Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av richie80:

Kan det vara för att han köpte Sony som fanns i lagar? De har fortfarande inte fått in AirPods 3 eller Pro.

Okej så det är därför, då förstår jag! Finns det en risk att de inte kommer få in några?

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Tyvärr lär det aldrig ske bortom gamestreaming, sport och YT. I princip ingen regissör vill använda det. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_with_high_frame_r...
Avatar 2 var planerad att få hög frame rate men James Cameron övergav det senare.

De här bakåtsträvande gubbarna har snart gjort sitt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

TV/film lär väl också anpassa sig till de nya teknologiska möjligheterna förr eller senare.

Det finns diverse tekniska anledningar till att man inte gör det, förutom att många uppfattar 24 fps som cinematiskt och föredrar detta. Mängden lagringsutrymme som krävs skjuter i höjden, hårdvarukraven för att redigera materialet ökar också, etc.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Yoneto Smart Band M5 Activity Tracker
Kategori: Aktivitetsklocka
Länk:amazon.se
Pris:15 kr (troligtvis felaktigt prissatt)

Hur har det gått för er som beställde dessa smart bands?

Har säljaren hört av sig eller uppdaterat?

Kanske kommer det att vara ett sådant fall där säljaren helt enkelt ignorerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Hur har det gått för er som beställde dessa smart bands?

Har säljaren hört av sig eller uppdaterat?

Kanske kommer det att vara ett sådant fall där säljaren helt enkelt ignorerar?

Preparing for Dispatch är min status, vart så sedan i onsdags.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techlab:

Hur har det gått för er som beställde dessa smart bands?

Har säljaren hört av sig eller uppdaterat?

Kanske kommer det att vara ett sådant fall där säljaren helt enkelt ignorerar?

Arriving 8 Nov - 27 Nov

(Behöver inte själv, men tänkte ge bort 2st)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Techlab:

Hur har det gått för er som beställde dessa smart bands?

Har säljaren hört av sig eller uppdaterat?

Kanske kommer det att vara ett sådant fall där säljaren helt enkelt ignorerar?

Har endast fått upp att paketet ska anlända 27 november. Extremt tveksam, som sig bör när något verkar för bra för att vara sant!

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Hur har det gått för er som beställde dessa smart bands?

Har säljaren hört av sig eller uppdaterat?

Kanske kommer det att vara ett sådant fall där säljaren helt enkelt ignorerar?

För mig står det "Arriving 8 Nov - 27 Nov".

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag vet skillnaden, ser vara inte varför det skulel vara värt 50% av priset. Tror inte jag kommer spela på den nivån på en 60”+ TV i soffan

Hade det varit 48”-varianten så kanske, men fortfarande många tusenlappar för en detalj. Kan vara värt att fundera på i alla fall

Du betalar ~50% mer för mer än bara 120hz 😂

C1 har högre ljusstyrka
C1 har en bättre panel
C1 är mindre känslig för reflektioner
C1 har variabel refreshrate. Något som egentligen hade varit mer aktuellt på A1
C1 är kompatibel med FreeSync och G-sync
...

Med detta sagt... C1 är rätt mycket dyrare än A1 och A1 duger säkerligen alldeles utmärkt åt nästan alla

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

If you can find it, CX is still a very good choice these days. I saw it as low as 15.000kr for 65" a couple of months back (from a reputable retailer, MediaMarkt IIRC). I'd say it'd be superior to A1 or even B1 ones

Still looking for the 65CX :'( I missed the train at 14.990kr

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Samsung har en 55" Q80A för 8990 via Benify just nu, för er som vill ha en 55 tummare

På samsungs egna shopsida

Info
Permalänk

what do you think will be the lowest price for C1 series during this Black Friday ? I'm eyeing the 65 or 77 depending upon how low it goes.

55" C1 - ?
65" C1 - ?
77" C1 - ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

what do you think will be the lowest price for C1 series during this Black Friday ? I'm eyeing the 65 or 77 depending upon how low it goes.

55" C1 - ?
65" C1 - ?
77" C1 - ?

65” is about 20k now on deals, i think it might go to 17 but not really much more

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

65” is about 20k now on deals, i think it might go to 17 but not really much more

My guess.
55 ~14K
65 ~17K
77 ~25K

It's an expensive piece

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Still looking for the 65CX :'( I missed the train at 14.990kr

Me too, actually really wanted the panel so caved on a 65"GX store demo 2 weeks ago for 16.590kr
I am happy with it thou.

