Vilket headset ska jag köpa

Permalänk

Vilket headset ska jag köpa

Hej

Jag har haft mitt Logitech 933 headset länge och det har funkat jättebra. Men på sista tiden så har den börjat starta om helt random. Trots support från Logitech kom jag inte tillrätta med problemet.

Jag söker efter ett headset som:

* Läcker lite ljud så jag kan höra vad som händer på tvn bakom mig
* Har skapligt bra ljud
* Skapligt bra mic
* Kuddarna ska inte vara läder utan något som känns bra. Lite överdrivet kan man säga typ som tyget på ett bälte

Enkla lösningen vore att köpa ett nytt av samma märke, men jag vill inte köpa nytt headset vartannat år.

Vore tacksam om ni kunde ge tips snabbt, tänkte köpa ett nytt efter lunchen senare idag fredag

Tack på förhand
Lassee

Permalänk

Budget? Ska Dee va trådlöst?

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

Budget? Ska Dee va trådlöst?

Budget vet jag inte, jag får väl sälja en njure om det behövs. Japp, trådlöst

Permalänk
Permalänk

Tycker seinheiser är sköna kan ha min gsp 600 ett helt dygn inga problem. Spricker i lädret ibland men går att köpa nya kuddar för 2-300kr

Permalänk

Man blir lite rädd att man ska välja fel när man hör mic'arna på Youtube. Allt låter skit på nå sätt...... fast egentligen är man inte kräsen..... det duger bra med liknande som på Logitech 933

Permalänk

Lutar åt denna..... dock lite osäker

https://www.youtube.com/watch?v=bIKtNWLmLqc

Logitech G Pro X Lightspeed

Permalänk

Kan man lita på Inet's recensioner? när de testar mic'en så låter det helt ok (duger åt mig), men på andra videos låter det som en gris i en burk

Permalänk

Det lutar extra mycket åt:

SteelSeries Arctis 7

Jag får sälja en njure och äta 8kr's ärtsoppa i en månad

Permalänk
Medlem

Kolla denna tråden så kanske du får lite mer hjälp också

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1644686-behover-nya-da...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lasseedsvik:

Man blir lite rädd att man ska välja fel när man hör mic'arna på Youtube. Allt låter skit på nå sätt...... fast egentligen är man inte kräsen..... det duger bra med liknande som på Logitech 933

Ja det ingår ofta i konceptet att inte få med ljuden i rummet, endera har man tyst i rummet och rösten (och framförallt kroppen) låter naturlig eller så använder man en massa filter för att få bort bakgrundsljuds och de påverkar även de ljud man egentligen vill återge.
När folk frågar efter "bättre" mikrofoner på headset är det ofta inte BÄTTRE de syftar på utan man vill ha okänsligare och mer filtrerande system för att slippa minska omgivningsljuden. Många kommunikationsprogram begränsar också ljudkvaliten för att minska bandbreddsbehoven och man prioriterar att göra talet "övertydligt" snarare än att det ska låta naturligt. Man kan prova att spela in sig själv med ett musikprogram och jämföra med en inspelning via ett kommunikationsprogram och jämföra.

Det är få (inga) musiker som sjunger i headset i studion men faktiskt ganska många som har headset på scen där det är en massa ljud, (headset har dock även andra egenskaper typ att man inte behöver flytta dem med händerna utan att de är fästa på kroppen som kan vara en fördel om man vill röra sig)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tack alla för era inputs

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tack alla för era inputs

Jag har provat alla du länkat men tyckte Razer BlackShark V2 Pro var överlag bäst.
Logitech G Pro Wireless näst bäst.
Steelseries Arctis 7 helt ok. skönast men lite ”plastigt” ljud.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Köpte Steelseries Arctis 7....... de satt bäst på min skalle (har glasögon), samt efter lite tweaking blev ljudet nästan riktigt bra. Klart godkänt. Helnöjd so far