Permalänk
Medlem

Med Verstappen på mjukare däck än Hamilton lär vi inte se någon större dramatik (hehe) vid starten imorgon. Personligen hoppas jag att det kommer hållas en god ton online oavsett vem som vinner, men det kan man väl se i stjärnorna efter...

Permalänk
Medlem

Lewis lär inte känna någon press gå allin men max kan ju missa starten och då kommer han va absolut desperat....

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Lewis lär inte känna någon press gå allin men max kan ju missa starten och då kommer han va absolut desperat....

Det som skulle kunna bli jobbigt för Lewis är om han tappar position till Lando i starten, Lando tappar Max och Lewis har svårt att komma förbi Lando.

Blir hur som helst kul imorgon! Hoppas på dramatik utan fulspel

Permalänk
Skrivet av Mrbond:

Det som skulle kunna bli jobbigt för Lewis är om han tappar position till Lando i starten, Lando tappar Max och Lewis har svårt att komma förbi Lando.

Blir hur som helst kul imorgon! Hoppas på dramatik utan fulspel

Starten är rätt kort så det ska vara cleant imorgon, kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Kommer Norris tackla Hamilton för andra platsen direkt från första hörna! I don't know. Fråga en engelsman.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Kommer Norris tackla Hamilton för andra platsen direkt från första hörna! I don't know. Fråga en engelsman.https://i.imgur.com/GTlvpFF.png

Lando polhänger iof mer med Max men jag tror nog han är fokuserad på att få så bra resultat som möjligt för egen del

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Även om Perrez är 4a så tror jag inte Norris kommer vilja lägga sig i riskzonen. Lät så på han i intervjun...men han sa att om han har chans så.
Lewis är omringad av soft startare, verstappen, perrez och norris....finns risk att han droppar till 4e om de får bra starter alla 3 runt han på det mjukare däcket.
Också svårt när hans wingman bottas är nowhere to be seen. Så fördel RB med att hindra lewis att vara ute för länge på sina mediums tror jag (om perrez har farten och inte fastnar bakom norris that is) för då blir han undercut av perrez på ett par hårda/medium för ett antal kritiska varv.

Men Lewis har mediums som kan ge han fördel i ett race som här. Kommer bli sjukt spännande oavsett.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Även om Perrez är 4a så tror jag inte Norris kommer vilja lägga sig i riskzonen. Lät så på han i intervjun...men han sa att om han har chans så.
Lewis är omringad av soft startare, verstappen, perrez och norris....finns risk att han droppar till 4e om de får bra starter alla 3 runt han på det mjukare däcket.
Också svårt när hans wingman bottas är nowhere to be seen. Så fördel RB med att hindra lewis att vara ute för länge på sina mediums tror jag (om perrez har farten och inte fastnar bakom norris that is) för då blir han undercut av perrez på ett par hårda/medium för ett antal kritiska varv.

Men Lewis har mediums som kan ge han fördel i ett race som här. Kommer bli sjukt spännande oavsett.

Problemet för Lando är väl att hans rivaler är Ferrari, det säkra alternativet är ju att släppa fram Perez och låta dom bråka i fronten men det kommer ju direkt att släppa fram Sainz som han måste försöka hålla bakom sig. Då kan det vara bättre att satsa på att försöka köra om Lewis och bygga en liten lucka till Ferrari i början. Men att hålla Lewis bakom, även på mjuka däck kan också göra att man förlorar tid då han måste försvara mot Lewis. Väldigt knepig sits för Norris kan man sammanfatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Problemet för Lando är väl att hans rivaler är Ferrari, det säkra alternativet är ju att släppa fram Perez och låta dom bråka i fronten men det kommer ju direkt att släppa fram Sainz som han måste försöka hålla bakom sig. Då kan det vara bättre att satsa på att försöka köra om Lewis och bygga en liten lucka till Ferrari i början. Men att hålla Lewis bakom, även på mjuka däck kan också göra att man förlorar tid då han måste försvara mot Lewis. Väldigt knepig sits för Norris kan man sammanfatta

Om norris är förbi lewis en stund gör mig glad iallfall. Både för max skull men även norris fighta om podium. Hade varit något om Norris tog 2a plats imorn

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Bottas låser upp i T1, bowlar bort Perez, Norris, Sainz och Hamilton. Max pushar för hårt i onödan och sätter den i barriären efter hotellet.

