New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Efter spenderat större delen av helgen på New World läggs spelet på hyllan tillsvidare. Blev lvl23.

*90% av din tid springer du, sen springer du lite till
*När du är klar med springandet så ska du springa lite till
*Ingen combatkänsla trots att jag fyllt de mesta i fire mage trädet, 4 kantigt och ingen godfall känsla som ja hade hoppats på.
*Dom har mer eller mindre kopierat regionerna och speglat dem, ingen variation för 5 ören i varken miljö eller quester.
*8 miljoner människor står och väntar på korvstoppnings-main-quester då den som gör mest DMG får killen.
*Fick dåliga Blackdesert vibbar, dels förstörd av WoW som har varit ett fantastiskt spel.

Tack för kaffet
Det blev billigare än bio i alla fall!

* Under tiden man löper till olika quests kan man minea, hugga, skinna. Man använder även Azoths(stavning?) för att fast travela. (Ja, jag hade föredragit mounts istället!)
* Hur mycket PVP har du testat på? Combatkänsla finns där, det gäller att vara/bli duktig på det med. Tycker det är nice att använda sina spells i PvE-scenarion.
* Regionerna ser annorlunda ut, hur många har du besökt om du bara är level 24? Många quest går ut på att döda och att hitta saker - vilka MMORPG går inte ut på det för att levla?

Permalänk
Medlem

En fråga. När man tagit en quest från townboarden, T.ex jaga 25 kaniner, hur ser man hur många man har kvar att samla?
Jag kan inte se hur många jag skjutit och hur många det är kvar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En fråga. När man tagit en quest från townboarden, T.ex jaga 25 kaniner, hur ser man hur många man har kvar att samla?
Jag kan inte se hur många jag skjutit och hur många det är kvar.

Om du klickar på J så kommer du till din journal. Där kan du leta fram questet så står det där. Tror jag…

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En fråga. När man tagit en quest från townboarden, T.ex jaga 25 kaniner, hur ser man hur många man har kvar att samla?
Jag kan inte se hur många jag skjutit och hur många det är kvar.

Skrivet av Chrillthebill:

Om du klickar på J så kommer du till din journal. Där kan du leta fram questet så står det där. Tror jag…

Japp! Community quest är inte automatisk pinnade som vanliga quest är.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En fråga. När man tagit en quest från townboarden, T.ex jaga 25 kaniner, hur ser man hur många man har kvar att samla?
Jag kan inte se hur många jag skjutit och hur många det är kvar.

Du måste klicka j och pinna questet. Om det ändå inte kommer upp så vet jag ej

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

LVL 20 nu och tycker spelet är helt OK so far men några saker stör jag mig på kanske ses över längre fram i tiden.

Här kommer en liten lista med gnäll

1. AH, känns väldigt dåligt jämfört med andra MMO. Går tex inte filtrera gear baserat på lvl, så man får scrolla igenom X-antal sidor med gear som är jättelåg lvl.

2. spring spring spring spring, förstår inte varför dom skippat mounts? Visst det går att köra fast travel men bara från vissa ställen så man måste ändå springa en bra bit för att kunna göra det.
Smidigare att bara dö och respawna i settlement, kostar ju knappt något att reparera ändå, ända som är lite drygt är att du inte bränner nå Azoth så att du är cappad på 1000/1000 förutsatt att du inte craftar mycket..

3. Azoth, varför är det cappat till 1000? Är ju konstant på 1000/1000.

4. Varför går man på botten som nån jävla Robotcop när det blir djupt? Har dom glömt animationer eller vad, känns väldigt "sådär" för ett spel släppt 2021.

5. Ingen "kö" för skills och vapenbyte vilket gör att jag hälften av gångerna inte byter vapen efter man använt en skill och hälften råkar byta och sen byta tillbaka för att man "spammat".

6. Chattet kanske finns men jag har inte hittat, vart stänger man av kanaler? Bara störigt att se när random spelare levlar upp..

7. Är visseligen bara lvl 20 men känns som att man gjort samma quest om och om igen och det är inte speciellt stor variation på fiender so far, hur ser spelet ut på lvl 40-50 är det lika repetitivt?

