Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danieleet:

Den är värd det, speciellt om du har två kontroller.

Hur är det om man spelar enkelspelarspel och har två kontroller, kan man sätta den ena på laddstationen när den blir tom och greppa den andra laddade kontrollern och sedan bara fortsätta lira utan tjafs?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hur är det om man spelar enkelspelarspel och har två kontroller, kan man sätta den ena på laddstationen när den blir tom och greppa den andra laddade kontrollern och sedan bara fortsätta lira utan tjafs?

Ja, du måste ju självklart starta den andra kontrollen men annars är det inga konstigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Kan tänka mig det. Väntar på en rea bara, än så länge funkar 3 meters USB kabeln fint för att ladda när jag lirar.

Sett den som lägst för 299 kr på Amazon under gamingweek som var för ett tag sedan. Men den var ett väldigt bra köp även till fullpris, snygg är den också.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

M2 SSD temperatur test med/utan heatsink och med/utan "locket": https://www.tomshardware.com/features/ps5-ssd-upgrade-tempera...

TLDR: Heatsink + inget lock är bäst

Med det sagt låter jag mitt lock vara kvar för jag vet inte vart man ska förvara den annars... vill ju inte tappa bort den ifall man säljer eller måste skicka in PS5an

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

M2 SSD temperatur test med/utan heatsink och med/utan "locket": https://www.tomshardware.com/features/ps5-ssd-upgrade-tempera...

TLDR: Heatsink + inget lock är bäst

Med det sagt låter jag mitt lock vara kvar för jag vet inte vart man ska förvara den annars... vill ju inte tappa bort den ifall man säljer eller måste skicka in PS5an

Man kan alltså lika gärna installera ssdn och skruva på locket.
I värsta fall är disken marginellt utsliten av högre temp efter 10 år och det gör inget... bättre det, än belasta interna disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Man kan alltså lika gärna installera ssdn och skruva på locket.
I värsta fall är disken marginellt utsliten av högre temp efter 10 år och det gör inget... bättre det, än belasta interna disken.

Blir disken för varm drar den ner hastigheten och du förlorar prestanda. Hur märkbart det känns på ps5:an låter jag vara osagt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Blir disken för varm drar den ner hastigheten och du förlorar prestanda. Hur märkbart det känns på ps5:an låter jag vara osagt.

TH säger att SN850 throttlar vid 88C. Tempen på controllern vid läsning låg vid 61.
Låter inte som någon större risk...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 93Clocker:

Blir disken för varm drar den ner hastigheten och du förlorar prestanda. Hur märkbart det känns på ps5:an låter jag vara osagt.

SSDar utvecklar mycket värme i princip endast vid långvarig intensiv skrivning, något som typ aldrig kommer hända i en spelkonsoll. Så inga problem, typ. Man behöver sannolikt inte någon kylfläns alls skulle jag tro - särskilt inte om det stämmer att PS5 styr in aktivt luftflöde från fläkten i SSD-kammaren.

Permalänk
Medlem

Satt o fantiserade om en ersättningspanel (för undersidan/högersida) som är så tjock att PS5an blir platt på undersidan och man inte behöver använda stället för att ha den i horizontellt läge.
Då den är så tjock kan man även ha ett fack på baksidan att gömma en extern disk i (eller om man är riktigt smart hade man kunnat bygga in en 2.5" SATA plats direkt). Kanske USB portar på framsidan också.

Jag har ingen 3D skrivare så jag kan inte göra så mycket mer än denna mspaint massaker och vänta på att någon i Kina börjar massproducera något liknande. Känns som att någon annan redan borde ha haft idén.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag har ingen 3D skrivare så jag kan inte göra så mycket mer än denna mspaint massaker och vänta på att någon i Kina börjar massproducera något liknande. Känns som att någon annan redan borde ha haft idén.

Bra idé. Själv är jag sugen att köpa debrand's plates matte finish med matte tejp.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av danneee:

Funderar seriöst på att köpa laddningsstationen för Dualsense. Batteriet tar ju väldigt snabbt har jag märkt:/

Jag med.

Jag tycker dock att batteritiden är riktigt kass på PS5-kontrollen. Då har jag enbart spelat God of War såhär långt så inget fancy pancy stuff med rumble.

Är detta placebo eller är den sämre än PS4:a?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag med.

Jag tycker dock att batteritiden är riktigt kass på PS5-kontrollen. Då har jag enbart spelat God of War såhär långt så inget fancy pancy stuff med rumble.

Är detta placebo eller är den sämre än PS4:a?

Blir lite bättre om man stänger av ljudet i kontrollen och mörkar ljuset i den. Men nu blir det laddstation och en extra kontroll för mig. Irriterande när man spelar som bäst och plötsligt tvingas ladda den. Jag tycker också att PS4a kontrollen höll längre!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag med.