Verstappen vinner mästerskapet efter sju timmars domaröverläggning, ingen är glad, förutom Dr Marko som kläcker ur sig något halvrasistiskt om Hamilton.

Tsunoda P1. Kraschar när han försöker göra burnout efter målgång.

Raikkonens bil ger upp på varv 40. Han är i Finland innan racet är slut.

Hamilton skriver en lång text på instastories dagen efter.

Vettel säljer en njure till en get som har det tufft. Han får böter av FIA för tilltaget.

Russell tar av sig på överkroppen utan att någon bett om det.

Giovinazzi spikas upp på ett kors.

Ingen har sett till Latifi under hela racet. Ingen har letat.

Mick Schumacher ber om ursäkt å allas vägnar, för allt.

Kom ihåg var ni hörde det först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Bottas låser upp i T1, bowlar bort Perez, Norris, Sainz och Hamilton. Max pushar för hårt i onödan och sätter den i barriären efter hotellet.

Verstappen vinner mästerskapet efter sju timmars domaröverläggning, ingen är glad, förutom Dr Marko som kläcker ur sig något halvrasistiskt om Hamilton.

Tsunoda P1. Kraschar när han försöker göra burnout efter målgång.

Raikkonens bil ger upp på varv 40. Han är i Finland innan racet är slut.

Hamilton skriver en lång text på instastories dagen efter.

Vettel säljer en njure till en get som har det tufft. Han får böter av FIA för tilltaget.

Russell tar av sig på överkroppen utan att någon bett om det.

Giovinazzi spikas upp på ett kors.

Ingen har sett till Latifi under hela racet. Ingen har letat.

Mick Schumacher ber om ursäkt å allas vägnar, för allt.

Kom ihåg var ni hörde det först.

Det här inlägget indikerar att "tumme upp" inte räcker som reaktion på ett inlägg.
LOL behövs verkligen!

Permalänk
Skrivet av izzie:

Bottas låser upp i T1, bowlar bort Perez, Norris, Sainz och Hamilton. Max pushar för hårt i onödan och sätter den i barriären efter hotellet.

Verstappen vinner mästerskapet efter sju timmars domaröverläggning, ingen är glad, förutom Dr Marko som kläcker ur sig något halvrasistiskt om Hamilton.

Tsunoda P1. Kraschar när han försöker göra burnout efter målgång.

Raikkonens bil ger upp på varv 40. Han är i Finland innan racet är slut.

Hamilton skriver en lång text på instastories dagen efter.

Vettel säljer en njure till en get som har det tufft. Han får böter av FIA för tilltaget.

Russell tar av sig på överkroppen utan att någon bett om det.

Giovinazzi spikas upp på ett kors.

Ingen har sett till Latifi under hela racet. Ingen har letat.

Mick Schumacher ber om ursäkt å allas vägnar, för allt.

Kom ihåg var ni hörde det först.

Med 8 bilar ur spelet, lyckas Mazepin ta poäng eller är han 2 varv bakom ledande bil som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Om norris är förbi lewis en stund gör mig glad iallfall. Både för max skull men även norris fighta om podium. Hade varit något om Norris tog 2a plats imorn

Aldrig…understanding between English gentlemen

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Bottas låser upp i T1, bowlar bort Perez, Norris, Sainz och Hamilton. Max pushar för hårt i onödan och sätter den i barriären efter hotellet.

Verstappen vinner mästerskapet efter sju timmars domaröverläggning, ingen är glad, förutom Dr Marko som kläcker ur sig något halvrasistiskt om Hamilton.

Tsunoda P1. Kraschar när han försöker göra burnout efter målgång.

Raikkonens bil ger upp på varv 40. Han är i Finland innan racet är slut.

Hamilton skriver en lång text på instastories dagen efter.

Vettel säljer en njure till en get som har det tufft. Han får böter av FIA för tilltaget.

Russell tar av sig på överkroppen utan att någon bett om det.

