Fick inte med något SSID och WPA2 nyckel till min router

Permalänk
Medlem

Fick inte med något SSID och WPA2 nyckel till min router

Hej!

Tecknade bredband hos Bahnhof i samband med flytt och köpte med en router eftersom jag inte hade någon sedan innan.
Problemet är att det finns ingen klisterlapp med nätverksnamn och lösenord för trådlös uppkoppling. Det funkar med sladd men eftersom jag inte har något lösenord kan jag inte koppla mobil, laptop, ps4 mm.

Sitter i telefonkö hos Bahnhof i detta nu (1 timme och 30 minuter in) så jag tänkte kolla med er undertiden, om ni har haft liknande upplevelser eller om det bara är jag som inte hittar.

Routern är av typ Icotera i4850 och värt att tillägga är att det ända jag fick med utöver själva routern är en installationsguide där det står ordagrant att det ska finnas ett SSID och WPA2 Key på baksidan av routern och att det bara är att skriva in detta och ansluta.
Det ända som finns där är ett SN och MAC nummer, inget annat.

//Veerz

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Koppla in en dator med sladd, kör ipconfig i en cmd-ruta, leta upp default gateway för ethernet, surfa in till den adressen (borde vara 192.168.1.1 eller något i den stilen), då borde du komma till webbgränssnittet för routern. Där borde du kunna ställa in SSID och lösenord.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Om du kan koppla upp dig med kabel kan du ju alltid ansluta till routern och försöka logga in för att ställa in eget SSID och passphrase. Ofta är det värt att prova "admin" som användarnamn och "admin" som lösenord för inloggning, i synne om routern är ny och oanvänd.

Permalänk
Medlem

Kolla så att klisterlappen inte ligger löst medskickad tillsammans med bruksanvisning etc eller kvar i lådan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Du kan ju logga in i routerns webgränssnitt och sätta vilket SSID och lösenord du vill.

Om du inte kan lösenordetför inloggning i routern hittar du det enligt denna länk: https://www.bahnhof.se/filestorage/userfiles/wizard/Router-1g... genom att logga in på bahnhof.se/minasidor eller på din beställningsbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willpower:

Om du kan koppla upp dig med kabel kan du ju alltid ansluta till routern och försöka logga in för att ställa in eget SSID och passphrase. Ofta är det värt att prova "admin" som användarnamn och "admin" som lösenord för inloggning, i synne om routern är ny och oanvänd.

Oj, jag var otydlig, det är TVn jag har sladd till. Min stationära dator har jag inte fått hit än :/

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Kolla så att klisterlappen inte ligger löst medskickad tillsammans med bruksanvisning etc eller kvar i lådan.

De stämmer att jag fick med två klisterlappar i lådan, men de är identiska med den som redan sitter på, alltså med:
Modellbeteckning
SN
MAC

Någon bruksanvisning fick jag inte utöver Bahnhofs egna installationsguide.

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Koppla in en dator med sladd, kör ipconfig i en cmd-ruta, leta upp default gateway för ethernet, surfa in till den adressen (borde vara 192.168.1.1 eller något i den stilen), då borde du komma till webbgränssnittet för routern. Där borde du kunna ställa in SSID och lösenord.

Skrivet av No_Jah:

Du kan ju logga in i routerns webgränssnitt och sätta vilket SSID och lösenord du vill.

Om du inte kan lösenordetför inloggning i routern hittar du det enligt denna länk: https://www.bahnhof.se/filestorage/userfiles/wizard/Router-1g... genom att logga in på bahnhof.se/minasidor eller på din beställningsbekräftelse.

Tack Ska kika på detta om supporten inte kan sen när jag hämtat den stationära datorn!

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Byt alltid lösenordet på routern när du kommi tin i den.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv

Har för mig att denna information skickas ut via mail. Så var det när en polare skaffade Bahnhof iallafall