Jag tycker dock att batteritiden är riktigt kass på PS5-kontrollen. Då har jag enbart spelat God of War såhär långt så inget fancy pancy stuff med rumble.

Är detta placebo eller är den sämre än PS4:a?

Verkar bero på att triggers drar mycket. Får ut bättre batteritid i Miles Morales än Ratchet & Clank (som använde triggers rätt aggressivt).

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Blir lite bättre om man stänger av ljudet i kontrollen och mörkar ljuset i den. Men nu blir det laddstation och en extra kontroll för mig. Irriterande när man spelar som bäst och plötsligt tvingas ladda den. Jag tycker också att PS4a kontrollen höll längre!

Det är väl rätt mycket mer sensorer och mer advancerad vibration så det kanske inte är så konstigt tänker jag...

Permalänk
Skrivet av danneee:

Funderar seriöst på att köpa laddningsstationen för Dualsense. Batteriet tar ju väldigt snabbt har jag märkt:/

Ja, en till kontroll och en sån känns som en bra investering.

Och sen behöver man en extra hårddisk också... börjar kosta nu...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AmigoChupacabra:

Det är väl rätt mycket mer sensorer och mer advancerad vibration så det kanske inte är så konstigt tänker jag...

Jo men jag har inte spelat något som drar nytta av "avancerad vibration".

Jag kan tycka att Sony borde tänkt på ett legacy-läge med tanke på hur hårt de satsar på förre generationen anpassad till den nya...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av fue:

Bra idé. Själv är jag sugen att köpa debrand's plates matte finish med matte tejp.

Jag har Debrand plates. Rekommenderar verkligen dom. Riktigt bra kvalitet!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Ginza verkar ha ett fåtal Be Quiet! MC1 i lager. Dessutom reapris nu så 138:- inkl. frakt.
https://www.ginza.se/product/be-quiet!-mc1-cooler/1120401/

Beställde en nu så jag är beredd när det är dags att tryck på köpknappen på ett M.2 så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Ginza verkar ha ett fåtal Be Quiet! MC1 i lager. Dessutom reapris nu så 138:- inkl. frakt.
https://www.ginza.se/product/be-quiet!-mc1-cooler/1120401/

Beställde en nu så jag är beredd när det är dags att tryck på köpknappen på ett M.2 så småningom.

Slut nu.

Permalänk
Medlem

WTF?!? Verkar vara knas hos en av återförsäljarna på CDON. WD Black SN850 1TB för 190:-.
Tror det ska vara € men jag testade i alla fall att lägga en beställning nyss. Hoppas kan man ju alltid

https://cdon.se/hemelektronik/wd-black-intern-ssd-enhet-sn850...

*EDIT* Nu står det bevaka på den. Får se om min order stryks eller vad som händer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Trist men lite skönt att jag snubblade över när det fanns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

WTF?!? Verkar vara knas hos en av återförsäljarna på CDON. WD Black SN850 1TB för 190:-.
Tror det ska vara € men jag testade i alla fall att lägga en beställning nyss. Hoppas kan man ju alltid

https://www.bildtagg.se/file/2kgh6ls2hrth6fbz77jot35
https://cdon.se/hemelektronik/wd-black-intern-ssd-enhet-sn850...

*EDIT* Nu står det bevaka på den. Får se om min order stryks eller vad som händer...

lol! Den fanns inte längre dock fanns en WD Black SN850 500 gb med kylfläns för 166 kr så jag tänkte what the heck =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

lol! Den fanns inte längre dock fanns en WD Black SN850 500 gb med kylfläns för 166 kr så jag tänkte what the heck =D

För de priserna är det bara chansa. Hade tänkt en 2TB men får jag 1TB för 190:- får jag vara nöjd.
Samma sak för dig.

Permalänk
Medlem

Var inne och satte mig på Mediamarkt kö idag. Personalen trodde inom en månad, men folk hade också fått sina inom en vecka efter. Dem sa dock också att Sony inte skickade ut några konsoller alls, förrän dem hade samlat ihop en hel drös konsoller för att täcka tex Mediamarkts kunder i kö, så vi får väl se hur lång tid man får vänta.

Man behövde dock välja nån form av betalning direkt... Så valde avbetalning ifall man fångar en konsoll på annat håll (Isf avbryter hela på öppet köp )

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Någon som börjat spela Alan Wake remastered? Är det värt ett köp?

Minns det som ett fantastiskt spel

Permalänk
Konsolgrävare

Samsung 980 Pro Ps5 Edition, kommer ut 29 Oktober!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Najs, hoppas det inte blir ett alltför "Pro" pris också
men alternativen kommer förstås komma mer och mer

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen 2tb varianten, men som jag förstått det så är enda skillnaden att denna nya varianten kommer med heatsink förinstallerat?