Giovinazzi spikas upp på ett kors.

Ingen har sett till Latifi under hela racet. Ingen har letat.

Mick Schumacher ber om ursäkt å allas vägnar, för allt.

Kom ihåg var ni hörde det först.

Garvade högt! Lysnade haha

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Norris:
Ingen som tycks fråga sig hur norris tog sig upp på 3e plats är ju en enorm prestation och jag tror han hellre väljer att köra för det i årets sista race än att leka med vantarna på! Han kommer haft hela natten att fundera över detta och han är en racer, precis som när han senast ledde racet när det börja regna och han valde att chansa för det! Tyvärr finns det en hög risk att han råkar ta ut Max i starten pga detta kanske? Med motiveringen att Max kommer försvara lika hårt som vanligt men där Hamilton är erfaren nog att försöka backa av så har Norris inte samma erfarenhet vilket lätt kan leda till att han bara kör rakt in i Verstappen när denne lämnar små/inga utrymmen.

Bottas
Kan han inte hjälpa hamilton så tror jag att han går stenhårt för podiet. Jag tror vi kommer se en betydligt mer aggressiv bottas än vad vi är vana vid som verkligen kommer försöka visa att han ändå kan köra om. Tyvärr kommer det förmodligen innebära fler misstag från hans egen del men också lite farligare racing för de han kör om. Men spännande lär det bli i bottas sista race för mercedes och kanske sista podiechanser på ett tag?

Hamilton
Tror jag kommer försöka ta starten och ta Verstappen. Lyckas han inte så tror jag ändå att man kommer vilja pressa Verstappen hårt för att snabbare döda hans däck precis som man gjorde i Jeddah.

Verstappen
Ligga före, skapa avstånd och ber väl förmodligen för att hans däck håller på för en enstoppare?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans man kan köpa bara för att se dagens lopp och streama lagligt? Brukar streama men kan buffra endel och idag hade man velat ha en riktigt bra stream 😁

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av ASeagreen:

Med 8 bilar ur spelet, lyckas Mazepin ta poäng eller är han 2 varv bakom ledande bil som vanligt?

Mazepin kommer ej starta idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Finns det någonstans man kan köpa bara för att se dagens lopp och streama lagligt? Brukar streama men kan buffra endel och idag hade man velat ha en riktigt bra stream 😁

Skulle tro att det billigaste alternativet om man ska köpa en riktig stream är F1 TV Pro för ~150:-

Alternativt den billigare varianten men då kan du bara se det i repris.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Första gången på flera år jag återvänt för att faktiskt kasta ett getöga på detta spektakel, avsaknaden av kamp och faktiskt konkurrens har varit påtaglig under extremt lång tid. Därför är det riktigt kul att se att det nu avgöras i det sista racet.

Tror det var Vettel som tog mästerskapet strax innan jag "lämnade".

Får väl hoppas WG tar tag i saken och faktiskt skapar ett team och tar fram en bil, mer än i bara ord då. Men hur konstruktörer kan ställa krav på FIA är för mig en gåta. Inte för att det lär hända tidigast 2025/26 i bästa fall ändå, men skall bli intressant att se/följa hur utvecklingen mot eldrivet kommer se ut.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Mazepin har covid och kommer inte köra, Haas kommer bara ställa upp med en bil
https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-mazepin-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Första gången på flera år jag återvänt för att faktiskt kasta ett getöga på detta spektakel, avsaknaden av kamp och faktiskt konkurrens har varit påtaglig under extremt lång tid. Därför är det riktigt kul att se att det nu avgöras i det sista racet.

Tror det var Vettel som tog mästerskapet strax innan jag "lämnade".

Får väl hoppas WG tar tag i saken och faktiskt skapar ett team och tar fram en bil, mer än i bara ord då. Men hur konstruktörer kan ställa krav på FIA är för mig en gåta. Inte för att det lär hända tidigast 2025/26 i bästa fall ändå, men skall bli intressant att se/följa hur utvecklingen mot eldrivet kommer se ut.

Du missade hamiltons och rosbergs fight.

Red Bull var dominant under Vettels tid så förstår du gav upp.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Skulle tro att det billigaste alternativet om man ska köpa en riktig stream är F1 TV Pro för ~150:-

Alternativt den billigare varianten men då kan du bara se det i repris.

