Alternativ till Apple Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Alternativ till Apple Thunderbolt Display

Hej!

Efter att ha jobbat hemifrån i drygt ett och ett halvt år så börjar det snart bli dags att återgå till kontoret. Men, jag kommer nog försöka jobba hemma en del även framöver, och då behövs en skärm.

Idag har jag en 15" MacBook Pro samt en 27" Apple Thunderbolt Display (som jag tar tillbaka till kontoret) och jag har kikat på begagnade Apple-skärmar men vill nog hellre köpa en ny skärm. Så jag letar alltså efter ett likvärdigt alternativ.

Viktigt är USB-C PD och USB-hubb i skärmen så jag kan ha mus och tangentbord kopplade till skärmen och sen bara koppla in datorn med en sladd till skärmen. Sen att den är minst lika stor och har minst samma upplösning.

Det finns förstås mycket bättre skärmar idag till rimliga priser men det viktigaste är att den funkar bra att jobba på.

Jag tänker mig ett pris runt 5000:-, har kollat runt lite och gjort en lista på några olika skärmar.

Har någon några tankar eller kommentarer på denna? Philips:en har tex. högre upplösning men Lenovon högre uppdateringsfrekvens och Dell:en är större.

Permalänk
Keeper of the Bamse

En av LTTs kanaler "Mac Address" gjorde en video just om alternativa skärmar som har usb-C och hubb:

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, bra tips! Kollade videon och läste igenom kommentarerna så nu har jag några fler alternativ.

Den som han rekommenderade var Dell S2719DC och den säljs för 3582:- på Dells svenska sida just nu.

Edit: Blandade ihop skärmarna, det var Dell S2722DC som säljs för priset ovan...

Och bland kommentarerna hittade jag LG 27UP850 som har 4K och går för strax under 5000:- på Prisjakt.

Någon som har erfarenhet av de skärmarna, eller av några andra på min lista?

Frågan är om man ska vänta in Black Friday och se om man kan hitta något ännu lite bättre... Svårt!