8. Känns som att alla fiender i princip gör samma attacker? Vet inte om jag träffat på någon som gör nå magic attack eller dylikt ännu, hur ser det ut längre fram?

9. Världen känns inte så "levande" finns som inga pets eller stolar man kan sitta på eller något sånt "krims-krams" som brukar få spel att kännas mer levande, känns gammalt på något sätt när man inte kan interagera med prylar ute i världen eller dylikt.
Känns inte som att man bara kan sitta och "hänga" och chatta i någon stad eller dylikt vilket brukar vara ett av nöjena i MMO.s enligt mig
Känns inte som att världen har något "djup" eller vad man ska säga.

10. Mest störigt när bankerna är låsta till städer då det är ett helvete att ta sig runt..

11. Alla ser likadana ut, ganska tråkig look på gearen

Det var några punkter jag kom på nu på rak arm som jag stör mig på i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

LVL 20 nu och tycker spelet är helt OK so far men några saker stör jag mig på kanske ses över längre fram i tiden.

Här kommer en liten lista med gnäll

1. AH, känns väldigt dåligt jämfört med andra MMO. Går tex inte filtrera gear baserat på lvl, så man får scrolla igenom X-antal sidor med gear som är jättelåg lvl.

2. spring spring spring spring, förstår inte varför dom skippat mounts? Visst det går att köra fast travel men bara från vissa ställen så man måste ändå springa en bra bit för att kunna göra det.
Smidigare att bara dö och respawna i settlement, kostar ju knappt något att reparera ändå, ända som är lite drygt är att du inte bränner nå Azoth så att du är cappad på 1000/1000 förutsatt att du inte craftar mycket..

3. Azoth, varför är det cappat till 1000? Är ju konstant på 1000/1000.

4. Varför går man på botten som nån jävla Robotcop när det blir djupt? Har dom glömt animationer eller vad, känns väldigt "sådär" för ett spel släppt 2021.

5. Ingen "kö" för skills och vapenbyte vilket gör att jag hälften av gångerna inte byter vapen efter man använt en skill och hälften råkar byta och sen byta tillbaka för att man "spammat".

6. Chattet kanske finns men jag har inte hittat, vart stänger man av kanaler? Bara störigt att se när random spelare levlar upp..

7. Är visseligen bara lvl 20 men känns som att man gjort samma quest om och om igen och det är inte speciellt stor variation på fiender so far, hur ser spelet ut på lvl 40-50 är det lika repetitivt?

8. Känns som att alla fiender i princip gör samma attacker? Vet inte om jag träffat på någon som gör nå magic attack eller dylikt ännu, hur ser det ut längre fram?

9. Världen känns inte så "levande" finns som inga pets eller stolar man kan sitta på eller något sånt "krims-krams" som brukar få spel att kännas mer levande, känns gammalt på något sätt när man inte kan interagera med prylar ute i världen eller dylikt.
Känns inte som att man bara kan sitta och "hänga" och chatta i någon stad eller dylikt vilket brukar vara ett av nöjena i MMO.s enligt mig
Känns inte som att världen har något "djup" eller vad man ska säga.

10. Mest störigt när bankerna är låsta till städer då det är ett helvete att ta sig runt..

11. Alla ser likadana ut, ganska tråkig look på gearen

Det var några punkter jag kom på nu på rak arm som jag stör mig på i spelet

1. Klicka i längst upp i AH filtreringen ”Can afford” och ”Can use”. Sen dubbelklickar du på ”Gear score” så att den sorterar efter den med bäst itemlevel. Svårare än så är det inte

Permalänk

haha köpte upp alla gold ores på min server och stackade i massa olika storage sheds i olika städer, dom kostade bara 0.05 per ore, sedan körde jag 2x runs Amrine och märkte shit vad mycket guld jag fått, och troligtvis har någon slags bug inträffat eller en Game master har gjort något för alla gold ores var slut i mina storage sheds. När man kollar history står det att dom är sålda för 0.23 som var lägsta priset, aja gjorde lite cash i alla fall.

Trodde jag hade bästa iden att sälja gold ore dyrare senare när mer folk behöver dom.

