Fredagspanelen uteblir – kameran vägrade spela in Kenneth och Noelia

Permalänk
Medlem

Jahapp, vem ska man nu sitta och titta på ikväll när man käkar pizza och dricker röblask??? Trevlig helg på er!

Permalänk
Medlem

Det kanske beror på att den (kameran) längtar lika mycket som jag efter @JonasT, skarp, klar och inget svammel!

Permalänk
Medlem

Så Jonas är föräldraledig?? Inget ont emot er som är med nu. Men saknar Jonas i bild 😟

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag räknar till ett högt, tvåsiffrigt primtal antal Noelia.

Hmmm...., räkna igen! Jag får inte ihop det till ett primtal antal. Möjligen ett prima antal, men inte ett primtal.

EDIT: Pudel: Jo, prima primtal antal, missade en liten....

Permalänk
Medlem

Ni har inte ljudet i separat inspelningsmanick? Isåfall kunde man få podcast av det.
Give me hope

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Genom att ha en kamera som filmar kameran som filmar kameran, så klart.

Skrivet av Kenneth:

Kamerorna vi har i studion är Panasonic GH4, Sony är för mässor (men använder den också för läskvideor)

Tyvärr inte, vi skickar ljudet till kameran också så allt blir synkat direkt så det är också borta.

Ja det skulle funka men är inte så praktiskt bara, speciellt inte när vi är fler som använder kamerorna och flyttar runt dom rätt ofta. Annars hade det varit en lösning

Ni kan anställa mig som personen som ser till att kameran filmar annars. Kan eventuellt jobba på distans, det är bara köra via länk och någon av er har en öronsnäcka som jag kan signalera till. Discord? Vart skickar jag mitt CV?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

När jag var liten någon gång på 80 talet var vi på Liseberg. Min far hyrde en video kamera där. Vid start av varje tagning frågade han rullar bandet, då fick någon i familjen titta så att bandet rullade, high-tech...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Kamerorna vi har i studion är Panasonic GH4, Sony är för mässor (men använder den också för läskvideor)

Tyvärr inte, vi skickar ljudet till kameran också så allt blir synkat direkt så det är också borta.

Ja det skulle funka men är inte så praktiskt bara, speciellt inte när vi är fler som använder kamerorna och flyttar runt dom rätt ofta. Annars hade det varit en lösning

Har ni funderat på att köra OBS och ett capture-kort för att spela in HDMI ström från kameran, skulle kunna vara ett alternativ för inspelningar i studion, och har ju fler möjligheter att kunna byta scener (flera kameror/skärmdelning) och lätt att fixa livesändningar vid lanseringar och liknande.

Slipper ju även krångla med minneskort då filerna kommer direkt på datorn som spelar in.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Gissar att @Jacob fick cred på artikeln för att han var den som stängde av kameran?

Permalänk
Medlem

Är inte det här lika illa som att råka ut för en hårddisk-krasch och samtidigt inte ha en backup?
Backupfatanikerna (efterklokhetsgeneralerna) som oftast brukar påpekar att man måste ha en backup i huset vidare, till garaget, och sedan till farmor (+ en svåger) är jag lite förvånad att de inte kört detta i halsen på er redan

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

Detta var synd, ser alltid fram emot Fredagspanelen. Men det får mig dock att tänka på en video från Youtube för länge sedan angående en HP webbkamera, kanske har hänt något så att eran kamera inte vill spela in någon av er? (Är ironisk så klart)

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Varför spelade ni inte in så man hör er som en Podd?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag är inte arg, jag är besviken.

Permalänk
Inaktiv

Altså med en Atem Mini några Panasonic G7or eller liknande och en av alla dessa inspelare som finns med HDMI in och inte det där skumma OBS och en massa USB pryttlar så hade det varit lugnt. Minin har USB ut för live stream om man absolut vill men då blir det lätt lagg på audion om man har otur. Men det går att koppla minins HDMI ut via tex en camlink om man vill så är båda signalerna ihopslagna innan USB. Småpengar för er

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nyhet:

Den här fredagen presenterar vi videoklippen och nyheterna du kanske missat istället för Fredagspanelen. Det kan ni "tacka" studiokameran för.

Läs hela artikeln här

Frågan är varför kameran sade nej.

  • Har ni varit dumma mot kameran?

  • Känner sig kameran mobbad?

  • Var ni tillräckligt fotogena?

  • Var ni tillräckligt intressanta?

  • Har någon saboterat kameran?

Ni skyller på kameran, men är det säkert att den verkligt skyldige är kameran?

Edit:

  • Har någon stoppat in jordnötter i kameran?

Edit 2:

  • Har FZ använt kameran?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

När jag var liten stoppade jag in jordnötter i pappas jobbdators diskettstation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

När jag var liten stoppade jag in jordnötter i pappas jobbdators diskettstation.

Hallå där, Satan.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har ni inga smartphones med inbyggd kamera månne? När samsung var sponsorer gick det ju bra?

Borde man ha som vana, speciellt om man en gång råkat ut för ett fail Jag spelar alltid in med en mirrorless men har också nu för tiden en hyffsad mobil ("gammal" P30 Pro) som backupinspelning. Bilden är godkänd, och även om ljudet ofta är mediokert är det bättre än inget innehåll alls.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Myllerman:

När jag var liten stoppade jag in jordnötter i pappas jobbdators diskettstation.

Ett klåfingrigt barn?
Det var ovanligt!
...
...
Eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Frågan är varför kameran sade nej.

  • Har ni varit dumma mot kameran?

  • Känner sig kameran mobbad?

  • Var ni tillräckligt fotogena?

  • Var ni tillräckligt intressanta?

  • Har någon saboterat kameran?

Ni skyller på kameran, men är det säkert att den, är den verkligt skyldige?

Edit:

  • Har någon stoppat in jordnötter i kameran?

Du missade troligaste alternativet - har FZ använt kameran?
Vi vet ju vad som händer vid det här laget när FZ pillar på grejer. 😋😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Du missade troligaste alternativet - har FZ använt kameran?
Vi vet ju vad som händer vid det här laget när FZ pillar på grejer. 😋😉

Det är inte helt otänkbart att någon stoppat in jordnötter i minneskortsplatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det är inte helt otänkbart att någon stoppat in jordnötter i minneskortsplatsen.

Igen, FZ.

De har helt klart nått gemensamt med småbarn ... och de är Stockholmare.

Bara skojar, inget ont om FZ

...

Eller Stockholmare ... kanske lite ändå.

Permalänk
Medlem

Calles spöke!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

tss gick säkert på AW istället...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Gissar att @Jacob fick cred på artikeln för att han var den som stängde av kameran?

Det var ett team effort!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ni behöver en Kamrér. En som bara jobbar med kamerorna och ser till att de fungerar

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det var ett team effort!

Jag menade inte att förminska insatsen att samla allt som gjorts på kort tid, det var bara ett skämt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Så Jonas är föräldraledig?? Inget ont emot er som är med nu. Men saknar Jonas i bild 😟

Jag saknar någon form av bild alls.

Permalänk
Medlem

Men nej ! Potatis !

Ahh helg sorg över detta men hungern är nu ännu större inför nästa !

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Belzhadar:

Jag saknar någon form av bild alls.

Nån som har en schysst bild är i alla fall du! Xenogears ❤

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner