Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja om befolkningen inte klarar av att göra det som krävs självmant måste givetvis ledningen (politiken) agera. Det gör de rätt i. Om den här pandemin inte är över inom 1-2 år så går jag över till tvångsvaccineringssidan med glädje. Folket kan få en ärlig chans att göra rätt för sig först.

Så en individ som knappt påverkats av detta virus, inga symptom eller extremt små sådana och helt enkelt ”un-touchable” av detta fladdermusvirus ska alltså ta 1, 2, 3 och snart 4 sprutor för att skydda sig mot vadå?

Varför ska friheter begränsas med politiska medel för fullt friska individer som ändå vaccinerat sig eller bestämt att de ej ska ta ett vaccin som knappt kommer upp till den effekt man basunerade ut om.

Vaccinerade beter ju sig som att de fått någon superkraft bara för att de tagit sprutan.

De kan lika gärna gå efter de allra svagaste i samhället och lägga sitt fokus där.

Vad politikerna i sandlådan borde tala om är varför svensk sjukvård är så himla dålig att den går på knäna av ett förkylningsvirus. Finansiella medel finns tillgängliga.

Vad skulle ske om detta land faktiskt råkade ut för något riktigt allvarligt. Vill inte ens tänka tanken av alla gnällspikar till politiker i deras sandlåda.

Valda av folket? - Tåls att diskuteras. Förväntar mig mer rationella beslut och inriktningar för detta land än vad som försiggår i dagsläget.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

De måste inte alls. Ingen har tvingat politikerna att begränsa vår frihet. Pandemin går över ändå.

Klart den går över ändå!

På bekostnad av människoliv. Ditt tankesätt är sjukt.

Skrivet av Nucky:

Så en individ som knappt påverkats av detta virus, inga symptom eller extremt små sådana och helt enkelt ”un-touchable” av detta fladdermusvirus ska alltså ta 1, 2, 3 och snart 4 sprutor för att skydda sig mot vadå?

Varför ska friheter begränsas med politiska medel för fullt friska individer som ändå vaccinerat sig eller bestämt att de ej ska ta ett vaccin som knappt kommer upp till den effekt man basunerade ut om.

Vaccinerade beter ju sig som att de fått någon superkraft bara för att de tagit sprutan.

De kan lika gärna gå efter de allra svagaste i samhället och lägga sitt fokus där.

Vad politikerna i sandlådan borde tala om är varför svensk sjukvård är så himla dålig att den går på knäna av ett förkylningsvirus. Finansiella medel finns tillgängliga.

Vad skulle ske om detta land faktiskt råkade ut för något riktigt allvarligt. Vill inte ens tänka tanken av alla gnällspikar till politiker i deras sandlåda.

Valda av folket? - Tåls att diskuteras. Förväntar mig mer rationella beslut och inriktningar för detta land än vad som försiggår i dagsläget.

Jajamen, det ska man göra. Om du blivit smittad har du inte antikroppar i all evighet. Du kan fortfarande bli allvarligt sjuk av muteringar eller för att du inte längre har antikroppar.

Vaccinet är väldigt effektivt, men gör ingen odödlig. Precis som alla vaccin. Upplever inte att vaccinerade beter sig som de fått en superkraft, men studie som nyligen släpptes från Karolinska Institutet visar just på att vaccinerade bidrar till mindre smittspridning. Det är givetvis därför logiskt att dessa vaccinerade individer inte behöver leva efter fulla restriktioner.

Svensk sjukvård är inte så dålig som du verkar tro. Förkylningsvirus eller ej, likväl blir människor dödligt sjuka av detta. Det är väl självklart att vården blir belastad av det.

Där landet faktiskt råkar ut för något allvarligt? Har du missat att 15 184 dött med Covid-19?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*UPPMANING*

Vänligen avstå från att konvertera denna tråden till en ny covid-tråd!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

GubbGnäll: Jag får tillfällig magsjuka av alla stolpskott här på forumet som förstört så många faktiska intressanta och samhällsnyttiga samtalsämnen genom att spy ut psy ops-argumenttekniker som bara förgiftar och till sist avlivar diskussioner.

Vänligen håll dig till Flashback så att SÄPO har bättre pejl på dig och dina antivetenskapsåsikter. Världen är i ett läge där antivetenskap inte längre hör hemma någonstans än på Dark Web-nätforum. Du är samtidigt alltid välkommen att omfamna vetenskap.

