Köpte iPad på NetOnNet, skärmen var repig ifrån tillverkningen men täckts ej av garantin och jag ska betala undersökningsavgift?

Permalänk
Medlem

Helt otroligt vilken behandling, lider med dig.

1) Nere i hörnet på bilden ser den dessutom nött ut, sittit i ett fodral? Jag tror den är beggad.
2) Netonnet verkar ha underleverantör för rep, viska leken och skickad till felsöknging där är ju helt befängt.
3) Jag handlar aldrig mer på Net on Net efter detta. Sådana här historier får mig dra åt öronen forever.

Stå på dig o ge dig inte. NET on NET skandal aftonbladet , prova allt

Permalänk
Medlem

Men Netonnet har väl 30-dagars öppet köp, 90 dagar om du är med i deras kundklubb. Borde väl inte vara några problem att lämna tillbaka paddan bara. Oavsett orsak. //Richard

Du kan känna dig trygg i dina inköp eftersom vi har 30 dagars öppet köp. Är du medlem i vår kundklubb Klubbhyllan, får du hela 90 dagars öppet köp/ångerrätt. Detta för att du som kund skall känna dig så nöjd som möjligt med ditt köp. Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten. Vi lämnar även 30 dagar öppet köp på försäkringar.

I de fall produkten ej är fullgott rengjord, tillbehör saknas, förbrukningsmaterial är använda eller fysisk skada finnes, tar vi ut en avgift på minst 20% för att återställa varan till nyskick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.
För retur av köp gjorda i Lagershop krävs originalkvitto.

Permalänk
Medlem

Hade jag skickat in den som öppet köp hade de såklart dragit av sin avgift eftersom den är skadad. Jag skulle möjligtvis kunna försöka med öppet köp nu och peka på supportärendet för att kanske undvika avgiften men eftersom de redan gett mig en bluffaktura litar jag inte på att de löser det den vägen.

Kommer fortsätta hävda reklamation och ta den rätta vägen via ARN om de inte väljer att ordna upp det innan.

Permalänk
Medlem

Jadu, det här var ju inte bra alls. Jag tror fortfarande det ser ut som det gör eftersom personen som öppnade paketet du skickade tolkade fel. Mitt tips är att du ringer och lugnt och sansat förklarar läget, att det blivit ett missförstod och du ville egentligen ha en ny iPad eftersom den som levererades till dig inte var ny, alternativt DOA. Om personen inte ger med sig trappar du långsamt upp din irritation tills det löser sig. Oftast är det så man får sin vilja igenom när man inte står i en fysisk butik.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är orsaken till varför jag de senaste fem åren handlat minimalt på NoN.
Jag hade en förstärkare som inte fungerade som den skulle. Lämnade in den till deras "verkstad" som var ngn partner de hade. Fick tillbaka förstärkaren bucklig på sidorna... Vet inte vad det är för tomtar som jobbar på deras verkstäder.

TS: Du har uppenbarligen fått en returnerad produkt av NoN. Stå på dig och backa inte undan.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fick en ursäkt idag. De strök fakturan med undersökningsavgift och jag har nu skickat in enheten igen. Får hålla tummarna att det inte bara blir ett varv till i karusellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det här är orsaken till varför jag de senaste fem åren handlat minimalt på NoN.
Jag hade en förstärkare som inte fungerade som den skulle. Lämnade in den till deras "verkstad" som var ngn partner de hade. Fick tillbaka förstärkaren bucklig på sidorna... Vet inte vad det är för tomtar som jobbar på deras verkstäder.

TS: Du har uppenbarligen fått en returnerad produkt av NoN. Stå på dig och backa inte undan.

Har tyvärr bara haft dåliga erfarenheter av NoN också. Känns som de tagit över Cdon's taktpinne över nästa skitföretag.

Verkar som det löser sig för TS så skönt!

Permalänk
Medlem

Jag har däremot aldrig haft problem med NoN, lätta att ha att göra med, smidig vid öppet köp, schyssta vid garanti.. Beror nog lite på vilken butik också

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Skönt att det verkar gå vägen för dig TS!

Hade även jag en dålig upplevelse med deras kundservice sist jag hörde av mig. Ville nyttja prisgarantin de erbjuder men då kassören inte hade lyckats registrera köpet till mitt medlemskap var de helt omöjliga med att låta mig nyttja garantin inom de utökade 90 dagar som kundhyllemedlemmar erbjuds. Det gällde bara ett par hundralappar, men fick mig helt att tappa tillit till företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Jag har däremot aldrig haft problem med NoN, lätta att ha att göra med, smidig vid öppet köp, schyssta vid garanti.. Beror nog lite på vilken butik också

Samma här. De har alltid haft extremt bra hantering när jag reklamerat. Oftast har jag fått ett tillgodokvitto och handla ny vara för. Perfekt då priser oftast går nedåt. Dessutom är det ett nytt köp vilket ger ny längre garanti.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rich710:

Men Netonnet har väl 30-dagars öppet köp, 90 dagar om du är med i deras kundklubb. Borde väl inte vara några problem att lämna tillbaka paddan bara. Oavsett orsak. //Richard

Du kan känna dig trygg i dina inköp eftersom vi har 30 dagars öppet köp. Är du medlem i vår kundklubb Klubbhyllan, får du hela 90 dagars öppet köp/ångerrätt. Detta för att du som kund skall känna dig så nöjd som möjligt med ditt köp. Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten. Vi lämnar även 30 dagar öppet köp på försäkringar.

I de fall produkten ej är fullgott rengjord, tillbehör saknas, förbrukningsmaterial är använda eller fysisk skada finnes, tar vi ut en avgift på minst 20% för att återställa varan till nyskick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.
För retur av köp gjorda i Lagershop krävs originalkvitto.

Min upplevelse är att de ändå är rätt schyssta med det också. Jag lämna tillbaka en smartklocka efter 80 dagar då den gav allergiska besvär. Den var absolut inte i nyskick längre det syndes på själva armbandet. Men jag fick ändå tillbaka varenda krona trots att den kosta över 5000.