Sedan text chatten i det här spelet är fan den sämsta jag sett, jävla rörigt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

1. Klicka i längst upp i AH filtreringen ”Can afford” och ”Can use”. Sen dubbelklickar du på ”Gear score” så att den sorterar efter den med bäst itemlevel. Svårare än så är det inte

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av BesteN:

LVL 20 nu och tycker spelet är helt OK so far men några saker stör jag mig på kanske ses över längre fram i tiden.

Här kommer en liten lista med gnäll

1. AH, känns väldigt dåligt jämfört med andra MMO. Går tex inte filtrera gear baserat på lvl, så man får scrolla igenom X-antal sidor med gear som är jättelåg lvl.

2. spring spring spring spring, förstår inte varför dom skippat mounts? Visst det går att köra fast travel men bara från vissa ställen så man måste ändå springa en bra bit för att kunna göra det.
Smidigare att bara dö och respawna i settlement, kostar ju knappt något att reparera ändå, ända som är lite drygt är att du inte bränner nå Azoth så att du är cappad på 1000/1000 förutsatt att du inte craftar mycket..

3. Azoth, varför är det cappat till 1000? Är ju konstant på 1000/1000.

4. Varför går man på botten som nån jävla Robotcop när det blir djupt? Har dom glömt animationer eller vad, känns väldigt "sådär" för ett spel släppt 2021.

5. Ingen "kö" för skills och vapenbyte vilket gör att jag hälften av gångerna inte byter vapen efter man använt en skill och hälften råkar byta och sen byta tillbaka för att man "spammat".

6. Chattet kanske finns men jag har inte hittat, vart stänger man av kanaler? Bara störigt att se när random spelare levlar upp..

7. Är visseligen bara lvl 20 men känns som att man gjort samma quest om och om igen och det är inte speciellt stor variation på fiender so far, hur ser spelet ut på lvl 40-50 är det lika repetitivt?

8. Känns som att alla fiender i princip gör samma attacker? Vet inte om jag träffat på någon som gör nå magic attack eller dylikt ännu, hur ser det ut längre fram?

9. Världen känns inte så "levande" finns som inga pets eller stolar man kan sitta på eller något sånt "krims-krams" som brukar få spel att kännas mer levande, känns gammalt på något sätt när man inte kan interagera med prylar ute i världen eller dylikt.
Känns inte som att man bara kan sitta och "hänga" och chatta i någon stad eller dylikt vilket brukar vara ett av nöjena i MMO.s enligt mig
Känns inte som att världen har något "djup" eller vad man ska säga.

10. Mest störigt när bankerna är låsta till städer då det är ett helvete att ta sig runt..

11. Alla ser likadana ut, ganska tråkig look på gearen

Det var några punkter jag kom på nu på rak arm som jag stör mig på i spelet

Ja dom borde ju kunna lägga till så man kan simma...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Nagon som sitter pa Ownit bredband och far "lag detected" och sedan dc'ar? Jag far det hela tiden sa drog igang min mullvad vpn och har inte dc'at pa snart 5 timmar. Brukade dc'a typ vart 15-20 minut.

Nu har jag fått problem med detta. Fungerade felfritt innan.

Anmäl till Ownit. Det är ett känt problem som de verkar jobba på men de söker fler rapporter.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Skrivet av Ridebird:

Nu har jag fått problem med detta. Fungerade felfritt innan.

Anmäl till Ownit. Det är ett känt problem som de verkar jobba på men de söker fler rapporter.

I vilket stad och land hostas New worlds serverar? Kanske Ownit inte betalar för bästa peering...
Det som är bra med Telia.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

2. spring spring spring spring, förstår inte varför dom skippat mounts? Visst det går att köra fast travel men bara från vissa ställen så man måste ändå springa en bra bit för att kunna göra det.
Smidigare att bara dö och respawna i settlement, kostar ju knappt något att reparera ändå, ända som är lite drygt är att du inte bränner nå Azoth så att du är cappad på 1000/1000 förutsatt att du inte craftar mycket..

3. Azoth, varför är det cappat till 1000? Är ju konstant på 1000/1000.

4. Varför går man på botten som nån jävla Robotcop när det blir djupt? Har dom glömt animationer eller vad, känns väldigt "sådär" för ett spel släppt 2021.

