Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Vila i frid

Griniga gubben avnjuter Foyle's War. Annars är det mest serier av testdata från EMS-tillverkare i Asien man är piskad att ta hand om och övervaka.

Permalänk
Medlem

Just nu binge-tittar jag på McGyver rebooten på prime

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Kallade du just den antagligen bästa sci-fi serien på de senaste tio åren för " helt okej serie faktiskt"?

Jag hade läst första boken men inte riktigt fastnat för den i bokform så jag hoppade över TV-serien när den kom. Vilket misstag ...
Snubblade över ett klipp på YouTube för några veckor sedan, blev nyfiken och började titta på serien. I slutet binge:ade jag den för att den var så bra.

Vad ska jag kolla på nu fram tills den tioende december?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

The Wheel of Time och nu blir det Bebop Cowboys!

Permalänk
Medlem

the Nevers av mästaren Joss Whedon, nog den bästa serien jag sett på länge. Såg om den en gång till när jag läst att det vankas fortsättning.
https://www.hbothenevers.com/

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Sett fem avsnitt av Foundation och gett upp allt hopp om att serien ska vara som trilogin jag läste i somras.
Storyn är i huvudsak den samma men that's it. Karaktärer har tillkommit. Andra har fått helt nya roller. Stora skeenden i boken har helt ändrat form. Till exempel första Seldon krisen har fördummats till en action-story.

Rollbesättningen är ju bra. Och visuellt helt fantastisk. Kommer fortsätta se nu när jag lagt min bitterhet åt sidan. Man kan ju alltid läsa om böckerna.

P.S en röd linje är dock storyn om The Mule. Pajjar apple den då kommer jag rage-quit:a

Permalänk
Medlem

Vigil, jag tittar ju inte på HBO sen ett bra tag och har aldrig provat Netflix, men jag har hört att det är ok

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon nämnt Succession (HBO). Väldigt bra serie enligt mig. I samma klass som the Sopranos och Breaking Bad.

Handlar om en extremt rik mediafamilj där pappan (80år) ska bestämma vem som ska få ta över efter honom. Enligt mig kommer storyn som andrahand. Det är karaktärsbyggnaden och dialogerna som är välskrivna och genomtänkta.

Permalänk
Medlem

The Good Place på Netflix. En komediserie om livet efter döden. Överraskande rolig och fyndig med ett vansinnigt högt tempo. Första serien som jag har bingat (binge:at? på länge. Rekommenderas.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Den vill jag med se! Finns den på någon svensk streamingtjänst ännu?

Paramount+

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

The Boys. Första två avsnitten var lite *meeeeh* men sen fastnade jag rejält. Först i andra avsnittet såg jag att det var Anthony Starr (Banshee) och i min enfald fick jag för mig att Dominic Cooper (Preacher) "byggt upp sig rejält" tills jag insåg att det inte var han utan det det var Karl Urban.

Bra serie. Me like.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har varit väldigt "mellan serier" ett tag, men Hawkeye verkar lovande efter första avsnittet och Wheel of Time tog sig rejält från avsnitt tre.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem

Upptäckte animerade serien Primal igår på HBO Max. Helt såld nu. Handlar om en grottmänniska och hans dinosaurie kompis som försöker överleva i en brutal urtidsmiljö. Ingen dialog eller någonting i avsnitten. Bara ren brutal kamp för överlevnad

Permalänk
Medlem

The Wire re-watch. Tredje eller fjärde gången. Är minst lika relevant som den var när den kom. Svårt att tänka mig att någon serie kommer kunna överträffa den.

Sista Expanse boken släpps ju i dagarna så det blir en sträckläsning av den innan sjätte och sista säsongen av tv serien drar igång igen.

Permalänk
Medlem

Jag gladdes av att se att flera andra också sett och uppskattat Halt and catch fire, så jag vill lägga till en extra rekomendation av denna serie. En annan bra serie, som jag såg om precis, och som få människor verkar ha sett är The Knick.

Permalänk
Avstängd

Helvete vad mysigt Arcane var för en som spelat en del LoL även om jag aldrig satte mig in i dess lore (har t.e.x. aldrig läst någon Champion's Lore). När jag såg Heimerdinger bad jag till casting-gudarna att han skulle fått en lämplig röst vilket han hade fått. Även Jinx hade perfekt röst för sitt mentala tillstånd.

Dessutom var valet av Art Direction där till synes illustrativ oljemålning gjorde barn med anime en ypperlig visuell upplevelse. Har aldrig sett sådant i animering (men jag är ingen serie-konnässör så). Till sist så var musiken passande för att känna av den slags "steampunk-sunkiga stämningen".

Jag skrek också när jag fick se vissa Champion's faktiska movesets i skarpt läge. Nerd chills! Nu blir det YouTube och se massa Easter Eggs som man missa! Sedan så släpps säsong två av DOTA snart så "animerade serier" av datorspel håller mycket hög klass än så länge enligt mig, iaf DOTA och LoL.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimefall:

Första säsongen var ju dock kanske inte seriens höjdpunkt direkt (om hen nu just börjat titta på den).

