PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Webhallen att PS5:an kommer idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrK_8:

Fick precis mail från Webhallen att PS5:an kommer idag eller imorgon.

I got the email as well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrK_8:

Fick precis mail från Webhallen att PS5:an kommer idag eller imorgon.

Hade ni bokat i butik då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Hade ni bokat i butik då eller?

Jag har gjort det och fått samma mail

Permalänk
Medlem

Tror dessvärre att vi som bokade på webben igår får vänta de 1-2 veckorna som angavs. Möjligtvis de som var allra först kanske får det skickat nu i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joda78:

Jag har gjort det och fått samma mail

Men suck, bokade i butik för två veckor sen och har inte fått nåt mail.

Permalänk
Medlem

Det var då ett jävla tjöt om bokningen på Webhallen? Jag hade varit glad om jag fått min ps5a inom 2-3 veckor om jag nu bokat igår/idag, men nej, vi har då 3-5 sidor om bara bokningen på webhallen och spekulationer vare sig den gröna bocken på bokningen betyder något eller inte, och vare sig man kommer få det i veckan eller inte?

Tycker ni alla kan ha lite is i magen, håll ut lite. Köp lite spel under tiden, bunkra upp med läsk och godis fram tills att ni får hem konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Det var då ett jävla tjöt om bokningen på Webhallen? Jag hade varit glad om jag fått min ps5a inom 2-3 veckor om jag nu bokat igår/idag, men nej, vi har då 3-5 sidor om bara bokningen på webhallen och spekulationer vare sig den gröna bocken på bokningen betyder något eller inte, och vare sig man kommer få det i veckan eller inte?

Tycker ni alla kan ha lite is i magen, håll ut lite. Köp lite spel under tiden, bunkra upp med läsk och godis fram tills att ni får hem konsolen.

Du svängde kanske fel på vägen till Gubbgnälltråden?

Permalänk
Medlem

Tror att mailen gick bara ut till de som köpte i specifika Stockholms butiker.

Permalänk

Jag tror det också för jag har också fått mailet men har bokat i butik i Stockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av addeman2k9:

Jag tror det också för jag har också fått mailet men har bokat i butik i Stockholm

Jag har bokat avhämtning i butik Sthlm, har ej fått några mejl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Det var då ett jävla tjöt om bokningen på Webhallen? Jag hade varit glad om jag fått min ps5a inom 2-3 veckor om jag nu bokat igår/idag, men nej, vi har då 3-5 sidor om bara bokningen på webhallen och spekulationer vare sig den gröna bocken på bokningen betyder något eller inte, och vare sig man kommer få det i veckan eller inte?

Tycker ni alla kan ha lite is i magen, håll ut lite. Köp lite spel under tiden, bunkra upp med läsk och godis fram tills att ni får hem konsolen.

Har du aldrig varit exhalterad över något? Låt grabbarna och töserna få hoppas, tro och diskutera! Den här tråden handlar ju faktiskt specifikt om ordrar och orderstatus!

Till er andra, jag har en orange fyrkant...! Men fick från power att min handkontroll skickats i alla fall!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk

Jag beställde på webbhallens hemsida i måndags. Har nu fått ett mail från webbhallens kundtjänst att min konsoll bör komma in idag eller imon. Och jag ska hämta i en butik i malmö, så verkar som att det inte bara var Stockholmare som det spekulerades här innan.

*Edit* Kanske värt att notera att de även skrev att jag skulle avvakta hämtmail också.

Permalänk

Webbhallens huvudlager är i Sollentuna Sollentuna är ganska nära Stockholm vilket gör att bara vissa butiker i stockholm får in dem snabbare än i andra städer

Det är bara spekulationer

Permalänk
Skrivet av addeman2k9:

Webbhallens huvudlager är i Sollentuna Sollentuna är ganska nära Stockholm vilket gör att bara vissa butiker i stockholm får in dem snabbare än i andra städer

Det är bara spekulationer

Jag hade lite fel...

Permalänk

Hej hej jag har inte fått något mail om att få den. bokade föra veckan i butiken i Linköping och jag vågade inte boka den på deras hemsida när det gick nu i veckan eftersom risken fanns att den skulle makuleras. Men jag tänkte det tar väll ett tag ändå eftersom som att det är en mindre butik och att den ligger ju inte Stockholm heller 😂

Permalänk
Skrivet av silenthill:

Hej hej jag har inte fått något mail om att få den. bokade föra veckan i butiken i Linköping och jag vågade inte boka den på deras hemsida när det gick nu i veckan eftersom risken fanns att den skulle makuleras. Men jag tänkte det tar väll ett tag ändå eftersom som att det är en mindre butik och att den ligger ju inte Stockholm heller 😂

Samma för mig fast i butik i Malmö. Så länge vi får den inom 1-2 veckor får vi väl vara nöjda. Men hade ju inte tackat nej till ett mail nu 🙃

Permalänk
Medlem

Tillräckligt desperat så nu kör vi på en distill på webhallens "gröna bock" på ens order ha ha ha!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Tillräckligt desperat så nu kör vi på en distill på webhallens "gröna bock" på ens order ha ha ha!

Den va grön i morse sen blev den gul även för polarnas. Skit märkligt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Den va grön i morse sen blev den gul även för polarnas. Skit märkligt 😂

För mig också.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Bokade i butik i Uppsala, fick mail runt 16 tiden att jag kunde komma ner och hämta den. Sagt och gjort. Dem skulle till och med ha lite extra öppet på kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dgsson:

Bokade i butik i Uppsala, fick mail runt 16 tiden att jag kunde komma ner och hämta den. Sagt och gjort. Dem skulle till och med ha lite extra öppet på kvällen.

Glad för din / eran skull. Nu till oss dödliga som inte har en WH butik i ens ort. Komsi komsi.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fue:

Glad för din / eran skull. Nu till oss dödliga som inte har en WH butik i ens ort. Komsi komsi.

Jag är omringad av Webhallen butiker i sthlm, valde den som jag tyckte var lite off och ingen skulle vilja boka här.
Bokade min i måndags vid lunch men jag har inte fått några mejl än 🥲

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Den va grön i morse sen blev den gul även för polarnas. Skit märkligt 😂

Om du valde att den skulle hämtas i butik är det standard att de blir så när den skickas mellan lagret och butiken. Alltid när det varit så för mig har det betytt att den dyker up i butiken nån dag senare^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Om du valde att den skulle hämtas i butik är det standard att de blir så när den skickas mellan lagret och butiken. Alltid när det varit så för mig har det betytt att den dyker up i butiken nån dag senare^^

Vi alla valde att få den hemskickad. Får se under veckan

Permalänk
Medlem

Amazon har både Digital och Standard.

Amazon har även Prime Trial igång så ni kan få era konsoler redan imorgon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Amazon har både Digital och Standard.

Amazon har även Prime Trial igång så ni kan få era konsoler redan imorgon.

Tack för tipset!

Blir ju jäkligt sugen...men det är tyvärr Amazon så avstår faktiskt 😵 får se hur desperat en blir framöver; hoppas på NoN!

Permalänk
Inaktiv

Får tacka för tipset 😍
Jag beställde och betalade från Amazon, leverans imorgon.

Jag ska avboka min hos Webhallen så någon annan kan ta den istället.

Permalänk
Medlem

Finns på amazon med leverans imorgon!
Låt dessa gå till personer som inte köpt från något ställe

Såg jag var lite sen med tipset men finns fortfarande kvar standard