PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jibberous:

Tack, äntligen fick min kollega tag i ett tack vare dig! Jag har haft en PS5a sedan release och nu kan jag äntligen prata PS5 på jobbet utan att se ångesten växa fram i hans blick

Kul att jag kunde hjälpa till!😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Första gången jag köper en PS5 är det vanligt att få orderstatus senare? använde faktura

Ja. De har sagt inom 1-2 veckor.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ok3nd:

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...
verkar som det går att beställa igen på webhallen.

Ser ut som de stängt igen nu, tack så mycket, fick iväg en order också

Permalänk

Gick till webhallen Medborgarplatsen och dem sa att den skulle få in ps5 mellan denna onsdagen och fredagen. Men detta gäller bara dem som hade gått till butiken och bokat förra veckan.

Permalänk

Verkar vara lite olika bud från Webhallen. Jag ringde kundtjänst idag och fick beskedet att samma kö gäller om man ”bokat” online eller i butik. Dvs, det ska inte spela någon roll vilken butik man bokat i. Högst oklart om det stämmer, men det var det besked jag fick.

Edit:
Beskedet jag fick förra veckan om att min ps5 som bokats i butik som skulle komma i november borde i själva verket komma inom 1-2 veckor! 😀

Permalänk
Inaktiv

Det spelar ingen roll om man har bokat via butiken eller webben, man får konsolen inom 1-2 veckor enligt Webhallen.

Jag valde att hämta i butik, jag gissar att man har förtur men jag kan ha fel 😄

Permalänk
Skrivet av whitelight:

Verkar vara lite olika bud från Webhallen. Jag ringde kundtjänst idag och fick beskedet att samma kö gäller om man ”bokat” online eller i butik. Dvs, det ska inte spela någon roll vilken butik man bokat i. Högst oklart om det stämmer, men det var det besked jag fick.

Edit:
Beskedet jag fick förra veckan om att min ps5 som bokats i butik som skulle komma i november borde i själva verket komma inom 1-2 veckor! 😀

Jag förstår inte vad du menar. Det stod inte något om att man "bokade" när de nya konsollerna släpptes tidigare idag på hemsidan.

*edit* Det stod inget om nån kö är vad jag menade

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon221805:

Det spelar ingen roll om man har bokat via butiken eller webben, man får konsolen inom 1-2 veckor enligt Webhallen.

Jag valde att hämta i butik, jag gissar att man har förtur men jag kan ha fel 😄

Bra, att endast ha bokningar via butik när man heter "Webhallen" går emot all rimlig logik!

Permalänk
Medlem

Äntligen, vanliga PS5+extra kontroller. Kan man överleva den mörka hösten o sitta o spela

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av johnnyhobo:

Jag förstår inte vad du menar. Det stod inte något om att man "bokade" när de nya konsollerna släpptes tidigare idag på hemsidan.

*edit* Det stod inget om nån kö är vad jag menade

Nej inte boka direkt. Men att man står på lista för nästa drop både om man beställde idag och köpte/bokade i butik förra veckan.

Permalänk
Medlem

Stod som ni andra är inne på, inte BOKA utan BESTÄLL. Jag var under eftermiddagen i kontakt med KT på Webhallen och precis som några var inne på så är det så, jag fick samma svar som ni fick.

Detta var ingen bokning utan de släppte på X antal många, så många enheter som väntas inkomma om 1-2 veckor.
Den informationen personen hade som jag pratade med var att bokningar som gjorts på hemsidan kommer få sina exemplar, inte i November utan om 1-2 veckor. Och varför det kommer ytterligare ett tillfälle under eftermiddagen att lägga en BESTÄLLNING (inte BOKNING) har att göra med att de manuellt gått igenom alla orderar och kollat så att beställningshistoriken inte visar att den kunden köpt en PS5 tidigare.

