Permalänk
Medlem

Langelus "hörna" V2

Nytt år, ny lägenhet, nya möjligheter

Ett par år har flutit förbi sedan mitt förra bygge och nu var det dags igen då jag var blixtsnabb på att paxa "klädkammaren" för att bygga ett hemmakontor. Lite gråare i tinningarna så fick det bli lite mer anpassat för hemarbete denna gången också.

2022 Uppdatering: RGB LED som lyser upp bakväggen, Ambilight bakom skärmen och allt är självklart ihopkopplat med HomeAssistant för Circadian lighting dagtid och lite mysbelysning och Ambilight på kvällen.

Min förra hörna finnas fortfarande kvar i galleriet nedan om ni är nyfikna

https://www.sweclockers.com/galleri/12774-langelus-horna

Vänster skåp:
Cisco SG-300-28 Switch
Dell Optiplex (Core i5) med ESXi för brandvägg med mera

Mittenskåp:

HP Proliant ML110 (Xeon E3-1220, 24 GB RAM, massa lagring) med Unraid

Höger skåp:

Define R5
Asus B550F
Ryzen 7 5800X
HyperX 32 GB RAM
Asus Strix GTX1080Ti
2 X 1 TB NVMe SSD

Kringutrustning blir alldeles för långt att ta med allting så fråga på om ni är nyfikna på något speciellt!

Besök galleriet här

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Skäggig legend

Mycket fint! Jag rekommenderar dig att om möjligt, få upp högtalarna på väggen likt vad jag gjorde. Otroligt mycket mer plats

Dold text
Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Mycket fint! Jag rekommenderar dig att om möjligt, få upp högtalarna på väggen likt vad jag gjorde. Otroligt mycket mer plats

Tack!

Snyggt ditt med! Blir det inte lite konstig ljudbild när du har högtalarna så långt ut? Tanken är väl att jag ska byta ut de här gamla AudioPro högtalarna så småningom så får se vad det blir och hur stora de nya kommer vara.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Langelus:

Tack!

Snyggt ditt med! Blir det inte lite konstig ljudbild när du har högtalarna så långt ut? Tanken är väl att jag ska byta ut de här gamla AudioPro högtalarna så småningom så får se vad det blir och hur stora de nya kommer vara.

Med tanke på att de är riktade såpass skönt känner jag att det fungerar ypperligt

Det är mest för att skapa utrymme som jag satte upp dom ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hej!
Kul och inspirerande! Måste fråga lite om ventilation.
Skåpen har ventilationshål som blåser uppåt va?
Med all denna teknik + din kroppsvärme måste ju bli väldigt varmt där inne? Har du löst nån ventilation för rummet?

Jag är lite i samma sits.. Har alldeles för mycket i ett förlitet rum och det är alltid för varmt här inne.

Visa signatur

// Benz

Permalänk
Medlem

Hoppas du gjorde en asbestanalys på gamla golvet innan du rev i skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Hoppas du gjorde en asbestanalys på gamla golvet innan du rev i skiten.

Nope, däremot hade jag mask och handskar, så litet golv och hade det varit asbest så hade det dessutom varit tvunget att rivas oavsett eftersom delar av golvet var bortnött och trasigt.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benz0187:

Hej!
Kul och inspirerande! Måste fråga lite om ventilation.
Skåpen har ventilationshål som blåser uppåt va?
Med all denna teknik + din kroppsvärme måste ju bli väldigt varmt där inne? Har du löst nån ventilation för rummet?

Jag är lite i samma sits.. Har alldeles för mycket i ett förlitet rum och det är alltid för varmt här inne.

Ja precis, det drar in i skåpssidan i vänster skåp och ut höger höger tak med en 140 mm Noctua i vardera ände. Har oftast dörren öppen om jag inte sitter i möte när barnen är hemma och temperaturen är samma som resten av lägenheten, plus 2-3 om man sitter med stängd dörr kanske.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Nope, däremot hade jag mask och handskar, så litet golv och hade det varit asbest så hade det dessutom varit tvunget att rivas oavsett eftersom delar av golvet var bortnött och trasigt.

Tänkte mest på att man då bör ta till extra åtgärder för att inte sprida asbest i hela kåken.