PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Står som skickad nu på NetOnNet´s hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmigoChupacabra:

Står som skickad nu på NetOnNet´s hemsida.

Aaaa samma fick postnord-notis runt lunch.

Permalänk

Hämtar ut mitt ps5 nu efter jobbet. Vill rikta ett stort tack till folk här i tråden. Utan er hade det inte varit möjligt. Fick det under en vecka och hade verkligen inte förväntat mig att kunna starta Fifa på ps5 innan den officialla releasen imorgon. Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macattack97:

Hämtar ut mitt ps5 nu efter jobbet. Vill rikta ett stort tack till folk här i tråden. Utan er hade det inte varit möjligt. Fick det under en vecka och hade verkligen inte förväntat mig att kunna starta Fifa på ps5 innan den officialla releasen imorgon. Stort tack!

Kul! Sa ju att du skulle ha en inom en månad

finare
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macattack97:

Hämtar ut mitt ps5 nu efter jobbet. Vill rikta ett stort tack till folk här i tråden. Utan er hade det inte varit möjligt. Fick det under en vecka och hade verkligen inte förväntat mig att kunna starta Fifa på ps5 innan den officialla releasen imorgon. Stort tack!

sweclockers levererar, hade aldrig fått mitt 3090fe på releasedagen om det inte var för sc

Permalänk
Medlem

tack för tipsen tog bara strax över en vecka! glad att jag valde disc-versionen iaf också, spelen är sinnessjukt dyra att köpa på psn-store jämfört med i butik!

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Skrivet av marcus84:

tack för tipsen tog bara strax över en vecka! glad att jag valde disc-versionen iaf också, spelen är sinnessjukt dyra att köpa på psn-store jämfört med i butik!

Är det inte mycket bättre med disc versionerna samt köpa disc spel istället för digitalt, jag menar då på 2ndhand värde på både sälja vidare både spel och konsoll.

Om du har digital versionen så kan du aldrig sälja din konsoll inkluderat med de spel du köpt? Samt du kan inte sälja enstaka spel 2ndhand när du tröttnat totalt på dom?

Folk har så mycket pengar nuförtiden så att de helt bortser ifrån de här faktorerna? Eller har jag missat något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Är det inte mycket bättre med disc versionerna samt köpa disc spel istället för digitalt, jag menar då på 2ndhand värde på både sälja vidare både spel och konsoll.

Om du har digital versionen så kan du aldrig sälja din konsoll inkluderat med de spel du köpt? Samt du kan inte sälja enstaka spel 2ndhand när du tröttnat totalt på dom?

Folk har så mycket pengar nuförtiden så att de helt bortser ifrån de här faktorerna? Eller har jag missat något här?

Håller med! Nya spel är svindyra digitalt med Playstations monopol. För min del blir det köpa de senaste spelen på disc och äldre spel på rea i PS Store.

Permalänk
Medlem

Kul att det släpptes så många maskiner nu. Hoppas alla blir nöjda.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Är det inte mycket bättre med disc versionerna samt köpa disc spel istället för digitalt, jag menar då på 2ndhand värde på både sälja vidare både spel och konsoll.

Om du har digital versionen så kan du aldrig sälja din konsoll inkluderat med de spel du köpt? Samt du kan inte sälja enstaka spel 2ndhand när du tröttnat totalt på dom?

Folk har så mycket pengar nuförtiden så att de helt bortser ifrån de här faktorerna? Eller har jag missat något här?

Sony har väl meddelat att alla får sälja digitala versioner? Det gör ju att det finns en chans att de digitala kommer vara mycket billigare i inköp.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Skrivet av Discharged:

Sony har väl meddelat att alla får sälja digitala versioner? Det gör ju att det finns en chans att de digitala kommer vara mycket billigare i inköp.

Åfan, man kan sälja de digitala spelen 2nd hand då? hade helt missat det, varit ifrån konsoller väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Sony har väl meddelat att alla får sälja digitala versioner? Det gör ju att det finns en chans att de digitala kommer vara mycket billigare i inköp.

Det har jag otroligt svårt att tro faktiskt. Kan inte tänka mig nåt scenario där någon utgivare skulle gå med på nåt sånt

Permalänk
Medlem

Så värt väntan, wow vad tyst den är.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Är det inte mycket bättre med disc versionerna samt köpa disc spel istället för digitalt, jag menar då på 2ndhand värde på både sälja vidare både spel och konsoll.

Om du har digital versionen så kan du aldrig sälja din konsoll inkluderat med de spel du köpt? Samt du kan inte sälja enstaka spel 2ndhand när du tröttnat totalt på dom?

Folk har så mycket pengar nuförtiden så att de helt bortser ifrån de här faktorerna? Eller har jag missat något här?

vet inte vad det är med detta som gör att fölk som vill ha disc versionen måste försöka vinna över alla som inte vill ha samma som dem, jag ägde två spel på skiva till ps4, TVÅ, på fem år, spelade kanske 100 spel totalt. majoriteten av dessa var spel som jag fick via ps+, jag får mer spel än jag har tid att spela därifrån, de som inte var därifrån köpte jag på diverse ps+ reor, tror jag köpte ett spel vid release och det var las tofus 2, det kostade.. 699? har jag för mig. var det billigare i butik? so be it, men jag tycker det är ganska uppenbart att det är slöseri för mig att lägga 1000kr till för lite rörliga delar och en point of failure som jag ändå inte kan använda, men såfort man snackar om det med någon så kan de inte sitta still som en annan ajfån-fanboy eller nåt.

