10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem

OBS - bara så man inte blir lurad. Vissa butiker är faktiskt sämre på denna sidan än den på första inlägget. Exempelvis lekmer och babyshop. Så titta på båda!

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering till folk som vill använda detta i år på webbhallen och nojar precis som jag gjorde eftersom deras black friday-priser försvinner efter 24h.

Jag gjorde precis en beställning via länken ovan (benify, dom har 6% istället för 5% i originallänken) köpte två 5000kr kort på webbhallen. Smsen kom direkt, fick en länk att ladda ned appen med. Presentkorten låg där inne direkt, utan att behöva regga telefonnummer och dylikt. Aktiverade dom och köpte en tv för 10k på webbhallen direkt. Fick inte upp något slags meddelande om att vänta 24h och orden gick igenom på en gång.

Glöm inte att aktivera refunder också för ytterligare några hundralappar bort.

orignalpris 13990:- -> black friday 9990:- -> presentkort och refunder 9265:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av oldeback:

Glöm inte att aktivera refunder också för ytterligare några hundralappar bort.

Vad menar du? Vilka refunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscris:

Vad menar du? Vilka refunder?

Kreditkort med cashback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscris:

Vad menar du? Vilka refunder?

Skrivet av Mortal1ty:

Kreditkort med cashback.

Nej nej, jag menar bara tillägget till webbläsaren när man gör betalningen.

https://www.refunder.se/

det är dock bara 1.25% på just webbhallen, så jag får bara 125kr in på mitt konto där, men ändå.
så allt man gör är att ha det tillägget installerat och se till att avaktivera adblocker på webbhallen.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av oldeback:

En liten uppdatering till folk som vill använda detta i år på webbhallen och nojar precis som jag gjorde eftersom deras black friday-priser försvinner efter 24h.

Jag gjorde precis en beställning via länken ovan (benify, dom har 6% istället för 5% i originallänken) köpte två 5000kr kort på webbhallen. Smsen kom direkt, fick en länk att ladda ned appen med. Presentkorten låg där inne direkt, utan att behöva regga telefonnummer och dylikt. Aktiverade dom och köpte en tv för 10k på webbhallen direkt. Fick inte upp något slags meddelande om att vänta 24h och orden gick igenom på en gång.

Glöm inte att aktivera refunder också för ytterligare några hundralappar bort.

orignalpris 13990:- -> black friday 9990:- -> presentkort och refunder 9265:-

Känner mig så jävla dum nu! (mer än vanligt)😅
Jag såg inte att man kunde ändra belopp på Webhallen presentkortet så jag köpte 10 st 470 kr (500 kr)-presentkort. Var av 6 st gick att använda samtidigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Känner mig så jävla dum nu! (mer än vanligt)😅
Jag såg inte att man kunde ändra belopp på Webhallen presentkortet så jag köpte 10 st 470 kr (500 kr)-presentkort. Var av 6 st gick att använda samtidigt.

Attans, gick det att lösa på något sätt då? kanske om du ringer kundtjänst, att dom kan göra köpet åt dig istället, om du uppger dina presentkort.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av oldeback:

Attans, gick det att lösa på något sätt då? kanske om du ringer kundtjänst, att dom kan göra köpet åt dig istället, om du uppger dina presentkort.

Går att göra återköp på oaktiverade presentkort så tekniskt sett pröjsade jag 10200 kr för 10000kr tv +, 500 kr i presentkort. 😁

Kunde gått värre till.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Är det någon som handlat på CDON med presentkort+rabattkod för fri frakt? Skulle slänga iväg ett köp men blev lite fundersam för det står ju att man endast kan använda rabattkoder tillsammans med presentkort köpta på CDON, och frakten blir mer än vad jag hade sparat på presentkortet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av oldeback:

Attans, gick det att lösa på något sätt då? kanske om du ringer kundtjänst, att dom kan göra köpet åt dig istället, om du uppger dina presentkort.

Skrivet av DavidtheDoom:

Går att göra återköp på oaktiverade presentkort så tekniskt sett pröjsade jag 10200 kr för 10000kr tv +, 500 kr i presentkort. 😁

Kunde gått värre till.

Jag svarar här. Det gick jättebra att få ett till presentkort tillagt på beställningen över Webbchatten även efter beställningen var lagd. Gjordes idag. TV:n väntas skickas typ imorgon kanske.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Otroligt krånglig funktion...
Beställde en kod, men ser ingenting i appen i mobilen?

Samma här, fick en länk till att ladda ner appen, har betalat via swish men finns inget där?! Har kontaktat kundtjänst...

edit: det funka nu...ni som har adguard (via dns) stäng av det! annars kan man inte reedema presentkortet

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Samma här, fick en länk till att ladda ner appen, har betalat via swish men finns inget där?! Har kontaktat kundtjänst...

edit: det funka nu...ni som har adguard (via dns) stäng av det! annars kan man inte reedema presentkortet

Samma gäller Pihole m.fl. fyi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Fick pengarna tillbaka också för presentkortet jag hade köpt för Clas ohlson. Antar att deras "Terms & Conditions" är precis som du skrev om öppet köp och att det inte gäller kort man har redeemat. Man kan tekniskt sätt fortfarande ta ett foto på dom och begära återbetalning, sen använda kortet. Såvida inte dom kan inaktivera presentkortet och generera en ny, vet inte hur det funkar direkt.

https://i.imgur.com/TNoMojy.png

Jag undrar ifall du hade "öppnat" koderna i appen som du fick "refundat".

