Quiz: Vad kan du om SweClockers?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av DavidtheDoom:

@Kenneth BAPARABAAAAP! Jag var där! ✌

Jag fick den videon länkad till mig när jag satt på tunnelbanan på vägen hem en dag. Av någon anledning flyttade sig folk betydligt längre bort efter att jag bröt ihop och satt och gråtskrattade åt detta på repeat. 5/7 så bra.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av DavidtheDoom:

@Kenneth BAPARABAAAAP! Jag var där! ✌

Ja shit! Paniken jag fick när jag helt plötsligt kunde höra mig själv i arenan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

@Jacob Bannad? Hur då?!

Inte helt oväntat.... eller....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

❤️

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Aah 2 frågor jag bommade som var före min tid... Typiskt!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Jacob:

Vilket är enligt Jacob det bästa spelet någonsin?

  • Chrono Trigger

  • Final Fantasy VII

  • Xenogears

Skrivet av Söderbäck:

Det är Chrono Trigger. Inte för att jag har en aning men det tycker jag är rätt svar. Det har fungerat innan som vägledning

Skrivet av MeSaber:

Chrono Trigger

Skrivet av Ozzed:

Måste väl vara Chrono Trigger? Annars har du ju fel

Skrivet av cfw:

Mitt resultat: 6/10.

Det här var inte alls min starka sida!

Svaret är givetvis chrono trigger, tycker du något annat så har du fel!

Skrivet av UndaC:

Som någon som spelat genom alla tre spelen senaste 24 månaderna kan jag konstatera att du ju tekniskt sett har rätt. Sen är ju frågan om Jacob tycker rätt.

Vill börja med att jag respekterar att ni skriver Chrono Trigger och är nöjd/överraskad att ingen slentrianmässigt nämnde käpphästen Final Fantasy VII. Det är bra, men överskattat.

"You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods"

Xenogears så klart! Även om @UndaC tidigare bekräftade Chrono Trigger håller han innerst inne med mig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Jacob:

Vill börja med att jag respekterar att ni skriver Chrono Trigger och är nöjd/överraskad att ingen slentrianmässigt nämnde käpphästen Final Fantasy VII. Det är bra, men överskattat.

"You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods"

Xenogears så klart! Även om @UndaC tidigare bekräftade Chrono Trigger håller han innerst inne med mig.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/97704?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvOTc3MDQiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9b3JpZ2luYWwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiN2NkYzdjMzc5YjQ4YTE1ODcwMDRmZDhkYjIwZWUwODIifQ%3D%3D

haha shit är vi inte ens säkra på vår interna slack längre

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vill börja med att jag respekterar att ni skriver Chrono Trigger och är nöjd/överraskad att ingen slentrianmässigt nämnde käpphästen Final Fantasy VII. Det är bra, men överskattat.

"You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods"

Xenogears så klart! Även om @UndaC tidigare bekräftade Chrono Trigger håller han innerst inne med mig.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/97704?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvOTc3MDQiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9b3JpZ2luYWwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiN2NkYzdjMzc5YjQ4YTE1ODcwMDRmZDhkYjIwZWUwODIifQ%3D%3D

Du vet väl att chrono trigger stavas utan x?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av UndaC:

haha shit är vi inte ens säkra på vår interna slack längre

Jag var desperat, ensam och behövde någon som (deep inside) tycker likadant.

Skrivet av cfw:

Du vet väl att chrono trigger stavas utan x?

Jag är rätt säker på att det stavas med X.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Vill börja med att jag respekterar att ni skriver Chrono Trigger och är nöjd/överraskad att ingen slentrianmässigt nämnde käpphästen Final Fantasy VII. Det är bra, men överskattat.

"You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods"

Xenogears så klart! Även om @UndaC tidigare bekräftade Chrono Trigger håller han innerst inne med mig.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/97704?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvOTc3MDQiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9b3JpZ2luYWwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiN2NkYzdjMzc5YjQ4YTE1ODcwMDRmZDhkYjIwZWUwODIifQ%3D%3D

Waow! Otippat ändå. Uppenbarligen.
Men fint det också ;).
Undrar hur fördelningen sett ut om frågan hade kommit med i veckans quiz haha

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vill börja med att jag respekterar att ni skriver Chrono Trigger och är nöjd/överraskad att ingen slentrianmässigt nämnde käpphästen Final Fantasy VII. Det är bra, men överskattat.

"You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods You shall be as gods"

Xenogears så klart! Även om @UndaC tidigare bekräftade Chrono Trigger håller han innerst inne med mig.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/97704?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvOTc3MDQiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9b3JpZ2luYWwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiN2NkYzdjMzc5YjQ4YTE1ODcwMDRmZDhkYjIwZWUwODIifQ%3D%3D

Final Fantasy VII är bra, men har man spelat det en gång så är replay value inte särskilt högt. CT är liksom i en helt annan klass. Det är väldigt få spel som fått mig att sitta och gråta men CT är ett av dem.

Det som suger riktigt hårt är att uppföljarna har varit "meh" och alla fanremasters har blivit brutalt stoppade.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Andra quizen med full pott

Gissade på den där med micken…

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Mehh...

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk

Fick 6/10 men mest för dom äldre tiderna.
Förutom Bamse så minns jag med värme swec-serierna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Har väl hängt här en stund..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jacob:

Jag var desperat, ensam och behövde någon som (deep inside) tycker likadant.
Jag är rätt säker på att det stavas med X.

Varför gillar du fel spel hela tiden?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

En som varit medlem i nästan 20 år borde veta bättre...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sämst när det gäller

Permalänk
Medlem

Chansade på typ allt. 🤣

Permalänk
Medlem
Permalänk
Samsung Sverige

Ett..eller tiotal år har man ju hänt här så att man inte fick en fullpott var ju lite pinsamt. Nåväl, det är ju Samsung jag är kunnig runt, inte sweclockers som man tydligt ser

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bo fucking yaah! Första 10an som iaf var kvalificerade gissningar och inte bara tur!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

60K inlägg?!!