6. Chattet kanske finns men jag har inte hittat, vart stänger man av kanaler? Bara störigt att se när random spelare levlar upp..

2 & 3 känns lite som dom hör ihop - jag lyckas aldrig cappa azoth och då craftar jag inte speciellt mycket som jag applicerar azoth på.. Men jag utnyttjar fast travel ganska friskt. Med en kostnad på dryga 100 azoth per resa så får man tänka lite hur ofta man utnyttjar funktionen. Dessutom är inte waypoints markerade på kartan förrän du har upptäckt dom, så det finns en möjlighet att du har missat någon.

4. Har du någonsin prövat 'gå under vatten' burande på en sten? Krävs inte en speciellt stor sten för att hålla dig under ytan. Jag tycker dock att man kunde få simma om ens totala vikt låg under en viss gräns.

6. Nu minns jag inte om det är under Escape eller Enter, men du ska kunna välja vilken chatt du vill vara aktiv i. Jag brukar sätta Group eller Area som den aktiva chatten för att få bort det oändliga spammet.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Nu har jag fått problem med detta. Fungerade felfritt innan.

Anmäl till Ownit. Det är ett känt problem som de verkar jobba på men de söker fler rapporter.

Kontaktade de genom chatten nu. Ser också att de felsöker problemet så vi får hoppas att de löser det snart. Gick precis över till Ownit från Bredband2 efter flera år i tron om att de hade bättre peering eftersom de tog mer betalt. Känner mig lite dum Antar att detta kunde hänt vem som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Kontaktade de genom chatten nu. Ser också att de felsöker problemet så vi får hoppas att de löser det snart. Gick precis över till Ownit från Bredband2 efter flera år i tron om att de hade bättre peering eftersom de tog mer betalt. Känner mig lite dum Antar att detta kunde hänt vem som helst.

Har noll problem med något annat på ca 1 år då jag varit kund hos dem. Hade Ownit i tre år tidigare också och det var felfritt. Ownit har väldigt bra hastigheter och ping till allt spelrelaterat. Skillnaden mot många andra är att de tar problem med spel seriöst.

Teorin Ownit har är att spelet kräver någon port öppen som de har stängd.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Har samma problem, dock mer uttalade. Innan dcade jag en gång i kvarten, men nu ser jag lag detected redan vid inlogg. Har fiber via Telenor. När jag använder mobilen som Hotspot fungerar det perfekt. Även där har jag Telenor som operatör.

Intressant är att jag spelade hela betan och första dagarna av releasen på min fiberuppkoppling utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Nu har jag fått problem med detta. Fungerade felfritt innan.

Anmäl till Ownit. Det är ett känt problem som de verkar jobba på men de söker fler rapporter.

Telenor/Ownit som har dessa problem. Min polare får dcs hela tiden också. Tydligen så ska en VPN fungera bra. Nord VPN, vissa säger att det måste va torrent versionen, nån sa att vanliga fungerade. Är väl en kortsiktig lösning. Telenor och Ownit kundtjänster är medvetna.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Telenor/Ownit som har dessa problem. Min polare får dcs hela tiden också. Tydligen så ska en VPN fungera bra. Nord VPN, vissa säger att det måste va torrent versionen, nån sa att vanliga fungerade. Är väl en kortsiktig lösning. Telenor och Ownit kundtjänster är medvetna.

Har telenor. Inte blivit dcad på 6 timmar speltid iaf. Och bra ping med

Permalänk
Medlem

Fixade problemet med town board questerna. Nu till min nästa fråga. Jag har levlat med hatchet och lifestaff och gått över till light armor för att få mer damage med lifestaffen. Nu börjar jag bli rejält squishy och tar enormt med skada. Kanske bättre att levla med hatchet great axe och äta buffmat?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Fixade problemet med town board questerna. Nu till min nästa fråga. Jag har levlat med hatchet och lifestaff och gått över till light armor för att få mer damage med lifestaffen. Nu börjar jag bli rejält squishy och tar enormt med skada. Kanske bättre att levla med hatchet great axe och äta buffmat?

