Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om Avast krashar FH5 får du felanmäla det hos Avast tänker jag? Det kanske har någon hemlig workaround i väntan på riktig fix.

Nej, jag ser det som speltillverkarens huvudvärk att patcha. Det borde rimligen ligga i deras intresse att inte ett välkänt antivirus kraschar deras produkt, speciellt som det inte verkar påverka andra spel...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Nej, jag ser det som speltillverkarens huvudvärk att patcha. Det borde rimligen ligga i deras intresse att inte ett välkänt antivirus kraschar deras produkt, speciellt som det inte verkar påverka andra spel...

Håller med dig helt..
FH5 crashar hos mig innan det ens börjat ..
Så trist..
Hoppas verkligen Microsoft tar tag i detta asap.

Har ett spel blivit så framskjutet / försenat som detta så borde det mesta varit testat vid det har laget samt fel åtgärdat. Men icke

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem

Ser att det inte bara är jag å mina bekanta som har extrema bekymmer, för mig crashar det ju hela tiden...
har 110min "play time" och det har väll hängt/crashat ca 20ggr++

Men kan dom inte komma ut med tid/dag när patchen ska komma....

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Ser att det inte bara är jag å mina bekanta som har extrema bekymmer, för mig crashar det ju hela tiden...
har 110min "play time" och det har väll hängt/crashat ca 20ggr++

Men kan dom inte komma ut med tid/dag när patchen ska komma....

Själv sitter jag nu i telefonkö till microsoft.
Tänker ju fler som hör av sig ju snabbare kanske det händer något.
Lite som david emot Goliat

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nothorized:

Själv sitter jag nu i telefonkö till microsoft.
Tänker ju fler som hör av sig ju snabbare kanske det händer något.
Lite som david emot Goliat

Köpt mitt via Steam så.
Och dom ber mig köra med TGB iställt för ratt... till ett bil spel...

Dom får minuterna så tycker jag det är "ok" känsla i min CSL DD när man ställt in motorn å spelet.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nothorized:

Håller med dig helt..
FH5 crashar hos mig innan det ens börjat ..
Så trist..
Hoppas verkligen Microsoft tar tag i detta asap.

Har ett spel blivit så framskjutet / försenat som detta så borde det mesta varit testat vid det har laget samt fel åtgärdat. Men icke

Mmm. För mig så kom krascherna direkt efter första "varningssidan" som laddar då man klickar igång spelet, dvs när den där bilkonsollbilden dyker upp och lite lampor börjar blinka. Kraschar direkt där.

Sen råkade ett annat program vilja starta om datorn och då upptäckte jag att Windows tydligen ville uppdatera sig också så lät datorn tugga sig igen det.

Därefter kom jag faktiskt in i spelet och kunde lira ett par minuter av prologen men då den kraschade igen lackade jag ur och avinstallerade. Ger det ett par veckor och prövar igen senare. Ser rätt kul ut så hoppas de får till det

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Forza-nybörjare här. Vad är syftet med en klubb i Forza? Har gått med i Swec-klubben och kan tänka mig köra lite online ikväll/helgen 😁 Verkade inte finnas ett enkelt sätt att skapa en konvoj med klubben när jag klickade runt igår? Fungerar fint förövrigt för mig med PS5-kontroll och Xbox Game Pass för PC (och 3 GB grafikminne i mitt 1060 trots minimum-kraven på 4).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenkeeee:

Forza-nybörjare här. Vad är syftet med en klubb i Forza? Har gått med i Swec-klubben och kan tänka mig köra lite online ikväll/helgen 😁 Verkade inte finnas ett enkelt sätt att skapa en konvoj med klubben när jag klickade runt igår? Fungerar fint förövrigt för mig med PS5-kontroll och Xbox Game Pass för PC.

Är väll som dom flesta andra spelen, vad är syftet med en klan/guild mm
Samt i FH 5 har klubben egna "high score" listor med tiderna på tävlingar?

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Är väll som dom flesta andra spelen, vad är syftet med en klan/guild mm
Samt i FH 5 har klubben egna "high score" listor med tiderna på tävlingar?