Jag känner en snubbe som är skön att hänga med IRL men trots att vi båda gick på Naturvetenskapliga gymnasiet så är hans "nyhetskälla" skärmdumpar på Facebook från den vetenskapliga tidningen som heter "FriaTider.se". Människans varierande natur är djupt tragisk och pinsam...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

GubbGnäll: Jag får tillfällig magsjuka av alla stolpskott här på forumet som förstört så många faktiska intressanta och samhällsnyttiga samtalsämnen genom att spy ut psy ops-argumenttekniker som bara förgiftar och till sist avlivar diskussioner.

Vänligen håll dig till Flashback så att SÄPO har bättre pejl på dig och dina antivetenskapsåsikter. Världen är i ett läge där antivetenskap inte längre hör hemma någonstans än på Dark Web-nätforum. Du är samtidigt alltid välkommen att omfamna vetenskap.

Jag känner en snubbe som är skön att hänga med IRL men trots att vi båda gick på Naturvetenskapliga gymnasiet så är hans "nyhetskälla" skärmdumpar på Facebook från den vetenskapliga tidningen som heter "FriaTider.se". Människans varierande natur är djupt tragisk och pinsam...

Det här med att det blivit så många faktaresistenta människor är sjukt obehagligt. Finns många tokiga grupper typ quanon (stavning), anti vaxxers, flat earthners osv osv. Med tanke på hur lätt det är i dagens samhälle att faktiskt bara ta fram mobilen och kolla upp fakta borde det inte ha kunnat gå såhär långt. Särskilt inte i ett land som Sverige där vi ändå har förhållandevis hög utbildningsnivå.

Permalänk
Lego Master

Dagens gubbgnäll:
Människokroppen är ett jävla felbygge när den blir tjock av sånt som är gott. Den jävla evolutionen hänger med lika dåligt som min mamma när hon kollar CS:GO på Twitch.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag önskar att återvinningscentralerna blev tömda dagligen. Det är nästan alltid fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Jag önskar att återvinningscentralerna blev tömda dagligen. Det är nästan alltid fullt.

Du menar nog återvinningsstationerna. Nej, det är inte lätt att hålla isär...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vi försöker hålla oss ifrån politiska diskussioner då det (bevisligen) bara leder till tråkigheter som pajkastning m.m

Har ni åsikter angående detta så får ni gärna kontakta oss

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Du menar nog återvinningsstationerna. Nej, det är inte lätt att hålla isär...

Varför kan han inte mena återvinningscentral?

Min lokala återvinningscentral är ofta överfull. Återvinningsstationerna använder jag mig sällan av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Du menar nog återvinningsstationerna. Nej, det är inte lätt att hålla isär...

Har ni fyrfack hemma på villatomten? Apropå tömning.
Den lilla lådan för elektronik och batterier som töms tillsammans med ena kärlet. Tre gånger på rad nu ställer soptömmarna lådan på andra kärlet och skiter i att tömma den. Blir riktigt gubbvansinnig!
Har inte orkat höra av mig till kundsupporten än. Men jag ska... nån gång.

Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll. Första på länge.

Återvinningscentraler. Hela upplevelsen är ju att likna vid Dantes helvetes lägsta nivå. Stressade stolpskott som först hattar runt med bilarna sina och sedan hattas det runt till fots. Lägg därtill de s k lägervakterna som tycks ha hämtat sitt humör från 40-talet. Bevare mig väl vilken vidrig upplevelse. Jag ska banne mig bränna alla mina grovsopor själv bara för att slippa eländet. Tvi vale!!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd

GubbGnäll på teknik: Jag blir tillfälligt ROSENRASAD FÖRBANNAD på antingen Sweclockers, FireFox och/eller mig själv. Troligen alla tre. Mitt jävla slarvskrivande så jag tar bort ett långt inlägg i Sonic 2-filmen-tråden och sedan FireFox idiot knappgenvägar som raderade hela webbfliken och Sweclockers ickesparande "Nytt inlägg". För i h-v, fixa skiten på sidan. Jag kan köpa ett Fiverr gig för $5 inom kodning för att få veta hur man gör eller googla. Jag kräks för tillfället att ett tekniskt nätforum INTE kan spara skrivande "Nytt inlägg" som om det vore början på HTML:s karriär. Men visst, FireFox är ett jävla stolpskott också och jag har slarviga fingrar trots att jag skrivit på tangentbord i över 20+ år. H-VE!!!!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Huvudgatan där jag bor har blivit uppgrävd för en vecka sedan, men ingen verkar göra något där.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av AplAy:

GubbGnäll på teknik: Jag blir tillfälligt ROSENRASAD FÖRBANNAD på antingen Sweclockers, FireFox och/eller mig själv. Troligen alla tre. Mitt jävla slarvskrivande så jag tar bort ett långt inlägg i Sonic 2-filmen-tråden och sedan FireFox idiot knappgenvägar som raderade hela webbfliken och Sweclockers ickesparande "Nytt inlägg". För i h-v, fixa skiten på sidan. Jag kan köpa ett Fiverr gig för $5 inom kodning för att få veta hur man gör eller googla. Jag kräks för tillfället att ett tekniskt nätforum INTE kan spara skrivande "Nytt inlägg" som om det vore början på HTML:s karriär. Men visst, FireFox är ett jävla stolpskott också och jag har slarviga fingrar trots att jag skrivit på tangentbord i över 20+ år. H-VE!!!!

Mja, några fiverrgig löser nog inte problemet tyvärr.
När jag ska skriva längre inlägg så skriver jag alltid dessa i notepad/anteckningar eller liknande så kan man enkelt coppypäjsta in det sen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Mja, några fiverrgig löser nog inte problemet tyvärr.
När jag ska skriva längre inlägg så skriver jag alltid dessa i notepad/anteckningar eller liknande så kan man enkelt coppypäjsta in det sen

Jovars, det funkar självfallet. Men samtidigt finns det massa andra nätforum som verkar ha kvar text om man skulle råka klicka sig annanstans och sedan klickar på tillbakaknappen i webbläsaren. Simpel implementering av ReactJS som kan arbeta i realtid som sparar ner ens text som simpel cookie för tillfället som läses upp då när man kommer tillbaka på sidan om man råkat klickat bort den?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Mja, några fiverrgig löser nog inte problemet tyvärr.
När jag ska skriva längre inlägg så skriver jag alltid dessa i notepad/anteckningar eller liknande så kan man enkelt coppypäjsta in det sen

Jo, men det är en workaround. Jag försöker att klicka på förhandsgranskningen ganska ofta för då brukar man kunna komma tillbaka om webbläsaren kraschar eller liknande. Tyvärr har mina webbläsare börjat krascha rätt ofta på jobbdatorn det senaste, jag tror det har att göra med att jag kör (eller debuggar snarare) en webapp i VS Code som ju kör samma motor som webblässarna, för det är ju när den kraschar som webbläsarna dör också. Men jag hade ändå gärna sett att ett inlägg sparades som draft på ens profil när man klickade på förhandsgranska typ. Det hade också underlättat när man typ skriver på telefonen men inlägget blir långt och man vill fortsätta på datorn eller liknande. Sen vet jag att det kan bli komplicerat förstås, men är det någon funktionalitet jag skulle rösta på som nästa för swec så är det den.

Annars får ni gärna lägga tillbaka knappen om nästa olästa inlägg i en tråd, när man redan är inne i tråden. Den saknar jag sedan borttagandet. Det kanske går att komma åt samma funktionalitet på andra sätt men inget jag har hittat i alla fall. Den var inte alls försvunnen, hmm undrar vad jag fick det ifrån.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av AplAy:

Jovars, det funkar självfallet. Men samtidigt finns det massa andra nätforum som verkar ha kvar text om man skulle råka klicka sig annanstans och sedan klickar på tillbakaknappen i webbläsaren. Simpel implementering av ReactJS som kan arbeta i realtid som sparar ner ens text som simpel cookie för tillfället som läses upp då när man kommer tillbaka på sidan om man råkat klickat bort den?

Kör förslaget i feedback-tråden, här kollas det nog inte efter förslag på förbättringar så ofta

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Gjorde en sökning på Larry Elmore alldeles nyss (för jag har läst om de två klassiska trilogierna av Margaret Weis och Tracy Hickman) och hittade en sida som förmodligen stulit diverse konst för att göra om dem till bildgallerier med en massa annonser ditkletat. Länkar inte till den av den anledningen. Dock hade denna sidan den lustiga egenskapen att den maskinöversatt AI-beskrivningar av bilderna till svenska... lol (Trodde i min enfald först att det var Google som börjat maskinöversätta beskrivningar, men texten var som sagt länkad från sidan med bilden.)

Här är beskrivningen av en klassisk Elmore-teckning av Caramon och Raistlin Majere ståendes på en kulle framför en grön drake:

"Foto magiker drake Larry Elmore
Magisk Käpp en man två 2 Fantasy"

...Jag vet knappt var jag ska börja här! Blir så superförbannat sne av att se sån här ren skit alltså, den helt bisarra punktuationen till att börja med, sedan är det inte alls ett foto utan som sagt en teckning! Sedan den där underliga, "en man två 2" - vad menas? Det är ju helt klart två män i bild, inte "två 2" (inte en enda "2" syns.) Och Magisk Käpp - vafan i helvete! Det är ingen jävla KÄPP vafan i helvete...

