PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Tomatsalad:

Lyckades också knipa en digital på webbhallen.

Är det endast för silver medlemmar?

Permalänk
Medlem

Fan att jag missade Standard Edition. Ville ha det mer än DE.. vill ju inte klicka hem något jag inte vill ha.

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Fan att jag missade Standard Edition. Ville ha det mer än DE.. vill ju inte klicka hem något jag inte vill ha.

Håller helt med. Man börjar ju tappa hoppet.

Permalänk

Sitter på medlemsnivå 4... behöver 5 för att beställa på Webbhallen.

Permalänk
Skrivet av Asupertramp:

Är det endast för silver medlemmar?

Vet inte, tror jag är silver och kunde beställa. Så antagligen något sånt.

Permalänk
Medlem

Efter ett par veckors jakt så fick jag nog äntligen tag i ett DE.. Inte lätt att tävla mot dessa jäkla botar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Tack, jag slog till nu på en DE 🥲
Kanske kan lyckas byta mot SE + pengar när man fått den i handen imorgon.

Permalänk
Medlem

Tack, fick tag på en.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, slog till på en nyss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Tack, jag slog till nu på en DE 🥲
Kanske kan lyckas byta mot SE + pengar när man fått den i handen imorgon.

Hör av dig
https://www.sweclockers.com/marknad/204673-ps5-standard-editi...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har brons-nivå och kunde lägga beställning nu

Permalänk
Medlem

För helvete hahaha.
Jag missade första släppet idag, sen drog hem lite tidigare från jobbet, spelade tennis, kom hem. Missade igen.
Kul va

Men men, bra att veta, det är tydligen Webhallen som gäller hålla koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebulano:

Vågar lita på mediamarkt? Känns lite som att dem tar beställningar med betalning up front men har inget datum eller ens en aning om datum för leverans. Olika information beroende på stad, säljare.

På webbhallen var dem tydliga. 2 veckor ungefär. Finns 30 stycken. Standard varianten. Vad jag vet fick folk sina ps5or i tid och det flöt bara på

Vad tror ni?

Mediamarkt sa 2-3v till mig , fick även bara betala 10%i handpenning om jag ville plus att han sa att jag kunde få pengarna tillbaka om jag hittade ett någon annanstans före

Permalänk
Skrivet av Holme:

Mediamarkt sa 2-3v till mig , fick även bara betala 10%i handpenning om jag ville plus att han sa att jag kunde få pengarna tillbaka om jag hittade ett någon annanstans före

Skumt att olika mm kör olika, jag va tvungen att betala hela beloppet.

Permalänk
Medlem

Hahah hur sjukt är inte detta?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/ps5___digital_edition...

Skynda, ni sparar 500kr dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hahah hur sjukt är inte detta?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/ps5___digital_edition...

Skynda, ni sparar 500kr dessutom.

Helt sjukt.

Dessutom tar flera ställen legg, hur ska han då kunna genomföra detta? Hoppas ingen blir lurad 😔
Tillåter Blocket denna typ av annons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erinra:

Helt sjukt.

Dessutom tar flera ställen legg, hur ska han då kunna genomföra detta? Hoppas ingen blir lurad 😔
Tillåter Blocket denna typ av annons?

Webhallen är de enda som kräver legg och finns ett flertal i denna tråd som lyckats komma undan utan legg, allt eftersom de ännu inte betalat för konsolen, utan betalat på plats, precis likt denna annonsen, så det går nog att komma undan.

Blocket kan inte göra något åt saken vad jag vet, det är inte olagligt att sälja på det här sättet eller vara scalper.

Permalänk

Var på Webhallen i Malmö (Triangeln) idag och skulle hämta en Hero10, och de hade några PS5 Standard och Digital Edition som fanns kvar på huvudlagret, som inte hade gått ut tydligen, och som gick att beställa. Kanske värt att gå in och testa att beställa från huvudlagret i din närmsta butik. Kanske någon som har tur och få en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swurre2019:

Var på Webhallen i Malmö (Triangeln) idag och skulle hämta en Hero10, och de hade några PS5 Standard och Digital Edition som fanns kvar på huvudlagret, som inte hade gått ut tydligen, och som gick att beställa. Kanske värt att gå in och testa att beställa från huvudlagret i din närmsta butik. Kanske någon som har tur och få en.

Gäller det gemene man eller måste man vara på någon särskild medlemskapsnivå för att få beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swurre2019:

Var på Webhallen i Malmö (Triangeln) idag och skulle hämta en Hero10, och de hade några PS5 Standard och Digital Edition som fanns kvar på huvudlagret, som inte hade gått ut tydligen, och som gick att beställa. Kanske värt att gå in och testa att beställa från huvudlagret i din närmsta butik. Kanske någon som har tur och få en.

Fungerar inte riktigt så. De tillhör nog alla de som beställde under fredagen då de hade stort drop. Fredagsbeställningar har troligtvis inte skickats ut till kunderna ännu.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Fungerar inte riktigt så. De tillhör nog alla de som beställde under fredagen då de hade stort drop. Fredagsbeställningar har troligtvis inte skickats ut till kunderna ännu.

Jag kunde beställa en av varje i alla fall, så sa personalen att antingen kommer där ett mail om att den finns eller så blir ordern avslutad.

Permalänk
Medlem

Någon mer som har fått sitt Playstation 5 skickat från webhallen idag?

För övrigt behöver ni inte vara oroliga om det står att paketet väger 1kg. Jag chattade med webhallens kundtjänst angående det och fick följande till svar:

"Det kommer att komma ett ps5 som vanligt Jag kikade och det ser ut som att större delen av våra ps5 scannades automatiskt just på grund av en hög belastning av dessa, så av någon anledning står samtliga playstation 5 som 1 kg eftersom det kändes onödigt att väga samma typ av förpackning flera hundra gånger."

Permalänk
Medlem

Hi everyone new to the page and country. Unfortunately I am still learning Swedish. Does anyone know where or when it is best to try order a ps5. All help would be greatly appreciated. Thanks

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en anning om leveranstider på den kvoten som blev bokningsbar på Mediamarkt under förra veckan? Nån med lite insyn om leveranstider eller som bokat hos dem innan och fått leverans borde de la finnas här i forumet? )

Permalänk
Skrivet av RyanC90:

Hi everyone new to the page and country. Unfortunately I am still learning Swedish. Does anyone know where or when it is best to try order a ps5. All help would be greatly appreciated. Thanks

Welcome, easiest way to find a ps5 is to keep an eye out here for people to link sales, they seem to drop a few times a day during the weekdays, then you just have to be quick and hope you manage to get one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addetwo:

Är det någon som har en anning om leveranstider på den kvoten som blev bokningsbar på Mediamarkt under förra veckan? Nån med lite insyn om leveranstider eller som bokat hos dem innan och fått leverans borde de la finnas här i forumet? )

Jag bokade min i en MM butik Munkebäck Göteborg den 16 aug och dom sa ca 2 veckor. Det tog exakt 15 dagar för mig att få hämta den. Så någorlunda bra uppskattning av dom med leveransen.

Sen fanns det andra som hade beställt före mig hos andra MM butiker men inte fått sin ännu när jag fått min. Så det kan variera från butik till butik.

Permalänk
Medlem

Unfortunately with our location in Sweden there isn't a huge amount of stores near us. At least not that I am aware of 😂. But I will keep checking and trying.

Thanks 😀

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delliecat:

Welcome, easiest way to find a ps5 is to keep an eye out here for people to link sales, they seem to drop a few times a day during the weekends, then you just have to be quick and hope you manage to get one.

Weekends? More like trough the whole week.