Oneplus 8 Pro i tyst läge på morgonen

Permalänk
Mattecoach

Oneplus 8 Pro i tyst läge på morgonen

Hallå,

Jag har en Oneplus 8 Pro. Varje morgon är den i något slags ljudlöst läge, trots att det inte står någonstans.
Har ingen aning om vad det beror på. Trodde att det var någon bugg med "stör ej"-läget som jag hade schemalagt på natten, men det är likadant även när jag har slagit av det.
På morgonen behöver jag dra slidern fram och tillbaka (dvs. från läget med ljud till tyst läge och sen tillbaka igen) för att telefonen ska "fatta" att den inte är i tyst läge.

Det är oerhört frustrerande då jag brukar glömma av det, och om inte telefonen ligger så att jag ser den kan jag missa något samtal.

Någon som har någon idé?

Permalänk
Medlem

Den kan automatiskt gå in i "do not disturb" under de tider du ställt in som bedtime i clock-appen. Kan det vara nåt sånt?

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Saddl3r:

Den kan automatiskt gå in i "do not disturb" under de tider du ställt in som bedtime i clock-appen. Kan det vara nåt sånt?

Ja, men den går ju ur också?

Jag tror att problemet har varit att jag har haft Google Pay bundet till power + volym upp! Detta sätter tydligen mobilen till ljudlös, men det syns bara under en väldigt kort stund när man trycker på knapparna. Tror att det har upphört helt sen jag ställde om Google Pay till andra knappar.