Permalänk
Medlem

Doom Eternal

Är det någon här som får igång Doom Eternal? Spelet vägrar starta nu och hänvisar till Nvidias drivers som inte stödjer spelet längre (fick inte upp denna varning efter den senaste Doom uppdateringen, men spelet funkar fortfarande inte)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Är det någon här som får igång Doom Eternal? Spelet vägrar starta nu och hänvisar till Nvidias drivers som inte stödjer spelet längre (fick inte upp denna varning efter den senaste Doom uppdateringen, men spelet funkar fortfarande inte)

Och jag förutsätter att du uppdaterat till senaste Nvidia drivers? Har inte spelat det sen i våras och än mindre kvar installationen. Men får jag tid kan jag installera å testa på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Och jag förutsätter att du uppdaterat till senaste Nvidia drivers? Har inte spelat det sen i våras och än mindre kvar installationen. Men får jag tid kan jag installera å testa på nytt.

Yes. Kör på de senaste Nvidia drives som finns på deras hemsida men får fortfarande inte igång det. Funderar på om jag ska avinstallera alla gpu drivers och sen installera en äldre version, ska funka då tydligen (enligt gammal uppgifter jag hittat online)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Yes. Kör på de senaste Nvidia drives som finns på deras hemsida men får fortfarande inte igång det. Funderar på om jag ska avinstallera alla gpu drivers och sen installera en äldre version, ska funka då tydligen (enligt gammal uppgifter jag hittat online)

Så.... vad stoppar dig? tar 2 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Så.... vad stoppar dig? tar 2 minuter.

Inget stoppar mig. Frågor om någon annan har samma problem och kanske hittat en lösning på det. Lite det ett forum som detta är till för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Inget stoppar mig. Frågor om någon annan har samma problem och kanske hittat en lösning på det. Lite det ett forum som detta är till för.

så.... har du testat installera äldre drivrutiner. Har gått ett par timmar nu. Vore intressant att veta.

Permalänk
Medlem

låter konstigt att spelet inte funkar på senaste drivrutiner? har du kollat steam forumet kanske andra har samma problem? du har ingen brandvägg eller nåt som stoppar spelets .exe fil kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

låter konstigt att spelet inte funkar på senaste drivrutiner? har du kollat steam forumet kanske andra har samma problem? du har ingen brandvägg eller nåt som stoppar spelets .exe fil kanske?

Bra idea. Hade faktiskt inte kollat Steam forumet. Ska kasta ett öga där och se om någon har skrivit om problemet!

Har sett till att inget annat körs i bakgrunden. Stängt av allt men ingen lycka ändå

Permalänk
Medlem

Problemet är löst. Startade en "verify game files" och ställde ner alla grafikinställningar till low så startade spelet igen.
Tack för alla tips och råd!

Permalänk
Medlem

Ej spelat detta på ett tag,försöker starta genom Betestha,står flyttat till Steam.
Finns ej i mitt Steam,
?

Permalänk
Medlem

jag kör med driver 516.59 med min 3090 och doom eternal fungerar fint + hdr mode on är det grymt snyggt ut

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av staren:

Ej spelat detta på ett tag,försöker starta genom Betestha,står flyttat till Steam.
Finns ej i mitt Steam,
?

Du måste migrera själv.
Sannolikt här:
https://bethesda.net/en/dashboard?cogs_modal=login&redirect_t...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

jag kör med driver 516.59 med min 3090 och doom eternal fungerar fint + hdr mode on är det grymt snyggt ut

Spelar nu igenom DOOM med mitt 3090 4K med allt på max ink RT och HDR. Tar någon timme eller två innan man kommer in i det höga tempot som är i spelet men det är ett bra och snyggt spel som ändå aldrig går under 120FPS i 4K. Men mitt grafikkortet ligger konstant på power limit taket så man behöver inte frysa när man spelar.

Vill bara förmedla att jag tycker som du om detta spel

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090