Syftet är att raida
Tänkte det vore skoj att anordna några race eller liknande. Med olika krav på bil etc. kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenkeeee:

Syftet är att raida
Tänkte det vore skoj att anordna några race eller liknande. Med olika krav på bil etc. kanske.

Raida aka spela till sammans

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Nej, jag ser det som speltillverkarens huvudvärk att patcha. Det borde rimligen ligga i deras intresse att inte ett välkänt antivirus kraschar deras produkt, speciellt som det inte verkar påverka andra spel...

Om det är antiviruset som inte ska slå ihjäl Forza eller om Forza borde överleva antivirusanfallet kan man ju förståss tycka olika om. Oavsett är det ju bra att rapportera in buggen till berörda parter.

Men det är inte ovanligt att antivirusprogram och olika overlays (som Logitech) orsakar krasher, antagligen eftersom de vill arbeta med samma resurser samtidigt.

Jag tänker även på många mjukvaror jag installerar i arbetet där det är mycket vanligt med formuleringar som "se till att antivirusprogramet ni använder inte scannar <lång lista av sökvägar>", eftersom de inte kan garantera stabilitet annars.

Forza fungerar i alla fall bra för mig 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om det är antiviruset som inte ska slå ihjäl Forza eller om Forza borde överleva antivirusanfallet kan man ju förståss tycka olika om. Oavsett är det ju bra att rapportera in buggen till berörda parter.

Men det är inte ovanligt att antivirusprogram och olika overlays (som Logitech) orsakar krasher, antagligen eftersom de vill arbeta med samma resurser samtidigt.

Jag tänker även på många mjukvaror jag installerar i arbetet där det är mycket vanligt med formuleringar som "se till att antivirusprogramet ni använder inte scannar <lång lista av sökvägar>", eftersom de inte kan garantera stabilitet annars.

Forza fungerar i alla fall bra för mig 😀

Hade jag vart ett gigantiskt fan av bilspel hade jag kanske lagt ner lite mer själ i det hör men nu när jag ändå fick tillgång på det via Game Pass så var det mest att jag ville testa efter att ha sett några reviews och gameplay. Tröskeln (avinstallera ett program som tidigare inte gett mig några problem, snarare tvärtom) är då för hög för mig, utan jag hoppas istället att de glr npgot åt det. If not så är det inte hela världen.

Anyways, du ska ändå ha cred för att du engagerade dig. Två tummar upp

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Mocka:

Hur fungerar Seasons? Testat att klicka på någon av aktiviteterna men det händer inget och när jag väl hittar en aktivitet som jag kan klicka på (nån Daily eller vad det var) så får jag inga poäng när jag klarar den. Måste man vinna aktiviteten? Eller få tre stjärnor? *Förvirrad*

Seasons har lite olika småsaker att göra mellan varje torsdag 18:00. Denna season ska du t.ex. göra ett "PR Stunt" och hoppa jättelångt. Det finns regler för vilken bil du får ha.

T.ex. hoppet vid flygrakan måste du ha en "Modern sports car" med max "S1 900" i PI-rating. Dessa regler står när du håller musen över själva hoppet.

Jag tog en Supra med 1600hkr och fyrhjulsdrift och tog lite sats.

Sen finns det "seasonal championships" där du ska köra en viss typ av bil genom tre olika race. Här måste du ha dina drivatards på svårighetsnivån "highly skilled" för att klara av det, men spelet ska varna dig om du kör på enklare svårighetsgrad.

Du samlar ihop poäng genom att göra dessa aktiviteter, som sen låser upp speciella bilar som är exklusiva för just den säsongen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hur funkar auktionerna för er? För jag har inte lyckats köpa någon bil alls. Det känns som om det kanske beror på att gränssnittet är lite segt, typ jag har det vinnande budet, auktionen tar slut och då ser jag att någon bjudit över och att jag därmed förlorade. Ofta går det inte alls att lägga ett bud heller, kanske för att någon redan lagt ett högre, men det är svårt att se när det uppdateras så långsamt. Spelar på Series X, om det spelar roll.

