Permalänk
Medlem

2060 aorus - ingen signal

Kompisens Gigabyte 2060 super aorus låg och damma hos honom och jag tänkte att jag tar den istället för att leta på nätet efter nytt, ni vet hur det är med bristen…

Tog ut mitt 1060 och satte in 2060 kortet men nu får jag ingen signal till skärmen? Fläktarna går igång och allt lyser, dock slår fläktarna i ”varandra” eller nånting annat där (ingen utomstående sladd i alla fall) och låter en hel del, men tänker att det borde inte göra så att kortet inte fungerar, eller?
Ungefär 10 sekunder efter start slutar fläktarna att snurra och dom slutar att lysa MEN resten av kortet fortsätter att lysa.

Är kortet paj? Hur fixar jag det? Är mitt moderkort för gammalt? Har beställt nytt moderkort, processor och ram men än så länge kör jag det som står i sign

Väl mött

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Märkte nu att min sign är borta.

ASRock Z77 Pro4
Intel i5 4670k (tror jag?)
Cooler master silent pro 600w
Sen nån corsair vengance lp ram 16gb

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Okej så denna tråd var ju lite onödig.

Det som hade hänt var att ett av fästena som håller fläktarna och kylflänsen ihop var totalt sne så skruven hade hoppat ur hålet från fläktens del men satt kvar i metalldelen av kylflänsen. Bankade tillbaka den med en hammare, skruvade ihop allt och nu får jag signal och att fläktarna inte tar i något alls. Trodde aldrig detta var lösningen. Och inet konstaterade att hela datorn var skrot. Aja, han har fått pengar från hemförsäkringen i alla fall så bara win-win egentligen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!