Knalla ner till olearys och ta en bärs (eller juice) , billigare än så blir det inte om man vill göra rätt för sig 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du missade hamiltons och rosbergs fight.

Red Bull var dominant under Vettels tid så förstår du gav upp.

Är väl inte helt sant. 2010 och 2012 avgjordes på sista racet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Första gången på flera år jag återvänt för att faktiskt kasta ett getöga på detta spektakel, avsaknaden av kamp och faktiskt konkurrens har varit påtaglig under extremt lång tid. Därför är det riktigt kul att se att det nu avgöras i det sista racet.

Tror det var Vettel som tog mästerskapet strax innan jag "lämnade".

Får väl hoppas WG tar tag i saken och faktiskt skapar ett team och tar fram en bil, mer än i bara ord då. Men hur konstruktörer kan ställa krav på FIA är för mig en gåta. Inte för att det lär hända tidigast 2025/26 i bästa fall ändå, men skall bli intressant att se/följa hur utvecklingen mot eldrivet kommer se ut.

Har svårt att se att Formel 1 blir elbilar i närtiden. Alternativa bränslen lär nog hända. Men el? Pfft. Vi kräver riktiga oljud.

Mercedes, Ferrari m.fl. är de enorma investerarna i Formel 1. Klart de står i en viss maktposition att påverka vad som sker runt omkring sig. Deras skyddande av egna intressen ställer till det till en viss del för den fortsatta utvecklingen av sporten, jaO.
Men men... det har hänt mycket bra saker med F1 sedan Bernie fick foten. Sprint är dock en jäkla lam anka. Drama och politiken finns som vanligt där. Och är här för och stanna så länge pengarna och summorna som rör sig bakom pitwall är enorma.

Ahhh... och den där Netflix serien Drive to survive är väl den största skiten som producerats på länge. Passar väl dagens amerikatempel men, finns ju goda anledningar till varför Discovery channel m.fl var bättre förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Skall bli intressant att se/följa hur utvecklingen mot eldrivet kommer se ut.

Det kommer nog tyvärr att dröja. Dessvärre Formula E har monopol på FIA sanktionerad eldriven formelbilsracing fram till 2039.

Alternativa/syntetiska bränslen och hybridsystem är nog framtiden för F1 ett bra tag framöver.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Det kommer nog tyvärr att dröja. Dessvärre Formula E har monopol på FIA sanktionerad eldriven formelbilsracing fram till 2039.

Alternativa/syntetiska bränslen och hybridsystem är nog framtiden för F1 ett bra tag framöver.

Jag undrar om folk skulle sluta kolla på f1 och gå över till formula e om bilarna blev snabbare än f1. Största problemet med formula e för mig är att dom kör på så konstiga banor och inte använder race-däck. Vore det lika snabbt som f1 och på samma banor hade jag nog kollat mer på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag undrar om folk skulle sluta kolla på f1 och gå över till formula e om bilarna blev snabbare än f1. Största problemet med formula e för mig är att dom kör på så konstiga banor och inte använder race-däck. Vore det lika snabbt som f1 och på samma banor hade jag nog kollat mer på det.

Konstiga banor, Lika röriga som förra racet it F1.
Bilarna rör sig så....stelt. Ser ut och låter som radiobilar. Sjukt turnoff.
Men bästa racingen på året är Goodwood revival. Ljudet, fighter och bilarna ser ut som de pressar till max, lite på sladd, vinglar till lite in i kurvorna på de tjocka däcken.

Bättre racing kommer alldrig att finnas.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Ja det blev ju en tråkig final det här, inte ens på röda däck har Verstappen en chans.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ja det blev ju en tråkig final det här, inte ens på röda däck har Verstappen en chans.

Lugn. 12/58.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Lugn. 12/58.

Så du tror att Verstappen helt plötsligt kommer hitta massa fart som dom inte har haft som senaste loppen? 5s efter med slutkörda däck och två stop…
Nää, så länge det inte blir ett tekniskt fel på Hamiltons bil blir detta en promenadseger för honom

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!