Permalänk
Medlem

Ska vi dra ihop en convoy ikväll

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur fungerar Seasons? Testat att klicka på någon av aktiviteterna men det händer inget och när jag väl hittar en aktivitet som jag kan klicka på (nån Daily eller vad det var) så får jag inga poäng när jag klarar den. Måste man vinna aktiviteten? Eller få tre stjärnor? *Förvirrad*

Hoppas hotfixen kommer snart, är lite segt att online inte fungerar.

Seasonals är väl tre eller fyra lopp där du totalt sett måste få ihop tillräckligt med poäng för att vinna med rätt bil och svårighet.

För de flesta seasonals så hjälper det att skaffa en bra bil och sedan leta upp en tuning som maximerar bilen för just det loppet,
jag brukar kolla in veckans tråd på reddit.com/r/forza och lite i kommentarerna, efter några månader brukar man få en rätt bra samlig
med bilar för varje klass.

Det är dock absolut viktigast för 'the trial' då den är online och även om du kan vinna som jumbo om laget vinner åt dig så är risken att ni verkligen behöver tunade bilar för att ens klara uppdragen - ofta är det lättast att hitta vettiga lagkamrater första dagen säsongen släpps medan det mot slutet bara är folk som droppar in med 'hyrbilen'.

Permalänk
Medlem

Jag får ofta disconnected när jag spelar, misstänker dock att jag inte är ensam med tanke på hur populärt spelet är. Hur fungerar det för er?

Spelar på Xbox.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Ska vi dra ihop en convoy ikväll

Jag är på beroende på när

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem

För mig poppar andra spelare in och ut och blir osynliga hela tiden. Går inte att ens spela multiplayer. Inte ens i convoy håller sig andra spelare synliga. Helt ensam. Detta tillsammans med alla andra problem som alla har med CTD så är den här FH5 releasen riktigt pinsam. Särskilt då den skjutits fram länge...

Alla releaser av spel idag blir katastrofer fulla av bugs och andra serverfel ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dexters:

För mig poppar andra spelare in och ut och blir osynliga hela tiden. Går inte att ens spela multiplayer. Inte ens i convoy håller sig andra spelare synliga. Helt ensam. Detta tillsammans med alla andra problem som alla har med CTD så är den här FH5 releasen riktigt pinsam. Särskilt då den skjutits fram länge...

Alla releaser av spel idag blir katastrofer fulla av bugs och andra serverfel ...

håll ut, det blir bättre

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Seasons har lite olika småsaker att göra mellan varje torsdag 18:00. Denna season ska du t.ex. göra ett "PR Stunt" och hoppa jättelångt. Det finns regler för vilken bil du får ha.

T.ex. hoppet vid flygrakan måste du ha en "Modern sports car" med max "S1 900" i PI-rating. Dessa regler står när du håller musen över själva hoppet.

Jag tog en Supra med 1600hkr och fyrhjulsdrift och tog lite sats.

Sen finns det "seasonal championships" där du ska köra en viss typ av bil genom tre olika race. Här måste du ha dina drivatards på svårighetsnivån "highly skilled" för att klara av det, men spelet ska varna dig om du kör på enklare svårighetsgrad.

Du samlar ihop poäng genom att göra dessa aktiviteter, som sen låser upp speciella bilar som är exklusiva för just den säsongen.

Skrivet av pacc:

Seasonals är väl tre eller fyra lopp där du totalt sett måste få ihop tillräckligt med poäng för att vinna med rätt bil och svårighet.

För de flesta seasonals så hjälper det att skaffa en bra bil och sedan leta upp en tuning som maximerar bilen för just det loppet,
jag brukar kolla in veckans tråd på reddit.com/r/forza och lite i kommentarerna, efter några månader brukar man få en rätt bra samlig
med bilar för varje klass.