Själv köpte jag presentkort från Webhallen för 28 200 kr för att köpa LG B1 77". Hade tur och kunde köpa den mycket billigare från MediaMarkt häromdagen och därför skulle jag vilja returnera mina presentkort, de är dock öppnade. GetGifted säger nej, men vad jag har läst mig till så har jag rätt till detta enligt konsumentköpslagen eftersom korten är oanvända och att man har 14 dagars ångerrätt vid köp via internet.

Permalänk

Finns det inte billiga presentkort att få tag på längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Finns det inte billiga presentkort att få tag på längre?

Verkar inte så

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Finns det inte billiga presentkort att få tag på längre?

Det har väl mest varit under Black Friday eller andra kampanjer som det varit %-rabatter på presentkorten. Vi köpte datordelar BF 2021 med 5-10% rabatt på WebHallens presentkort iaf.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Hur funkar deras Bio och kulturkortet? Det står 99kr men går det att byta in en sådan mot en biobiljett? Om filmen har 3d då?

Permalänk
Medlem

Var försiktig nu under blackweek. Köpte precis Xbox kort. Appen vägrar visa Koden. Säger att den redan är visad.

Permalänk
Medlem

Det är många presentkort som verkar vara slut, säkert förra årets länk.

Permalänk
Medlem

Försöka att visa Xbox-kortets kod ger "Varumärket verkar ha problem med att tillhandahålla inlösningskoden".

Jag återkommer om några timmar när jag har försökt på nytt, men smått frustrerande är det att få "Leverans direkt via sms" och det inte fungerar. Men vi får se...

Edit:
Efter upprepade försök och därefter kontakt med kundservice visar det sig att "we've run out of Xbox SE 400 SEK codes due to high demand". Man kunde välja att vänta in det ("could take a bit of time and we're not in a position to promise a date at the moment") eller få en återbetalning.

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Försöka att visa Xbox-kortets kod ger "Varumärket verkar ha problem med att tillhandahålla inlösningskoden".

Jag återkommer om några timmar när jag har försökt på nytt, men smått frustrerande är det att få "Leverans direkt via sms" och det inte fungerar. Men vi får se...

Edit:
Efter upprepade försök och därefter kontakt med kundservice visar det sig att "we've run out of Xbox SE 400 SEK codes due to high demand". Man kunde välja att vänta in det ("could take a bit of time and we're not in a position to promise a date at the moment") eller få en återbetalning.

Vadå var gick du tag på koden ens? Sidan är la borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Vadå var gick du tag på koden ens? Sidan är la borta.

Gick till https://offers.getgifted.com/se/benify/ och valde Xbox, i rullistan kunde jag välja 400 SEK.

Ser nu att det inte går att välja annat än 175 SEK. Så det är ju bra att dom plockat bort den nu i alla fall.

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Gick till https://offers.getgifted.com/se/benify/ och valde Xbox, i rullistan kunde jag välja 400 SEK.

Ser nu att det inte går att välja annat än 175 SEK. Så det är ju bra att dom plockat bort den nu i alla fall.

Aha trodde du pratade om partner.getgifted.com/se

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Aha trodde du pratade om partner.getgifted.com/se

Funkar den ens längre?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av iKenn1i:

Funkar den ens längre?

Nä exakt det jag menade 😅

Permalänk

Getgifted

Någon som har länken till Getgifted? Verkar ej funka längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon som har länken till Getgifted? Verkar ej funka längre

https://www.getgifted.com/offers/benify-se är vad jag hittar via google

Permalänk

Ser att Benify ger 1000kr rabatt hos Telge energi. Låter lite för bra för att vara sant speciellt för de som förbrukar lite. Så man får praktiskt gratis el de första månaderna om man förbrukar lite?

Står att rabatten som är en engångskostnad förs över till nästa faktura om den överstiger den första fakturan.

Någon som är lite mer insatt som kan luska ut vad som egentligen menas? Låter lite för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ser att Benify ger 1000kr rabatt hos Telge energi. Låter lite för bra för att vara sant speciellt för de som förbrukar lite. Så man får praktiskt gratis el de första månaderna om man förbrukar lite?

Står att rabatten som är en engångskostnad förs över till nästa faktura om den överstiger den första fakturan.

Någon som är lite mer insatt som kan luska ut vad som egentligen menas? Låter lite för bra för att vara sant.

Jag har Telge energi och fick 1000kr i rabatt första året. Precis som du säger så fick jag i stort sett gratis el hela det året Nu har Telge energi däremot fått tillbaka alla pengar med råge de senaste två åren

Fick väldigt många fakturer på typ 10-20 kr som sedan överfördes till kommande månad istället.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Jag har Telge energi och fick 1000kr i rabatt första året. Precis som du säger så fick jag i stort sett gratis el hela det året Nu har Telge energi däremot fått tillbaka alla pengar med råge de senaste två åren

Fick väldigt många fakturer på typ 10-20 kr som sedan överfördes till kommande månad istället.

Attans! Jag som nyss bytt. Hur kan du fått 10-20 kronors fakturor?