Permalänk
Medlem

Flytta Android till IOS

Min OnePlus Nord råkade få sig en flygtur och nu är skärmen kaputt. Telefonen funkar men det är svårt att göra något med den då delar av skärmen är svart och även touch är död på vissa delar.

Ska köpa en Iphone att ersätta den med. Frågan är, vad kan jag göra för att föra över saker till den nya telefonen? Move to IOS går inte att använda på den trasiga mobilen.

Permalänk
Medlem

En fin grej med android är att operativsystemet har support för extern skärm samt mus/tangentbord. Så med rätt type C docka så bör du kunna styra mobilen även fast skärmen är kass

Permalänk
Medlem

Köpa en docka känns inte som ett alternativ.

Jag tycks inte heller ha USB debugging på och WiFi är avstängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Köpa en docka känns inte som ett alternativ.

Jag tycks inte heller ha USB debugging på och WiFi är avstängt.

Om allt det är avstängt och du har en lösenkod in i telefonen så är det inte mycket du kan göra. Tror inte du kan få ut datan från den telefonen då. Möjligtvis att data recovery företag kan göra det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om allt det är avstängt och du har en lösenkod in i telefonen så är det inte mycket du kan göra. Tror inte du kan få ut datan från den telefonen då. Möjligtvis att data recovery företag kan göra det

Jag kan låsa upp telefonen. Lyckades faktiskt slå på USB-debugging nu. Gäller bara att hitta ett vettigt program för att spegla telefonen.

Permalänk
Medlem

Om du kan installera en app så har Apple en skapat en app du kan använda för att flytta över data, Move to iOS.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Mjo, nu var ju problemet att det inte gick att använda Move to iOS.

Har fått Vysor att funka nu och slagit på WiFi, men Move to iOS hittar inte telefonen av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Mjo, nu var ju problemet att det inte gick att använda Move to iOS.

Har fått Vysor att funka nu och slagit på WiFi, men Move to iOS hittar inte telefonen av någon anledning.

Aha, missade det i ditt första inlägg. Ett alternativ kan kanske vara AnyTrans, de säger sig dessutom ha stöd för att flytta mer data än Move to iOS. Vet dock inte om gratisvarianten räcker, det ser ut som att du kanske behöver betala för att få tillgång till funktionen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Fick Move to iOS att funka. Verkar som den ville köra över 4G, men ändå… nu har jag iaf ordning på mobilen.