Skit bra tycker jag. Tänka sig, att man nu slipper jaga. Kul, bra jobbat till alla som varit aktiva under gångna veckan, ändå lite kul att få jaga. Nu kör vi mot målet.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Går att beställa igen på webbhallen!

https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttius:

Fick en nu, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttius:

Hur många förväntar de sig få igentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Hur många förväntar de sig få igentligen

Dom sitter garanterat och dubbelkollar så ingen lyckas köpa en extra på samma konto. Dom har säkert fått en siffra hur många konsoller dom kommer få. Annars skulle dom absolut inte gjort såhär.

Permalänk
Skrivet av Zarzung:

Dom sitter garanterat och dubbelkollar så ingen lyckas köpa en extra på samma konto. Dom har säkert fått en siffra hur många konsoller dom kommer få. Annars skulle dom absolut inte gjort såhär.

I den här takten lär jag avboka den från Ginza för Webhallen verkar betydligt mer pålitlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurstudentist:

I den här takten lär jag avboka den från Ginza för Webhallen verkar betydligt mer pålitlig!

Ja de är iaf mer transparanta gällande tidsperioden som är 1-2 veckor.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ok3nd:

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...
verkar som det går att beställa igen på webhallen.

tackar hjärtligast för tipset! Klickade hem en konsol, en extra handkontroll från power, som var de enda som hade den snygga röda till icke överpris...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Skrivet av Discharged:

tackar hjärtligast för tipset! Klickade hem en konsol, en extra handkontroll från power, som var de enda som hade den snygga röda till icke överpris...

När la du din beställning? Har uppdaterat Webhallen var 5e minut sedan kl 10:00 utan att se någon konsol tillgänglig.

Permalänk
Skrivet av Discharged:

tackar hjärtligast för tipset! Klickade hem en konsol, en extra handkontroll från power, som var de enda som hade den snygga röda till icke överpris...

Jag beställde en jag med, men jag har ingen aning om när den kommer.
Fanns den informationen tillgänglig någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

Jag beställde en jag med, men jag har ingen aning om när den kommer.
Fanns den informationen tillgänglig någonstans?

Stod fortfarande 1-2 veckor vid produkt beskrivningen.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Ni som varit i butik på Webhallen och bokat, kan ni se nåt när ni går in på era sidor på deras hemsida? Om de nu kollar att man redan gjort bokning/beställning så borde väl nåt dyka upp eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B2000:

Ni som varit i butik på Webhallen och bokat, kan ni se nåt när ni går in på era sidor på deras hemsida? Om de nu kollar att man redan gjort bokning/beställning så borde väl nåt dyka upp eller?

Jepp, jag bokade och angav mitt nummer så bokningen hamnade på mitt konto. Om det är det du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Jepp, jag bokade och angav mitt nummer så bokningen hamnade på mitt konto. Om det är det du menar.

Fan. För mig finns ingenting

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kan komma in något idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berry80:

Tror ni att det kan komma in något idag?

Tror gör man i kyrkan, skämt å-sido. NoN verkar vara passiva än så länge. Håll utkik i tråden, vi kommer skriva så fort det kommer ut något mer.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av B2000:

Ni som varit i butik på Webhallen och bokat, kan ni se nåt när ni går in på era sidor på deras hemsida? Om de nu kollar att man redan gjort bokning/beställning så borde väl nåt dyka upp eller?

PS5:an fanns direkt i mina beställningar, efter boking i butik.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av B2000:

Fan. För mig finns ingenting

Fick du kvitto eller så när du bokade? Angav du nummer eller Mail (som är kopplat till kontot) Har du köpt en PS5 från webhallen förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Fick du kvitto eller så när du bokade? Angav du nummer eller Mail (som är kopplat till kontot) Har du köpt en PS5 från webhallen förut?

Själv uppgav jag mitt personnummer och då såg hon att jag fanns i systemet då jag handlat tidigare. Jag vet inte ens om jag har skapat ett konto, har i varjefall inte loggat in på flera år. Hon kontrollerade att jag hade samma mail och sa att "du får ett mail när den kommit och du måste ta med ID när du ska hämta ut den."

Permalänk

ÄNTLIGEN, gick till webhallen idag och dem sa att dem redan hade fått alla ps5 till sitt huvudlager och att dem skulle dela ut till alla butiker idag. Kunderna skulle börja kunna hämta ut sitt ps redan idag