SweBowlers - Tråden om allt bowlingrelaterat

Permalänk
Medlem

Har ingen koll alls på kloten idag, senast jag köpte ett nytt var 2003 då jag la skorna på hyllan strax efter. Kan tänka mig att det är en helt ny värld idag.

Bryr mig inte ett dugg om hur kloten ser ut, det viktiga är att det passar min spelstil och fungerar som jag vill. Har ju inte kloten för att titta på direkt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har ingen koll alls på kloten idag, senast jag köpte ett nytt var 2003 då jag la skorna på hyllan strax efter. Kan tänka mig att det är en helt ny värld idag.

Bryr mig inte ett dugg om hur kloten ser ut, det viktiga är att det passar min spelstil och fungerar som jag vill. Har ju inte kloten för att titta på direkt.

En trend du kommer att se är alla remakes av äldre klot. De senaste åren har klottillverkarna plockat fram gamla varumärken med lite nya skal, men med samma kärna. I många fall blir det riktigt trevliga bollar. Älskar min nya Resurgence lite mycket som orginal-Resurgence. Dock är originalet ganska slitet och passar bäst när man behöver något som inte överreagerar på nerspelade profiler.

Däremot så håller jag inte med om att utseendet inte spelar roll. Det är precis som i golf en viktig del i hur man presterar, golfare är dock ännu mer känsliga än bowlare. En boll som du inte tycker om litar du inte heller på. Det är ju dömt att misslyckas, när man står där i ruta tio och måste sätta dubbeln för att vinna banpoängen, om man har en boll man inte gillar.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag hade ett gult Angle klot på det glada 80-talet, tyckte det var en frän puck som var lätt att identifiera i returen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Däremot så håller jag inte med om att utseendet inte spelar roll. Det är precis som i golf en viktig del i hur man presterar, golfare är dock ännu mer känsliga än bowlare. En boll som du inte tycker om litar du inte heller på. Det är ju dömt att misslyckas, när man står där i ruta tio och måste sätta dubbeln för att vinna banpoängen, om man har en boll man inte gillar.

Det är ju olika på hur man fungerar. För min del är det helt oväsentligt i alla fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Vill minnas att jag hade ett gult Angle klot på det glada 80-talet, tyckte det var en frän puck som var lätt att identifiera i returen.

Jag tror att hallägaren i Tingsryd har en oborrad gul ängel i sin samling om du är villig att betala dyrt för lite nostalgi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

massor av text

Snittpriset är nog runt 7000 per säsong. Skulle tro att Pergamon är dyrast.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Vet inte alls hur det ser ut idag, när jag spelade med AIK i början av 2000-talet låg vi på 600 i månaden. Kan tänka mig det ligger betydligt högre idag. Det var en av huvudanledningarna till att jag la av då, tyckte det blev för dyrt helt enkelt. Nya klot och hela faderullan varje säsong och så medlemsavgiften så totalt blev det alldeles för dyrt för mig. Min ekonomiska situation ser helt annorlunda ut idag, därför jag funderar på att börja om. Det är trots allt en kul sport.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Mjo, det är tyvärr en dyr sport. Kostnaderna varierar beroende på område men sporten har tagit ordentligt med stryk under pandemin. Damserien kanske försvinner helt till 2023 då de testat 6-mannalag istället för det sedvanliga 8.

Säsongsstarten är iaf 11:e september, så det kommer kännas skönt men ändå konstigt att komma igång med seriespelet igen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jahapp, seriepremiären blev fördröjd till denna helgen då motståndarlaget ej kunde få ihop spelare förra helgen. Den har blivit flyttat till nån gång i slutet av oktober.
Det var lite dålig planering från min sida med andra sticket och sen spela tävling två dagar efteråt men nu har man förhoppningsvis återhämtat sig.
Hur har seriepremiären gått för er andra?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jahapp, seriepremiären blev fördröjd till denna helgen då motståndarlaget ej kunde få ihop spelare förra helgen.......Hur har seriepremiären gått för er andra?

Ska bli intressant och se hur många WO-matcher det blir under säsongen. Regeln är ju så så ifall något lag inte vill spela en match pga om någon i något av lagen inte är vaccinerad. Laget som inte vill får lämna WO.

Seriepremiären blev inte av för min del heller. Det är mycket golftävlingar nu som går före. Sen har jag inte tränat en enda gång. Har varit ett par från laget som ringt och frågat när jag ska börja. Själv vet jag ännu inte om det är ett när eller ett om jag ska spela.
För lagets del så blev det tre vinster med våra tre lag. Så full pott är ju trevligt.

Permalänk
Medlem

Vi lyckades vinna båda matcherna. För min del var det dock en halvkass inledning på säsongen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Bra video för den som e nyfiken

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------