Permalänk
Medlem

Scream (2022)

Hello, again, Sidney!

En ny Scream-film är i antågande och av någon anledning har de skippat siffror trots att det verkar vara en renodlad uppföljare. Tror knappast den blir lika bra som de två första men kommer ändå ge den en chans. Lite kul att den verkar beröra hemautomatisering också. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Hollywood har slut på idéer verkar det som, highlander ska även den få en uppföljare eller reboot eller något åt det hållet. dom brukar sällan bli bra.
Kan dom inte ta och göra det på riktigt gamla filmer, 20-30 talet kanske vore en ända att börja i men jag antar att dom bara vill göra reboots på filmer som de vet att de kommer tjäna pengar på...eller hoppas iallafall.

inte något jag kommer köa till direkt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Absolut, varför inte

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hollywood har slut på idéer verkar det som, highlander ska även den få en uppföljare eller reboot eller något åt det hållet. dom brukar sällan bli bra.
Kan dom inte ta och göra det på riktigt gamla filmer, 20-30 talet kanske vore en ända att börja i men jag antar att dom bara vill göra reboots på filmer som de vet att de kommer tjäna pengar på...eller hoppas iallafall.

inte något jag kommer köa till direkt.

Jag tror inte att det är pga att det är uppföljare eller remakes som är anledningen. Hollywood har bestämt sig för att göra mediokra filmer istället för bra filmer, för att det duger. Antagligen billigare att göra och drar in pengar så det räcker ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/beToTslH17s

Hello, again, Sidney!

En ny Scream-film är i antågande och av någon anledning har de skippat siffror trots att det verkar vara en renodlad uppföljare. Tror knappast den blir lika bra som de två första men kommer ändå ge den en chans. Lite kul att den verkar beröra hemautomatisering också. Vad tror ni?

Skönt iaf att de använder de gamla skådisarna istället för helt nya och bara leva på namnet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Skönt iaf att de använder de gamla skådisarna istället för helt nya och bara leva på namnet.

Det är ju en blandad kompott, några gamla rävar som återvänder och en del nya. Men tror inte det blivit så bra om de tagit in någon ny som Sidney i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag tror inte att det är pga att det är uppföljare eller remakes som är anledningen. Hollywood har bestämt sig för att göra mediokra filmer istället för bra filmer, för att det duger. Antagligen billigare att göra och drar in pengar så det räcker ändå.

mediokra filmer är ofta mer kul än remakes, speciellt när originalen var bra från början.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

mediokra filmer är ofta mer kul än remakes, speciellt när originalen var bra från början.

Visst, men det behöver inte betyda att remake:n eller uppföljaren i sig är dålig, bara för att den är "sämre" än orginalet. En medioker film baserad på ett nytt IP blir inte automatiskt bättre än remake:n.

Permalänk

En riktig filmnörd skrev en gång på ett forum om filmtips.
Scream 1 är riktigt bra. Men ge tusan i att se uppföljarna för det förstör hela filmen.

Och lite så är det. Men jag tycker det är bra att det kommer en uppföljare så det finns lite mer att se på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Visst, men det behöver inte betyda att remake:n eller uppföljaren i sig är dålig, bara för att den är "sämre" än orginalet. En medioker film baserad på ett nytt IP blir inte automatiskt bättre än remake:n.

kan bli det om den är från 20-50 talet PGA teknologin är på en helt annan nivå. remakes på filmer som är ganska bra från början med special effekter ger inte så mycket, dessutom har man ju redan sett en version och vet ungefär vad som händer. finns nog många guldklimpar som skulle göra sig bra från 20-50 talet med dagens special effekter.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hollywood har slut på idéer verkar det som, highlander ska även den få en uppföljare eller reboot eller något åt det hållet. dom brukar sällan bli bra.
Kan dom inte ta och göra det på riktigt gamla filmer, 20-30 talet kanske vore en ända att börja i men jag antar att dom bara vill göra reboots på filmer som de vet att de kommer tjäna pengar på...eller hoppas iallafall.

inte något jag kommer köa till direkt.

Remakes'en på filmerna från 30-talet gjordes på 50-talet. Det de gör remake's på nu är på remakes'en som gjordes av 50-talsfilmen på 90-talet.

De har alltid gjort nya versioner och uppföljare på filmer, så inget nytt där. Det som kan vara lite trist är att det verkar gå kortare tid mellan remake's nu. Fast då kallas de istället reboot's för att markera att det är något "nytt".

Det är förstås roligare med något nytt man inte sett tidigare, men gör de det bra så funkar det ju ändå. Och de riktigt unika filmerna som gör något nytt är ju oftast baserade på böcker.

Permalänk
Medlem

Trailern var riktigt nice! Jag har höga förväntningar på den här

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kan bli det om den är från 20-50 talet PGA teknologin är på en helt annan nivå. remakes på filmer som är ganska bra från början med special effekter ger inte så mycket, dessutom har man ju redan sett en version och vet ungefär vad som händer. finns nog många guldklimpar som skulle göra sig bra från 20-50 talet med dagens special effekter.

Jag håller med

Permalänk
Medlem

En sekund där var jag förvånad att see Catilyn Jenner i trailern.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hollywood har slut på idéer verkar det som, highlander ska även den få en uppföljare eller reboot eller något åt det hållet. dom brukar sällan bli bra.
Kan dom inte ta och göra det på riktigt gamla filmer, 20-30 talet kanske vore en ända att börja i men jag antar att dom bara vill göra reboots på filmer som de vet att de kommer tjäna pengar på...eller hoppas iallafall.

inte något jag kommer köa till direkt.

Det är inte en brist på idéer, de satsar på sådant som är säkrare investeringar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha det känns lite som att man skall börja mjölka en ny generation på pengar i samma serie som en gång drog ihop kulturen för oss födda på 80-talet och växte upp med e här filmerna.

Alltså de var inte "bra" när vi var unga heller, men det förde samman folk och blev lite snack i skolan etc. Så jag förstår att de vill göra det igen, money money. 💸

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Meh, kreativiteten har dött eller har blivit dödad av Hollywood där man väljer det enklare alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Remakes'en på filmerna från 30-talet gjordes på 50-talet. Det de gör remake's på nu är på remakes'en som gjordes av 50-talsfilmen på 90-talet.

De har alltid gjort nya versioner och uppföljare på filmer, så inget nytt där. Det som kan vara lite trist är att det verkar gå kortare tid mellan remake's nu. Fast då kallas de istället reboot's för att markera att det är något "nytt".

Det är förstås roligare med något nytt man inte sett tidigare, men gör de det bra så funkar det ju ändå. Och de riktigt unika filmerna som gör något nytt är ju oftast baserade på böcker.

Finns fortfarande många filmer från den eras som det inte gjort remakes på och en film som är en remake från 50 talet skulle även den få ett bra lyft.
eller asiatiska filmer som de ofta gör remakes på, the ring eran var det riktigt populärt

Skrivet av Kaleid:

Det är inte en brist på idéer, de satsar på sådant som är säkrare investeringar.

Som de TROR är säkrare investeringar, vissa moderna filmer har ju förstört hela serier av filmer i jakt på pengar. idéerna är slut eftersom annars skulle de skapa nya unika filmer som många andra lyckas med. hollywood är litet om man jämför med många andra stora bolag i världen så dom måste nog försöka spara pengar då de utmanas idag av andra aktörer ofta från asien vi aldrig sett förut som dessutom inte stryps av att det ska vara på ett visst sätt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.