Kan inte connecta till mitt Wi-Fi på telefonen men funkar på andra devices?

Permalänk

Kan inte connecta till mitt Wi-Fi på telefonen men funkar på andra devices?

Så... har ett litet problem här.. mitt Wi-Fi krånglar lite grann just nu.. de trådlösa fungerar problemfritt till Tv:n och jag kan se youtube och netflix utan problem, med tråd (kör alltid wired) fungerar både min PS4 och min datorn utan problem... dock så får jag upp ett uttropstecken på både min vanliga telefon och min reserv (ingen internetåtkomst) någon som vet vad de kan bero på, och om det har att göra med Facebook+Instagram är nere?

(Kunde inte heller connecta till ett offentligt Wi-Fi heller utan de säger samma... ingen internetåtkomst)

Har Telia om det spelar någon roll

Permalänk
Medlem

Olika DNS-servrar?

Permalänk
Medlem

Vad har du för telefon? Samma sak idag på fruns telefon (Huawei p20 pro). Sammanträffande eller kanske någon uppdatering som gått snett?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av haijen:

Vad har du för telefon? Samma sak idag på fruns telefon (Huawei p20 pro). Sammanträffande eller kanske någon uppdatering som gått snett?

Både Huawei P30 och P20 fungerar inte, dock fungerar konstigt nog min super gamla honor 8

Permalänk

Samma för mig på telefon (huawei p30 pro) samt på min TV (samsung)

EDIT: Dator fungerar (lenovo)

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel just nu, men min tv fungerar via wifi.
Dessutom ansluter min telefon till internet via wifi fastän den påstår att jag inte har uppkoppling.

*Huawei p30 pro

Permalänk
Medlem

Ok, låter ju rimligtvis som att Huawei klantat till det... Kommer förhoppningsvis någon uppdatering inom kort då.
(Är kan konspiratoriskt lagd så kan man ju tro att de bråkar lite eftersom de inte får vara med i 5G-karusellen )

Foliehatt
Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

Samma här. Jag och frun har p30 pro och kan inte ansluta via wifi. Men ungarna kan med andra märken på mobilerna...

Permalänk
Medlem

Precis samma skit här.. Dock verkar fruns Iphone också vara med i krångeltåget. Men det kanske är mitt fel efter otaliga omstarter och felsök.

Permalänk
Medlem

Har en P20 Pro, vilket jag glömde säga

Permalänk

De verkar även vara andra delar av världen, tydligen var det en outage I UK enligt en Twitter användare.. Börja ana mer och mer samband med FB+Instagram problemen... Bara att vänta och se och förhoppningsvis går huawei ut med mer information snart

Permalänk
Medlem

Samma problem här på en p20 pro började vid 18 ca för min del. Verkar dock ha stabiliserat sig nu då jag inte tappat wifi senaste 10min iallafall 🙂

Permalänk
Medlem

Min sambos Huaweitelefon beter sig exakt likadant, men faktum är att den faktiskt har internetåtkomst via wifi även fast den säger att den inte har det, testa att köra appen bredbandskollen och se om den kopplar upp sig via wifi eller mobilnätet.

Jag gissar att problemet snarare är hur huaweitelefonerna testar internetåtkomsten, antagligen via någon kinesisk server som inte är tillgänglig för tillfället?