Hatchet med great axe och medium armor ska vara rätt gött med dps om du vill det. Själv kör jag warhammer plus greataxe

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Har telenor. Inte blivit dcad på 6 timmar speltid iaf. Och bra ping med

Lucky bastard. Här är en tråd på New World forumen om detta.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kan kommentera att jag har Ownit och aldrig stött på dc i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

6. Chattet kanske finns men jag har inte hittat, vart stänger man av kanaler? Bara störigt att se när random spelare levlar upp..

Om du klickar på enter så dyker det upp ett kugghjul vid chatten. Klicka på det så kan du ställa in vilka kanaler du vill se i chatten.

Skrivet av KingCobra:

Fixade problemet med town board questerna. Nu till min nästa fråga. Jag har levlat med hatchet och lifestaff och gått över till light armor för att få mer damage med lifestaffen. Nu börjar jag bli rejält squishy och tar enormt med skada. Kanske bättre att levla med hatchet great axe och äta buffmat?

Du kanske inte borde lyssna allt för mycket på mig eftersom jag är lite vilsen i denna typ av spel, men jag spelar healer (dvs med life staff) och tycker hatchet fungerar fint när man springer runt själv och spelar i världen. Samla ihop några fiender, kasta ner en eller två AoE-heal på marken, byt till hatchet och dra igång berserker (skilla det trädet) och bara veva. Det ska mycket till för att du ska dö. Du kan slänga in ett amber gem i yxan för att göra mer skada baserat på din focus. Kikar du runt på internet så är detta ofta ett av de mer populära tipsen. Här är en liten guide som var uppe på reddit för några dagar sen som känns intressant.

Kan också tillägga att jag har Ownit (deras egna nät, ej stadsnät) och har inga problem med att anslutningen avbryts i spelet. Det enda bekymret jag har haft gällande "nätet" är att chatten är 15-30 sekunder efter när man skriver och att grottorna knappt är spelbara p.g.a allt dröjsmål. Saker och ting händer 1 sekund efteråt, bossen har inte ens genomfört sin animation innan du tappar halva HPt. Båda dessa punkter känner alla på servern av, så antingen är servern kass eller något strul med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Om du klickar på enter så dyker det upp ett kugghjul vid chatten. Klicka på det så kan du ställa in vilka kanaler du vill se i chatten.

Du kanske inte borde lyssna allt för mycket på mig eftersom jag är lite vilsen i denna typ av spel, men jag spelar healer (dvs med life staff) och tycker hatchet fungerar fint när man springer runt själv och spelar i världen. Samla ihop några fiender, kasta ner en eller två AoE-heal på marken, byt till hatchet och dra igång berserker (skilla det trädet) och bara veva. Det ska mycket till för att du ska dö. Du kan slänga in ett amber gem i yxan för att göra mer skada baserat på din focus. Kikar du runt på internet så är detta ofta ett av de mer populära tipsen. Här är en liten guide som var uppe på reddit för några dagar sen som känns intressant.

Kan också tillägga att jag har Ownit (deras egna nät, ej stadsnät) och har inga problem med att anslutningen avbryts i spelet. Det enda bekymret jag har haft gällande "nätet" är att chatten är 15-30 sekunder efter när man skriver och att grottorna knappt är spelbara p.g.a allt dröjsmål. Saker och ting händer 1 sekund efteråt, bossen har inte ens genomfört sin animation innan du tappar halva HPt. Båda dessa punkter känner alla på servern av, så antingen är servern kass eller något strul med spelet.

Ah tusen tack! Kul att det finns en text to speech funktion, är nog första gången jag stött på det i ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Kan också tillägga att jag har Ownit (deras egna nät, ej stadsnät) och har inga problem med att anslutningen avbryts i spelet. Det enda bekymret jag har haft gällande "nätet" är att chatten är 15-30 sekunder efter när man skriver och att grottorna knappt är spelbara p.g.a allt dröjsmål. Saker och ting händer 1 sekund efteråt, bossen har inte ens genomfört sin animation innan du tappar halva HPt. Båda dessa punkter känner alla på servern av, så antingen är servern kass eller något strul med spelet.