Permalänk
Skrivet av morlin:

Samsung har en 55" Q80A för 8990 via Benify just nu, för er som vill ha en 55 tummare

På samsungs egna shopsida

Har du det priset fortfarande? Kostar 12740 hos mig😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Har du det priset fortfarande? Kostar 12740 hos mig😭

Ja de verkar ha höjt priserna rejält. Igår låg The Frame 55" på 8490 och 65" på 11990 (om jag minns rätt...).

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av detta headset? Väldigt mixade recensioner men ett bra pris känns det som

https://www.komplett.se/product/975853/gaming/spelutrustning/...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Någon som har erfarenhet av detta headset? Väldigt mixade recensioner men ett bra pris känns det som

https://www.komplett.se/product/975853/gaming/spelutrustning/...

Har haft dessa i snart 2 år och jag kan utan problem säga att jag är nöjd med dom.
Vet inte riktigt vad jag kan tillägga, bra ljud stabil batteri tid och dom är dessutom riktigt sköna att ha på sig även efter många timmars användning.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Har du det priset fortfarande? Kostar 12740 hos mig😭

8990 för mig.

Skrivet av tomle:

Ja de verkar ha höjt priserna rejält. Igår låg The Frame 55" på 8490 och 65" på 11990 (om jag minns rätt...).

9490 respektive 11990 för mig idag.

Permalänk
Skrivet av lifeisgood:

8990 för mig.

9490 respektive 11990 för mig idag.

Varför e det så? Jag har benify som man får från sitt jobb, vad har ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Någon som har erfarenhet av detta headset? Väldigt mixade recensioner men ett bra pris känns det som

https://www.komplett.se/product/975853/gaming/spelutrustning/...

Jag upplevde att micen var kass. klippte ljudet innan man pratat klart, finns flera rapporter om det om man googlar. Men jag köpte en v-moda boompro mic till det och blev då mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

8990 för mig.

9490 respektive 11990 för mig idag.

Skrivet av Chrille1977:

Varför e det så? Jag har benify som man får från sitt jobb, vad har ni?

Nu åter nere på 9490 och 11990 för mig. Kanske de labbar runt lite med priserna för att se vad folk är beredda att betala.
Kan ha varit 9490 igår också, tittade bara som hastigast så kan som sagt minnas fel.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Varför e det så? Jag har benify som man får från sitt jobb, vad har ni?

Kollar du rätt sida då? Det är deras "black month" kampanj man ska titta på

Permalänk
Skrivet av morlin:

Kollar du rätt sida då? Det är deras "black month" kampanj man ska titta på

Har fått rätt pris nu, vet inte vad jag gjorde för fel. Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Nån som köpte airpods gen 3 från tele2's tillbehörsbutik (ingram micro) å har fått dem?

Jag köpte där, pengar drogs etc, men sen har jag inte fått något "din order skickats"-mail på snart en vecka. Mailade dem och de har inget leveransbesked att ge ännu, vilket känns konstigt?

Har för mig att det stod att de skulle få in dem 26/10 men kan sett fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Nån som köpte airpods gen 3 från tele2's tillbehörsbutik (ingram micro) å har fått dem?

Jag köpte där, pengar drogs etc, men sen har jag inte fått något "din order skickats"-mail på snart en vecka. Mailade dem och de har inget leveransbesked att ge ännu, vilket känns konstigt?

Har för mig att det stod att de skulle få in dem 26/10 men kan sett fel...

Samma här... Jag hittade följande tråden i swedroid...

https://swedroid.se/forum/threads/apple-airpods-3-2021.196778...

Följer hans inlägg, han kan logga in och se Ingram Micros* lagersaldo osv.

Ingram Micro förser tillbehörsbutikerna för Tele2, Telenor och Tre enligt samma tråd.

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulash:

Samma här... Jag hittade följande tråden i swedroid...

https://swedroid.se/forum/threads/apple-airpods-3-2021.196778...

Följer hans inlägg, han kan logga in och se Ingram Micros* lagersaldo osv.

Ingram Micro förser tillbehörsbutikerna för Tele2, Telenor och Tre enligt samma tråd.

Ah, shit va dåligt, de borde inte få göra så, idioter.

Tack för info, ska följa tråden.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Kallamamran:

My guess.
55 ~14K
65 ~17K
77 ~25K

It's an expensive piece

I would love the C1 77" at 25K