Nädu.

AI är fan inget vi ska satsa på tycker då jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Gjorde en sökning på Larry Elmore alldeles nyss (för jag har läst om de två klassiska trilogierna av Margaret Weis och Tracy Hickman) och hittade en sida som förmodligen stulit diverse konst för att göra om dem till bildgallerier med en massa annonser ditkletat. Länkar inte till den av den anledningen. Dock hade denna sidan den lustiga egenskapen att den maskinöversatt AI-beskrivningar av bilderna till svenska... lol (Trodde i min enfald först att det var Google som börjat maskinöversätta beskrivningar, men texten var som sagt länkad från sidan med bilden.)

Här är beskrivningen av en klassisk Elmore-teckning av Caramon och Raistlin Majere ståendes på en kulle framför en grön drake:

"Foto magiker drake Larry Elmore
Magisk Käpp en man två 2 Fantasy"

...Jag vet knappt var jag ska börja här! Blir så superförbannat sne av att se sån här ren skit alltså, den helt bisarra punktuationen till att börja med, sedan är det inte alls ett foto utan som sagt en teckning! Sedan den där underliga, "en man två 2" - vad menas? Det är ju helt klart två män i bild, inte "två 2" (inte en enda "2" syns.) Och Magisk Käpp - vafan i helvete! Det är ingen jävla KÄPP vafan i helvete...

Nädu.

AI är fan inget vi ska satsa på tycker då jag iallafall.

Det här är inte AI. AI var uselt förr men har blivit bättre och i vissa fall användbart men numera sätter man AI-stämpeln på allt som innebär att man gjort någon slags val med hjälp av någon form av automatik, t.ex. med programvara. Ursprungligen så menade man en automatiserad process som utförde något som, om det vore gjort av en människa, skulle ha krävt intelligens. Numera har man utökat det till att inkludera även andra varelsers intelligens, t.ex. djur i allmänhet. Ditt exempel visar på att intelligensen fattas. En mekanisk (eller elektronisk) process som utför en usel översättning har inget med AI att göra (är medveten om att många säkert säger emot mig här).

Det var inte svårt att hitta sidan om man använder din citerade text i en google-sökning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Det här är inte AI. AI var uselt förr men har blivit bättre och i vissa fall användbart men numera sätter man AI-stämpeln på allt som innebär att man gjort någon slags val med hjälp av någon form av automatik, t.ex. med programvara. Ursprungligen så menade man en automatiserad process som utförde något som, om det vore gjort av en människa, skulle ha krävt intelligens. Numera har man utökat det till att inkludera även andra varelsers intelligens, t.ex. djur i allmänhet. Ditt exempel visar på att intelligensen fattas. En mekanisk (eller elektronisk) process som utför en usel översättning har inget med AI att göra (är medveten om att många säkert säger emot mig här).

Det var inte svårt att hitta sidan om man använder din citerade text i en google-sökning.

Jo. Det är ju svårt att definiera AI, artificiell intelligens, när vi knappt har definierat intelligens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Gjorde en sökning på Larry Elmore alldeles nyss (för jag har läst om de två klassiska trilogierna av Margaret Weis och Tracy Hickman) och hittade en sida som förmodligen stulit diverse konst för att göra om dem till bildgallerier med en massa annonser ditkletat. Länkar inte till den av den anledningen. Dock hade denna sidan den lustiga egenskapen att den maskinöversatt AI-beskrivningar av bilderna till svenska... lol (Trodde i min enfald först att det var Google som börjat maskinöversätta beskrivningar, men texten var som sagt länkad från sidan med bilden.)

Här är beskrivningen av en klassisk Elmore-teckning av Caramon och Raistlin Majere ståendes på en kulle framför en grön drake:

"Foto magiker drake Larry Elmore
Magisk Käpp en man två 2 Fantasy"

...Jag vet knappt var jag ska börja här! Blir så superförbannat sne av att se sån här ren skit alltså, den helt bisarra punktuationen till att börja med, sedan är det inte alls ett foto utan som sagt en teckning! Sedan den där underliga, "en man två 2" - vad menas? Det är ju helt klart två män i bild, inte "två 2" (inte en enda "2" syns.) Och Magisk Käpp - vafan i helvete! Det är ingen jävla KÄPP vafan i helvete...