Chatt-buggen kan du lösa genom att sätta på den chatt du kanske har mutat. Funkar för mig. Nån delay i dungeons har jag inte märkt än. Eller så har jag inte lagt märke till det bara.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Om du klickar på enter så dyker det upp ett kugghjul vid chatten. Klicka på det så kan du ställa in vilka kanaler du vill se i chatten.

Du kanske inte borde lyssna allt för mycket på mig eftersom jag är lite vilsen i denna typ av spel, men jag spelar healer (dvs med life staff) och tycker hatchet fungerar fint när man springer runt själv och spelar i världen. Samla ihop några fiender, kasta ner en eller två AoE-heal på marken, byt till hatchet och dra igång berserker (skilla det trädet) och bara veva. Det ska mycket till för att du ska dö. Du kan slänga in ett amber gem i yxan för att göra mer skada baserat på din focus. Kikar du runt på internet så är detta ofta ett av de mer populära tipsen. Här är en liten guide som var uppe på reddit för några dagar sen som känns intressant.

Jag trstade lite vapen idag och kombinerade Great axe med hatchet. Speccade om till Strenght och bytte armor till medium/heavy med massor av strenght på. Herregud vilken skillnad Nu går det ju undan att questa tyvärr räcker inte hatchethealen hela vägen utan ibland får man campa lite.
Blev verkligen förvånad över hur mycket strength påverkar vapnens damage, jämfört med Focus på magiska vapen.
Riktigt kul

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag trstade lite vapen idag och kombinerade Great axe med hatchet. Speccade om till Strenght och bytte armor till medium/heavy med massor av strenght på. Herregud vilken skillnad Nu går det ju undan att questa tyvärr räcker inte hatchethealen hela vägen utan ibland får man campa lite.
Blev verkligen förvånad över hur mycket strength påverkar vapnens damage, jämfört med Focus på magiska vapen.
Riktigt kul

Om du kör focus, så ska du ju gemma vapnet så att vapnets damage baseras på 40% av all focus du har. Många kör Hammer tillsammans med heal stav och full Heavy gear. Lägger i focus dmg gem i hammaren och skjuter långt ifrån. När mobben kommer fram, byt till hammaren och två shotta skiten

Här har du builden:
https://newworldfans.com/builds/wanna-be-paladin-94ad9a

Permalänk
Medlem

Om ni har dålig FPS och följer så kallade FPS guides som säger att man ska stänga av "Fullscreen Optimizations", gör det inte!

Spelet körs i Borderless Fullscreen fastän man kör med "Fullscreen". Fullscreen Optimizations gör betydligt mer nytta än om det är avstängt! Rör sig om runt 10 FPS mindre med Fullscreen Optimizations av för min del iaf.

Edit: För er med 30 kort, och för alla andra för den delen:
https://www.youtube.com/watch?v=6A0sLVgJ7qU&ab_channel=JayzTw... !

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Nått level 26 nu och har fortfarande rätt roligt. Kör lifestaff och bytte från medium till light armor i förrgår och jädrar vad mycket roligare strider blev när jag kan rulla undan bättre. Kört facetank+selfheal innan men nu känns det som ett annat spel.

I övrigt är min åsikt att andra spelare ska sluta stjäla min hemp

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Om ni har dålig FPS och följer så kallade FPS guides som säger att man ska stänga av "Fullscreen Optimizations", gör det inte!

Spelet körs i Borderless Fullscreen fastän man kör med "Fullscreen". Fullscreen Optimizations gör betydligt mer nytta än om det är avstängt! Rör sig om runt 10 FPS mindre med Fullscreen Optimizations av för min del iaf.

Edit: För er med 30 kort, och för alla andra för den delen:
https://www.youtube.com/watch?v=6A0sLVgJ7qU&ab_channel=JayzTw... !

Nu blev jag nervös.. Jag har inte ens kollat powerdraw. Dock ska tillägas att jag har mitt kort undervoltat alltid. Låg stabilt på 60 grader 1500 rpm när jag lirade iaf. Konstiga är cpu låg klistrad på 4200mhz all core och 60 grader. Brukar inte bli så varmt 😂