Whatsapp Desktop synk-med-mobilen-strul (One+ 9 Pro)

Permalänk
Medlem

Whatsapp Desktop synk-med-mobilen-strul (One+ 9 Pro)

Hej. Detta kanske är mer mobilrelaterat än själva whatsapp mjukvaran på datorn.

Men något jag stör mig på är synken mellan whatapp på datorn till mobilen.
Eftersom jag jobbar väldigt mycket med whatsapp i jobbet via datorn så måste jag låsa upp mobilen (oneplus 9pro) från viloläge efter ett tag utan användning för att datorns synk ska poppa igång.

Hur löser man det? Någon som är bra på Oneplus mobiler som vet hur man gör så att appar inte sätts i viloläge eller liknande?

Mvh

Visa signatur

Heavy metall is the Law!

Permalänk
Skrivet av Kleppan:

Hej. Detta kanske är mer mobilrelaterat än själva whatsapp mjukvaran på datorn.

Men något jag stör mig på är synken mellan whatapp på datorn till mobilen.
Eftersom jag jobbar väldigt mycket med whatsapp i jobbet via datorn så måste jag låsa upp mobilen (oneplus 9pro) från viloläge efter ett tag utan användning för att datorns synk ska poppa igång.

Hur löser man det? Någon som är bra på Oneplus mobiler som vet hur man gör så att appar inte sätts i viloläge eller liknande?

Mvh

jag har samma problem med min samsung. behöver oftast låsa upp telefonen så att wa på datorn fungerar.
har provat att inaktivera viloläge på appen, utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

jag har samma problem med min samsung. behöver oftast låsa upp telefonen så att wa på datorn fungerar.
har provat att inaktivera viloläge på appen, utan resultat.

A jag har löst det. Ska se om jag kommer ihåg hur jag gjorde. Fick hjälp av en kollega som kört one+ sedan start.

Nu vet jag inte om det är samma som Samsung. Men så här gjorde jag. Inställningar -> Batteri -> Batterioptimering -> Whatsapp. Där har jag 3 val. Intelligent kontroll. Optimera. Optimera inte. Whatsapp var inställd på Intelligent kontroll (vilket de flesta appar är inställda på). Då väljer man Optimera inte. Klart!

Hoppas det hjälpte!

Visa signatur

Heavy metall is the Law!

Permalänk
Skrivet av Kleppan:

A jag har löst det. Ska se om jag kommer ihåg hur jag gjorde. Fick hjälp av en kollega som kört one+ sedan start.

Nu vet jag inte om det är samma som Samsung. Men så här gjorde jag. Inställningar -> Batteri -> Batterioptimering -> Whatsapp. Där har jag 3 val. Intelligent kontroll. Optimera. Optimera inte. Whatsapp var inställd på Intelligent kontroll (vilket de flesta appar är inställda på). Då väljer man Optimera inte. Klart!

Hoppas det hjälpte!

det där gjorde jag innan. hjälper inte.

provade nu att inaktivera com.samsung.android.wifi. får se...