New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Någon mer som tycker att releasetiden är lite skum? Kan förstå tisdag så de kan fixa buggar men 8 på morgonen är nog många på väg till eller redan på jobbet. Jag har digitala möten tisdag förmiddag och hoppas kunna få till att jag jobbar hemifrån fram till lunch av err... personliga skäl. Förhoppningsvis ger det mig en chans att få någotsånär nära nicket jag vill ha.

Å andra sidan, just för att många är på väg till jobbet då så blir det mindre belastning på servrarna.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ska verkligen bli kul på tisdag, har sett fram emot detta ett tag nu. Det kanske inte blir århundradets spel på något sätt men jag behöver verkligen något att spela nu.

Behöver hitta ett gäng att lira med bara. Har alltid kört väldigt hardcore förr i livet men det är inget alternativ längre. Hade varit kul att köra lite expeditions och PvP då och då men har inte tid för schemalagda evenemang. Ingen som känner till ett kompani som lutar lite mer åt casual-hållet? Behöver absolut inte vara svenskt.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk

Finns en Discord för de som söker svensk gemenskap t.ex guild etc New World Sverige
https://discord.gg/xyukPB9u4h

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Finns heller ingen PvE raid content.

NW har redan visat första raidcontent som kommer komma. Den där Kinesiska prinssesans land.

Jag tror på detta spelet just för att utvecklarna verkar vara mer involverade med spelarbasen.
Med vårat ,nu för tiden, kära hatobjekt wow, hade jag alldrig den kännslan. Spelet ändrades hux flux enbart baserat på utvecklarnas nycker och booster och nerfs var ibland heelt omotiverade och onödiga.

Idag är Blizzard nästan synonymt med ignorans av spelarbasens önskemål och förslag.

Sen är det inte helt friskt att se ett spel som en andra arbetsplats....det är inte kul att jobba utan nödvändigt.
Tyvärr glömde jag av detta själv under classic och burning crusade och jag lade ned alldeles för mycket tid på spelet för att kunna springa runt i tier armor.
8 timmars raids i MC var standard T.ex.

Som några skrivit innan, detta spelet skall avnjutas i lagom potioner utan XP och endcontent stress...då tror jag man får en riktigt rolig resa 😄
Raids kommer...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jahopp. Spelet inköpt..... *fan*

Kan man regga konto nu så det är klart så det bara är att logga in på tisdag?

Märkte att det inte går att förladda än iallafall från Steam.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Jahopp. Spelet inköpt..... *fan*

Kan man regga konto nu så det är klart så det bara är att logga in på tisdag?

Märkte att det inte går att förladda än iallafall från Steam.

Kommer gå att förladda i morgon på Steam

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Kommer gå att förladda i morgon på Steam

Typ efter kl 17.00 har jag för mig. Jag kommer naturligtvis testa direkt på morgonen...bara för att...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Kommer gå att förladda i morgon på Steam

Skrivet av KingCobra:

Typ efter kl 17.00 har jag för mig. Jag kommer naturligtvis testa direkt på morgonen...bara för att...

Tack.

Får bli på tisdag då.

Regga konto är något jag kan göra då först?

Ni får gärna tala om om det blir någon "Swec-server" så jag väljer rätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack.

Får bli på tisdag då.

Regga konto är något jag kan göra då först?

Ni får gärna tala om om det blir någon "Swec-server" så jag väljer rätt.

Man kan ladda ned spelet redan idag vid 17:00, så registreringen öppnar antagligen på tisdag.

Jag tror det lutar för de allra flesta åt Midgard servern.

Så taggad!! Inte spelat något MMO spel sedan WoW tiden för 10 år sedan, så detta ska bli väldigt roligt och hoppas det varar länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack.

Får bli på tisdag då.

Regga konto är något jag kan göra då först?

Ni får gärna tala om om det blir någon "Swec-server" så jag väljer rätt.

Midgard kommer vara Svenskservern som det ser ut. Ihop med våra kära Finnar

Har du steam köper du det där igenom smidigast. Samma pris som genom Amazon, men mycket smidigare.

Eller hur menar du med att du måste regga ett konto?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Midgard kommer vara Svenskservern som det ser ut. Ihop med våra kära Finnar

Vilken faction kommer de flesta välja på den servern av våra svenska fränder? Syndicate ser mest intressant ut så blir nog den för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Man kan ladda ned spelet redan idag vid 17:00, så registreringen öppnar antagligen på tisdag.

Jag tror det lutar för de allra flesta åt Midgard servern.

Så taggad!! Inte spelat något MMO spel sedan WoW tiden för 10 år sedan, så detta ska bli väldigt roligt och hoppas det varar länge!

Skrivet av KingCobra:

Midgard kommer vara Svenskservern som det ser ut. Ihop med våra kära Finnar

Har du steam köper du det där igenom smidigast. Samma pris som genom Amazon, men mycket smidigare.

Eller hur menar du med att du måste regga ett konto?

Tackar!

Köpt via Steam. Hmmmm, är det inte som med WoW och Swtor att jag måste "logga in"? Det jag menar med att regga konto. Om det är så så menar jag att jag skulle vilja ha det gjort innan tisdagen då jag antar att halva jordklotet kommer göra det samtidigt med mig = "system failure deluxe".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Idag klockan 17:00 kan man ladda ner spelet.
Imorgon klockan 8:00 kan man börja spela i EU.

Observera att många US spelare kommer in för att skapa gubbar (reservera namn då namnen är globala) på EU servrar, så det kan säkert skapa lite kö.

Permalänk
Samsung Sverige

Jag fall vika och köpte spelet, något ska man ju ha att göra inför vintern nu när Destiny 2 förlängt tiden till nästa dlcrelease med femtioelva år.