Nädu.

AI är fan inget vi ska satsa på tycker då jag iallafall.

Aha!
De måste ha köpt in Amazons översättartjänst

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_G3:

Aha!
De måste ha köpt in Amazons översättartjänst

Räcker nog med Google Translate, varför gå ner sig totalt i översättningsträsket?

Förresten så räcker det med att anlita undertextförfattare, en del undertexter är så undermåliga att filmen blir obegriplig om man läser undertexterna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Räcker nog med Google Translate, varför gå ner sig totalt i översättningsträsket?

Förresten så räcker det med att anlita undertextförfattare, en del undertexter är så undermåliga att filmen blir obegriplig om man läser undertexterna.

Jo det där förstår jag inte. Jag gnällde lite på kassa översättningar på någon släktmiddag och så kom det fram att en avlägsen släkting var översättare och hon blev riktigt arg på mig, jag försökte släta över det och erbjuda lite förklaringar, som att de kanske var under hård tidspress eller liknande, och att hon säkert inte hade översatt det som jag pratade om (tror det var Simpsons), men det hjälpte inte. Jag tror att hon fortfarande är sur på mig efter typ tio år. Visst kände jag mig dum, men typ varannan mening är ju fel och det är uppenbart för mig som inte är någon expert, så varför inte bara göra det bra då om det är så hemskt när folk tycker man gör ett dåligt jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det där förstår jag inte. Jag gnällde lite på kassa översättningar på någon släktmiddag och så kom det fram att en avlägsen släkting var översättare och hon blev riktigt arg på mig, jag försökte släta över det och erbjuda lite förklaringar, som att de kanske var under hård tidspress eller liknande, och att hon säkert inte hade översatt det som jag pratade om (tror det var Simpsons), men det hjälpte inte. Jag tror att hon fortfarande är sur på mig efter typ tio år. Visst kände jag mig dum, men typ varannan mening är ju fel och det är uppenbart för mig som inte är någon expert, så varför inte bara göra det bra då om det är så hemskt när folk tycker man gör ett dåligt jobb?

Haha! Jag tror inte vi är släkt men jag har en likadan erfarenhet. Också en dam, också översättare, också rasande och likaså extremt långsint. Det är nog sisådär en femton år sedan händelsen men sist vi träffades var hon fortfarande, om inte rasande, så i alla fall mäkta sur. Jag råkade naturligtvis öka på frustrationen så det är väl kört för evigt. Hon pratade sig varm för översättare och jag påpekade att enstaka översättare snarare var översittare (med glimten i ögat tyckte jag men det tyckte inte hon).

Rättade taskig kommatering
Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Huvudgatan där jag bor har blivit uppgrävd för en vecka sedan, men ingen verkar göra något där.

Kanske jag som har konstig humor men detta var det mest komiska jag läst på länge! Fick mig ett gott skratt.

Som taget ur ett avsnitt av kvarteret Skatan.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Dagens gubbgnäll. Första på länge.

Återvinningscentraler. Hela upplevelsen är ju att likna vid Dantes helvetes lägsta nivå. Stressade stolpskott som först hattar runt med bilarna sina och sedan hattas det runt till fots. Lägg därtill de s k lägervakterna som tycks ha hämtat sitt humör från 40-talet. Bevare mig väl vilken vidrig upplevelse. Jag ska banne mig bränna alla mina grovsopor själv bara för att slippa eländet. Tvi vale!!

Lägg till att personalen envisas med att köra runt i GIGANTISKA dagbrottsmaskiner och fösa runt containers i 50 km/h mitt bland alla fotgängare och släpbackare hela jävla tiden.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_G3:

Aha!
De måste ha köpt in Amazons översättartjänst

Översättningen av Finska till Svenska på LinkedIn ger ganska kufiska översättningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Huvudgatan där jag bor har blivit uppgrävd för en vecka sedan, men ingen verkar göra något där.

Jag flyttade ifrån Stockholm 1999, 2019 var jag tillbaka och det var fortfarande en byggarbetsplats utanför Stockholms central.

Permalänk
Medlem

En liten observation av något som driver mig till vansinne: Vi svenskar diskuterar och uppför oss allt mer som amerikaner, både i politiken och privat. Att stå på sig och hävda att man har rätt tycks viktigare än något annat. Likaså att få sista ordet, oavsett vad det gäller. Sådant som att ödmjukt lyssna på oliktänkande eller att kompromissa verkar helt ha fallit ur modet. Det gör mig nedstämd.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.