Men fortsätt titta. Jädrar i mig vad bra det blir.

Hm, jag skulle nog säga att första säsongen är bäst. Andra är också riktigt bra, sedan varierar det lite upp och ner (men på en hög nivå).

Ganska vanligt att jag tycker första säsongen är bäst i de flesta serier jag ser visserligen...Dark Matter, den var också riktigt bra första säsongen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Precis börjat titta på Cowboy Bebop och andra säsongen av Another Life. Den senare är väl inte så värst bra men den duger att titta på när jag äter.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Foundation. Bortsett från att den var ganska löst kopplad till böckerna (som jag mestadels har hunnit glömma) så var serien helt OK. 7/10.

Stavfel
Permalänk

La Casa de Papel. 8/10. Ni som gav upp efter första halvan av säsong 5 kan lugnt titta på andra halvan. De har i princip slutat skjuta och det är (nästan) som vanligt igen.

Permalänk
Medlem

Sweet Home på Netflix.
https://www.imdb.com/title/tt11612120/
Har fastnat för koreanska serier sen något år tillbaka och vissa är riktigt bra.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd

The sinner säsong 4, förmodligen sista också. Synd att det tar slut.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

betar för närvarande av Arrested Development

Permalänk
Samsung Sverige

Knutby serien.

Helt okej serie, kanske lite vriden ifrån den riktiga storyn men ändå bra gjort. Sista avsnittet kändes det lite som budgeten tog slut, men överlag okej. 6/10

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Dessutom var valet av Art Direction där till synes illustrativ oljemålning gjorde barn med anime en ypperlig visuell upplevelse. Har aldrig sett sådant i animering (men jag är ingen serie-konnässör så). Till sist så var musiken passande för att känna av den slags "steampunk-sunkiga stämningen".

För mig påminnde det mig om animeringsstilen WoW hade runt/efter Mist of Pandaria cut scenes.
Gillade verkligen hur serien är gjord och då har jag kanske spelat 24 timmar av MOBAs.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HappySatan:

The Good Place på Netflix. En komediserie om livet efter döden. Överraskande rolig och fyndig med ett vansinnigt högt tempo. Första serien som jag har bingat (binge:at? på länge. Rekommenderas.

Jag hoppas att jag inte får någon att bli mindre sugen på serien nu, men det är ju lite roligt att varje avsnitt tar upp ett filosofiskt problem. Däremot drog väl sista säsongen ut på det hela lite väl mycket kanske, men en väldigt bra serie i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tror att jag kollat igenom Chernobyl åtminstone fem gånger nu. Helt fantastiskt bra.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har jag också sett Arcane

Jaha, var ska man börja? Jag har inte spelat LoL på 10(!) år och är inget större fan längre.
Får min Moba-fix av Dota om det behövs.
Gick därmed in i serien mestadels blind (visste vilka några enstaka karaktärer var men inget om deras bakgrundshistoria).
Är heller ingen storätare av animerade serier, har sett några stycken men överlag är det inget som står högt upp på min priolista.

Efter att ha binge:at hela säsongen över två dagar dömer jag följande:

+ Röstskådespeleriet. Mycket bra överlag, inget att tillägga. Inget som fick mig att gå "Jeesh".
+ Animeringen/Ritstilen. Serien är... vacker? Flera gånger tänkte jag "fan va snyggt detta är".
+ Storyn. Perfekt tempo och upplägg. Jag var fast redan efter första avsnittet.
+ Karaktärerna. Så mycket nyanser och utveckling bland både dom "goda" och "onda". Säg efter mig: "Så här gör man en skurk" (syftar mer på S, inte på J), inget mustachtwirlande här utan en hänsynslös, tämligen elak person som man ändå sympatiserar med och t.om. tycker synd om.
+ Ljudet & Musik. Tillfredsställande och bra. Är inget större fan av Imagine Dragons men förstår att dom har en ganska stor connection med Riot Games och LoL sen ett tag tillbaka så jag ser mellan fingrarna där.

- Bara 9 avsnitt? (Om ett minus är "finns det inte mer?", är det då egentligen ett minus?)

Slutbetyg: 10/10. Så här gör man en animerad speladaption. Ser fram emot säsong 2.

PS: Såg f.ö. avsnitten med min kombo som inte är jätteglad i animerade serier öh.t. och som kunde absolut noll om LoL då han hyser ett direkt agg mot Moba-spel (fråga inte), men t.om. han gillade serien.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Vigil på SVT Play. En brittisk deckare som rekommenderas för alla som gillar skotsk dialekt eller ubåtar. 8/10.

Permalänk
Medlem

X-Files säsong 1-9, dom nya säsongerna och filmerna ger jag inte mycket för.

Ser om dom var 3-4:e år, ifall man missat något...

härnäst blir det ER.