Det är dock absolut viktigast för 'the trial' då den är online och även om du kan vinna som jumbo om laget vinner åt dig så är risken att ni verkligen behöver tunade bilar för att ens klara uppdragen - ofta är det lättast att hitta vettiga lagkamrater första dagen säsongen släpps medan det mot slutet bara är folk som droppar in med 'hyrbilen'.

Tack för svaren, lät meckigare än jag trodde.

Skrivet av snajk:

Hur funkar auktionerna för er? För jag har inte lyckats köpa någon bil alls. Det känns som om det kanske beror på att gränssnittet är lite segt, typ jag har det vinnande budet, auktionen tar slut och då ser jag att någon bjudit över och att jag därmed förlorade. Ofta går det inte alls att lägga ett bud heller, kanske för att någon redan lagt ett högre, men det är svårt att se när det uppdateras så långsamt. Spelar på Series X, om det spelar roll.

Fungerar riktigt bra även om det är små väntetider för varje steg. Köpte alla Volvosarna på ett bräde både genom bud men även buyout. Spelar dock på PC så det kanske är skillnaden. Angående uppdatering, om det bara är någon minut kvar så håller jag ett öga på aktiviteten så att jag hinner kontra med ett högre bud. Själva notifikationerna ligger lite efter som du säger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har dom fortfarande inte löst felet som jag råkade ut för med Forza 4 och 3? Alltså när jag skulle starta spelen så kom jag till en laddningsscreen och sedan kastades jag direkt ut till desktop. Följde en massa råd, men inget, absolut inget fungerade. Knöt näven i fickan och sket i att spela spelen jag lagt långt över 1500:- för tills jag fick anledning att formatera om datorn. Efter det fungerade det.

Är det lika illa med Forza Horizon 5?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Fredag! Nu öppnar jag en öl och ger mig ut i gruset med 242:an!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Fredag! Nu öppnar jag en öl och ger mig ut i gruset med 242:an!

Way ahead! Ses på vägarna

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Försökte starta en convoy men tror att jag råkade fippla bort det. Om någon vill försöka en spontan convoy så bjud gärna in mig.

Permalänk
Medlem

Försökt att börja spela ikväll men skiten bara stänger ner helt random Inga felmeddelanden eller nått bara stänger ner spelet och jag är ute i windows.......

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk

Oj! Det var värre än jag trodde att köra FH5 på Xbox One X. 30 fps passar verkligen inte det här spelet. Yikes! Även laddtiderna (även inom samma segment) med en extern SSD var på tok för långa. FH4 är ta mig tusan max vad Xbox One X kan ge med 60fps och hyfsad rendering. Lite popups, visst men...

Vad tycker förresten ni är den bästa förändringen / förbättringen i FH5 mot FH4?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Oj! Det var värre än jag trodde att köra FH5 på Xbox One X. 30 fps passar verkligen inte det här spelet. Yikes! Även laddtiderna (även inom samma segment) med en extern SSD var på tok för långa. FH4 är ta mig tusan max vad Xbox One X kan ge med 60fps och hyfsad rendering. Lite popups, visst men...

Vad tycker förresten ni är den bästa förändringen / förbättringen i FH5 mot FH4?

Jag måste vara så van med 30fps för jag har absolut inga problem med det på min Series X

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Försökt att börja spela ikväll men skiten bara stänger ner helt random Inga felmeddelanden eller nått bara stänger ner spelet och jag är ute i windows.......

Jag hade samma problem med att det kraschade lite då och då. Har man tur så står det vad kraschen beror på i Event Viewer under Windows Logs -> System eller Windows Logs -> Application. I mitt fall stod det under System som varning att Display driver nvlddmkm slutade svara. En dålig GPU OC berodde det på för mig. Inte säkert att vi har samma problem men det kan ju vara värt att kika så du kan bocka av det iaf

Permalänk
Medlem

Tips till de fåtal som tycker grafiken är dålig
https://youtu.be/y51csslcGgk
Annars, köp en Xbox.

Nu skulle jag vilja se vad 5600X, 10900K,11900K,12600K, 12700K, 12900K, 5950X med Xbox Series X Quality-inställningar på 3090 RTX kan prestera.