att ljudsignalen är negativt påverkad eller åtminstone "färgad". Ljudbedragare skulle då påstå att "Det finns ljudkablar som kan överföra 110% av ljudsignalen!" som om något magiskt inuti kabeln kan skapa relevanta frekvenser/spänningar som inte tidigare fanns där och på så vis förbättra ljudsignalen. Kanske när AI finns integrerad i ljudkablar som kan läsa av och justera ljudsignalen innan den når hörlurar/högtalare - men än så länge är vi inte där.

5. Ljud är mycket svårare att lära sig att sätta ord på jämfört med bilder. En bild är statisk som du inte behöver "F5:a" för att kunna titta om på den medan du måste spela om samma ljudfrekvens för att kunna lära dig lyssna efter rätt saker. Det är mycket mer ansträngande att bli en duktig ljudanalytiker än en bildanalytiker om vi antar att ingen är färgblind eller döv.

TLDR-SLUTATS: Denna produkt är en bluff från universums möjliga ände och Sweclockers borde "hinta" mer om bluffmakeriet här istället för att anamma Aftonbladets nyhetsvärderingsstrategi.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shutin:

Kom ihåg sweclockare att det finns olika slags nördar här i världen och det som de har gemensamt är ett stort intresse för ett ämne. Det brukar också bli så att de blir lite kunnigare än de flesta andra i just det dom nördar in sig på. Go' jul på er.

Audiofiler är lika kunniga om ljudteknik som alternativmedicinare är kunniga om läkekonst.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha! Vaad faan?!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja att ha en jitterfri och ren signal in i dacen är det viktiga, mellan dac och ssdn finns det mängder med andra kretsar som hanterar signalen så det är ganska ointressant att göra så mycket mer än att kolla att det är rätt data som komemr ut ur lagringen, snygga till den gör man vid dacen.

Nej, Jitter är också något som Audifilerna lyckats överdriva nått så in i he, alla DAC:ar sedan hedenhös har en liten buffert och klockar om samtliga bitar innan de överförs till analoga värden. Det ska till jitter i storleken att det blir avbrott på signalen för att det ska bli någon som helst skillnad i utsignalen.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Dags att ge sig in i snake-oil-marknaden och påstå att en guldplätterad mus ger bättre FPS. Jag lovar att någon kommer köpa det xD

https://www.joom.com/sv/products/60659021eae5b4014c624795

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har hört att om man har en sådan här ssd i datorn som man använder så förbättrar det ens chanser på Tinder med upp till 300%.

Större chans att man får napp på tinder än bättre ljud i alla fall.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Alltså det är inte länge sedan jag såg en annons för JCAT USB Card FEMTO här på SweC. Ett instickskort för 2 USB-uttag, för 2500 kr. Som taget ^_^

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av caida:

Audiofiler, helt klart. Eller vad sägs om 1 m ethernetkabel " Streaming cable" för den blygsamma summan 9 790 kr?

https://www.lefflers.se/produkt/chord-company-signature-super...

Hur kan man mostå den? Måste ha, måste ha, kanske tar tvåmetersvarianten, nej förresten den sista metern, kostar bara 1300, säkert förlorar man en nolla eller två, jag tar två enmeters! Eller, hmmm det är fri frakt på dem, jag tar en enmeters och sen får vi se (höra?).