Permalänk
Medlem

För mig handlar det 100% om bekvämlighet. Om jag har råd varför ska jag behöva ha framme massa vidriga fodral som förstör inredningen i övrigt? Om jag är sugen att hoppa mellan spel är det extremt simpelt när allt är installerat. Nej tack jag har inte köpt ett fysiskt spel sedan ps3 tiden och kommer inte gå tillbaka till det heller.

Permalänk

Ok så det ni säger är att om man har disc versionen av ett spel så måste man konstant switcha discar när man vill spela spelen? det räcker inte att installera spelen ifrån disc och sen finns dom där tillgängliga att spela ifrån hårdisken?, man måste fortfarande sätta in discen?

Försöker fortfarande komma "upp to speed" när det gäller konsoller

Permalänk
Medlem

Fick min Disc Edition idag från Webhallens släpp på tisdag.
Eller ja.. min pappa hemma i Sverige fick den, själv sitter jag i Oslo..
Men i detta tragiska land finns det inga maskiner alls att uppdriva och nästan inga släpp.. så nu får jag fint vänta tills de kommer på besök i slutet av Oktober
Hoppas de inte glömmer den

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Så värt väntan, wow vad tyst den är.

Min låter MYCKET mer än Series X. Vilket i praktiken bara är mer än ingenting men den är hörbar. Dock inte störande vilket är det enda jag bryr mig om.

Permalänk
Medlem

Jag satte ps5an på andra sidan väggen mellan garderoberna och väggen i sovrummet så jag får cleant i vardagsrummet, tycker den var så enormt stor och ful.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

Jag satte ps5an på andra sidan väggen mellan garderoberna och väggen i sovrummet så jag får cleant i vardagsrummet, tycker den var så enormt stor och ful.

Den ser ut som ett rymdskepp med Stormtroopertema😂

Permalänk
Skrivet av marcus84:

Jag satte ps5an på andra sidan väggen mellan garderoberna och väggen i sovrummet så jag får cleant i vardagsrummet, tycker den var så enormt stor och ful.

Tycker din PS5 borde komma ut ur garderoben he he.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade min från Webhallen idag, betalade med Gifted-vouchers och fick 8% rabatt på den. Dessutom samma rabatt på de PSN-vouchers som Webhallen sålde till 50% rabatt just idag, så 800 kr PSN-värde för 368 kr!

Den får bo bakom TV:n. Vit LG C1, vit vägg, vit PS5:a - jag trodde aldrig att den skulle fungera utseendemässigt, men det gör den faktiskt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag hämtade min från Webhallen idag, betalade med Gifted-vouchers och fick 8% rabatt på den. Dessutom samma rabatt på de PSN-vouchers som Webhallen sålde till 50% rabatt just idag, så 800 kr PSN-värde för 368 kr!

Den får bo bakom TV:n. Vit LG C1, vit vägg, vit PS5:a - jag trodde aldrig att den skulle fungera utseendemässigt, men det gör den faktiskt.

PSN vouchers 50% rabatt?? På deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpany:

PSN vouchers 50% rabatt?? På deras hemsida?

Nej, jag fick ett SMS:

"Hej!
Du har väl inte missat att din PS5a väntar i butiken?
Många vill ha en konsol, så hämta den gärna så fort som möjligt.
Idag är det dessutom halva priset på PSN-vouchers i våra butiker."

Så det var nog något de bara hade i sina butiker idag.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Ok så det ni säger är att om man har disc versionen av ett spel så måste man konstant switcha discar när man vill spela spelen? det räcker inte att installera spelen ifrån disc och sen finns dom där tillgängliga att spela ifrån hårdisken?, man måste fortfarande sätta in discen?

Försöker fortfarande komma "upp to speed" när det gäller konsoller

Skivan måste vara i jämnt när du ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Min låter MYCKET mer än Series X. Vilket i praktiken bara är mer än ingenting men den är hörbar. Dock inte störande vilket är det enda jag bryr mig om.

Köpte Morales Ultimate Edition körde spiderman Remaster. Låter ingenting. Hör den inte.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Ska få leverans med BEST idag mellan 17-22. Är det nån som har koll på om man får mer exakt tid än så när det väl har gått. Man har ju lite att göra en Fredag mellan 17-18 iaf...

Permalänk

Kommer inte kunna hämta min PS5 förrän tidigast söndag/måndag så alla ni som redan hämtat ut era - Happy gaming!

Permalänk
Skrivet av AmigoChupacabra:

Ska få leverans med BEST idag mellan 17-22. Är det nån som har koll på om man får mer exakt tid än så när det väl har gått. Man har ju lite att göra en Fredag mellan 17-18 iaf...

Dem brukar visa hur många stop det är före och ge en ca tid som brukar i bästa fall stämma någerlunda. Men bättre att hålla koll på stoppen. Skulle få min igår med Best, men scannades aldrig vidare från terminalen. Så håller på att jag dem nu vart paketet är någonstan..

Permalänk
Skrivet av fue:

Köpte Morales Ultimate Edition körde spiderman Remaster. Låter ingenting. Hör den inte.

Fläkten är helt klart tystare men i princip alla PS5or som jag har hört lider mer eller mindre av coil whine. Vissa är dock inte så känsliga att dom gör det, men när man väl gör det så kan man inte tänka på annat