PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoman lll:

ÄNTLIGEN, gick till webhallen idag och dem sa att dem redan hade fått alla ps5 till sitt huvudlager och att dem skulle dela ut till alla butiker idag. Kunderna skulle börja kunna hämta ut sitt ps redan idag

Vilken butik var du i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoman lll:

ÄNTLIGEN, gick till webhallen idag och dem sa att dem redan hade fått alla ps5 till sitt huvudlager och att dem skulle dela ut till alla butiker idag. Kunderna skulle börja kunna hämta ut sitt ps redan idag

Jaså? Vet du om detta gäller för både de som beställde via nätet igår och innan i butik?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teoman lll:

ÄNTLIGEN, gick till webhallen idag och dem sa att dem redan hade fått alla ps5 till sitt huvudlager och att dem skulle dela ut till alla butiker idag. Kunderna skulle börja kunna hämta ut sitt ps redan idag

Great success 😝
Skulle vara riktigt najs om vi fick hämtade ut våra ps5 under denna vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoman lll:

ÄNTLIGEN, gick till webhallen idag och dem sa att dem redan hade fått alla ps5 till sitt huvudlager och att dem skulle dela ut till alla butiker idag. Kunderna skulle börja kunna hämta ut sitt ps redan idag

What. Spännande.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Man kan se på sitt webhallen konto om man har fått en grön bock på ps5an. Då kommer de nog skickas idag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lajkzy:

Man kan se på sitt webhallen konto om man har fått en grön bock på ps5an. Då kommer de nog skickas idag

Och vi som valde att hämta i butik? Hur ser vi det? Jag kollade nyss, ser bara min bokning och att jag ska hämta i butik när det blir tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoman lll:

ÄNTLIGEN, gick till webhallen idag och dem sa att dem redan hade fått alla ps5 till sitt huvudlager och att dem skulle dela ut till alla butiker idag. Kunderna skulle börja kunna hämta ut sitt ps redan idag

It’s happening!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon221805:

Och vi som valde att hämta i butik? Hur ser vi det? Jag kollade nyss, ser bara min bokning och att jag ska hämta i butik när det blir tillgänglig.

den blir grön när den finns o hämta i butik isf. Hade så på min series x förra året, den var grön, sen 40 min senare fick ja sms/email om att den fanns o hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Man kan se på sitt webhallen konto om man har fått en grön bock på ps5an. Då kommer de nog skickas idag

Hur vet du det. Jag har en grön bock. Ge mig inga falska förhoppningar. 🤣

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Hur vet du det. Jag har en grön bock. Ge mig inga falska förhoppningar. 🤣

Ska du hämta i butik eller ska den skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Ska du hämta i butik eller ska den skickas?

Skickas..

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Skickas..

Då är väl den gröna bocken att den finns på central lagret, som den skickas från. Vi hämta i butik bönder får glatt vänta på vår gröna bock tills den finns i butiken vi ska hämta i:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Skickas..

3 av mina kompisar fått sina me grön bock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

3 av mina kompisar fått sina me grön bock..

Exciting times *insert Vince meme*

källkoden visar ju på att den finns i lager som ni säger.

<!----></div><div class="product-stock"><span class="stock-icon-instock"></span>

Dold text
Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danneee:

Då är väl den gröna bocken att den finns på central lagret, som den skickas från. Vi hämta i butik bönder får glatt vänta på vår gröna bock tills den finns i butiken vi ska hämta i:(

Jag valde att hämta i en butik långt ifrån tunnelbana och pendeltåg haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon221805:

Jag valde att hämta i en butik långt ifrån tunnelbana och pendeltåg haha

Ta med livvakter haha

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fue:

Ta med livvakter haha

Åker bil 😂

Idag jag har kollat mer min beställning på Webhallen än gjorde nåt annat på jobbet, min chef frågade ifall jag ville köpa tv 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon221805:

Åker bil 😂

Idag jag har kollat mer min beställning på Webhallen än gjorde nåt annat på jobbet, min chef frågade ifall jag ville köpa tv 🙄

"Nej, jag ska köpa en PS5!"

Tur man är FL.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Fick du kvitto eller så när du bokade? Angav du nummer eller Mail (som är kopplat till kontot) Har du köpt en PS5 från webhallen förut?

Tog kontakt med kundtjänst och de kopplade ihop min bokning med mitt konto så nu är allt fixat. Puh.

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt/beställt från webhallen senaste dagarna, har ni gjort någonting tidigare? tex skriva upp sig att man är intresserad eller så. Eller blir det bara att när man söker på playstation 5 så helt plötsligt så ser men en konsol i listan?

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon221805:

Åker bil 😂

Idag jag har kollat mer min beställning på Webhallen än gjorde nåt annat på jobbet, min chef frågade ifall jag ville köpa tv 🙄

Eller hur, själv sitter jag på föreläsning på distans och hoppas att jag kan matcha in hämtning på dagis med hämtning av PS5. Men sån tur har man väl inte...

Permalänk
Medlem

Nu försvann den gröna till en gul -> <span class="stock-icon-outofstock"></span>

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av ZaXoR:

Ni som har köpt/beställt från webhallen senaste dagarna, har ni gjort någonting tidigare? tex skriva upp sig att man är intresserad eller så. Eller blir det bara att när man söker på playstation 5 så helt plötsligt så ser men en konsol i listan?

Du behöver bara göra ett konto på deras sida för att kunna beställa. Sen är det precis som du säger, playstation 5 dyker upp när du söker - ifall det finns i lager/att beställa

Permalänk
Skrivet av fue:

Nu försvann den gröna till en gul -> <span class="stock-icon-outofstock"></span>

För mig med

Permalänk
Medlem

Så antar att det var kanske de som beställde direkt vid 11.45 igår, eller så var det för de som bokade i butik förra veckan.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyhobo:

Du behöver bara göra ett konto på deras sida för att kunna beställa. Sen är det precis som du säger, playstation 5 dyker upp när du söker - ifall det finns i lager/att beställa

Då förstår jag. Jag skapade ett konto bara för någon timme sedan men har uppdaterat sidan väldigt frekvent senaste två dagarna men då är det troligtvis för att jag inte haft ett konto som jag inte sett något alltså.

Sitter och skapar ett script så jag blir meddelad omgående när den poppar upp. Hoppas de släpper snart igen!

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danneee:

Eller hur, själv sitter jag på föreläsning på distans och hoppas att jag kan matcha in hämtning på dagis med hämtning av PS5. Men sån tur har man väl inte...

Jag tror att vi får hämta konsolen innan helgen, eller hoppas på det. Kollade min PSN ser att jag inte har psn plus kvar, första spelet jag kommer att spela på ps5 är Red Dead Redemption 2, ps4 spel men den ser säkert mycket bättre ut på ps5.
FIFA22 är ett måste

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon221805:

Jag tror att vi får hämta konsolen innan helgen, eller hoppas på det. Kollade min PSN ser att jag inte har psn plus kvar, första spelet jag kommer att spela på ps5 är Red Dead Redemption 2, ps4 spel men den ser säkert mycket bättre ut på ps5.
FIFA22 är ett måste

Vänta med RDR2 tills ps5 patch/upgrade har kommit.
Spelade bara 2h på ps4. Så ska spela igenom den också sen. Men först spiderman och Miles Morales.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Vänta med RDR2 tills ps5 patch/upgrade har kommit.
Spelade bara 2h på ps4. Så ska spela igenom den också sen. Men först spiderman och Miles Morales.

Jag ser mest fram emot att spela Demons Souls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pootzauk:

Jag ser mest fram emot att spela Demons Souls

Samma här. Och hypad för elden ring