Hur stort är det tror ni? Jag hoppas på att kunna få ner det inför släpp imorgon. Men då min uppkoppling hemma är sådär så får vi se, hoppas på under 100 GB så bör jag klara det.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Hur mkt folk får plats i ett company? Hur gör man om man är för många och behöver dela upp sig, hur sköts PvP då? Kommer de olika divisionerna av tex Ragnarök kriga mot varandra? Verkar ju lite knäppt.

Permalänk
Medlem

Oooops. Köpte i princip spelet utan att ha läst på alls. Skummar igenom nu och då många här pratar om vilka servrar som kommer vara "svanska" osv, vilken "Faction" kommer dominera? Antar att man inte kommer kunna höra till olika factions i samma kompani? (Vill säga guild av rena farten!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Oooops. Köpte i princip spelet utan att ha läst på alls. Skummar igenom nu och då många här pratar om vilka servrar som kommer vara "svanska" osv, vilken "Faction" kommer dominera? Antar att man inte kommer kunna höra till olika factions i samma kompani? (Vill säga guild av rena farten!)

Du vill tillhöra samma faktion som guildet. Det är ju hela grejen. För faktionerna tar över områden och "äger" dem och skattar andra och får intäkter när de ska handla på trading market, crafta etc. Samt jag tror ingen vill ha med dig om du är en annan faktion än guildet.

Sen kör man även 50vs50 pvp krig mot andra faktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag fall vika och köpte spelet, något ska man ju ha att göra inför vintern nu när Destiny 2 förlängt tiden till nästa dlcrelease med femtioelva år.

Hur stort är det tror ni? Jag hoppas på att kunna få ner det inför släpp imorgon. Men då min uppkoppling hemma är sådär så får vi se, hoppas på under 100 GB så bör jag klara det.

//Pontus

Spelet är runt 40gb i storlek.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Hur mkt folk får plats i ett company? Hur gör man om man är för många och behöver dela upp sig, hur sköts PvP då? Kommer de olika divisionerna av tex Ragnarök kriga mot varandra? Verkar ju lite knäppt.

Tror man kan vara 100st i ett company. Dom som har fler spelare än 100st gör ett till Company fast samma faction.
Man kan inte pvpa med samma faction. Man kan inte byta till ett faction som har för stort övertag om jag nu förstått det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av i3sch:

Tror man kan vara 100st i ett company. Dom som har fler spelare än 100st gör ett till Company fast samma faction.
Man kan inte pvpa med samma faction. Man kan inte byta till ett faction som har för stort övertag om jag nu förstått det rätt.

Aah ok! Hade glömt att det finns factions

Nån som vet vad har Ragnarök har valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Aah ok! Hade glömt att det finns factions

Nån som vet vad har Ragnarök har valt?

Covenant

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Jag fall vika och köpte spelet, något ska man ju ha att göra inför vintern nu när Destiny 2 förlängt tiden till nästa dlcrelease med femtioelva år.

Hur stort är det tror ni? Jag hoppas på att kunna få ner det inför släpp imorgon. Men då min uppkoppling hemma är sådär så får vi se, hoppas på under 100 GB så bör jag klara det.

//Pontus

Pre laddningen är 37,33 GB

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av yestomtom:

Pre laddningen är 37,33 GB

Göttans, då börjar jag tanka hem asap och hoppas jag hinner klart

Vi svenskar satt i midgård va? Eller är det någon annan server vi samlas i?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Pre laddningen är 37,33 GB

Min säger 39.4GB på steam, får väl lite extra gojjs ^^

edit: nwm får inget extra, var 39.4GB på disken men 37.3GB att tanka

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Göttans, då börjar jag tanka hem asap och hoppas jag hinner klart

Vi svenskar satt i midgård va? Eller är det någon annan server vi samlas i?

//Pontus

Ja verkar bli väldigt många svenskar där

Permalänk
Medlem

Nån satt ihop en liten company lista för midgård server: https://midgard.u2c.se/
Där kan du också hitta ett community att spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar!

Köpt via Steam. Hmmmm, är det inte som med WoW och Swtor att jag måste "logga in"? Det jag menar med att regga konto. Om det är så så menar jag att jag skulle vilja ha det gjort innan tisdagen då jag antar att halva jordklotet kommer göra det samtidigt med mig = "system failure deluxe".

Det behövde inte jag iaf. Bara att köpa spelet över steam och ladda ned det, sen starta. Kommer bara till char creation menyn eftersom world servers inte är startade än..såklart. Spelade Betan och där behövdes ingen separat inloggning.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nån som kör med ett 3090 och är orolig att det ska börja brinna imorrn 08:00 när man drämmer igång spelet?
Jag har frame rate limit på 117 fps genom Nvidia drivarna, borde man dra ner den till 60? D:

Verkar vara folk med både EVGA och Gigabyte som fick problem i somras under betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Nån som kör med ett 3090 och är orolig att det ska börja brinna imorrn 08:00 när man drämmer igång spelet?
Jag har frame rate limit på 117 fps genom Nvidia drivarna, borde man dra ner den till 60? D:

Verkar vara folk med både EVGA och Gigabyte som fick problem i somras under betan.

Om du har ett trasigt 3090 så är det väl bättre att felet visar sig asap så du kan reklamera den innan garantin är slut?
Själv sitter man lungt i båten med 3090FE(efter thermalpad mod, tack nvidia...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Om du har ett trasigt 3090 så är det väl bättre att felet visar sig asap så du kan reklamera den innan garantin är slut?
Själv sitter man lungt i båten med 3090FE(efter thermalpad mod, tack nvidia...)

Ja det är ju iof jävligt sant..