New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Vi har en rätt så stor svensk guild som mest troligt kommer att spela på Midgard. Den heter än så länge Asgardians, men vi kommer nog att byta namn.

Ah gött!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ser ut som man kan ladda ned spelet den 27de iaf. https://twitter.com/xFerj_/status/1440478953878089730?s=20

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ser ut som man kan ladda ned spelet den 27de iaf. https://twitter.com/xFerj_/status/1440478953878089730?s=20

Härligt! Hoppas dom släpper tiderna dom startar servrarna snart också!

Permalänk
Medlem

Spana in Reddit-tråden New World om ni inte gjort det, för lite extra hype. Finns även ett dokument där man kan följa en server-lista som är baserat på språk och länder. Lutar mycket åt Midgard. 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av i3sch:

Ja ser tyvärr ut som det samt mycket pvp på den. Har inte någon lust att sitta flera timmar i kö för att komma in och spela.
Jag spelade på Midgard servern och den var det väldigt många skandinaviska spelare på och många aktiva company som som styrde upp Territory Wars 👍

Klart du ska köpa och crafta massa inredning till Husen så jag kan köpa 😉

Jaha. Så nu får jag inte gå ut ur kåken heller!? Fjättrad att stå och crafta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Spana in Reddit-tråden New World om ni inte gjort det, för lite extra hype. Finns även ett dokument där man kan följa en server-lista som är baserat på språk och länder. Lutar mycket åt Midgard. 😎

Skulle in hit för att skriva just det, om man vill spela med andra Svenskar så kommer nog Midgard vara en bra server för det!

Permalänk
Medlem

Undrar vad chansen (risken?) är för sammanslagningar av servrar framöver. Säg att Midgard blir vansinnigt full så man aldrig kommer in, kommer det då vara värt att sikta på en annan server i Vanaheim Sigma setet för att i framtiden kunna bli placerad tillsammans med andra svenskar?

Tycker det här med World Sets är ganska spännande och hade gärna sett att t.ex. nordiska spelare sökte sig till ett sådant snarare än en enda server.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jaha. Så nu får jag inte gå ut ur kåken heller!? Fjättrad att stå och crafta.

Nä då, du måste väl ut och hämta material att crafta ibland

Skrivet av Daz:

Undrar vad chansen (risken?) är för sammanslagningar av servrar framöver. Säg att Midgard blir vansinnigt full så man aldrig kommer in, kommer det då vara värt att sikta på en annan server i Vanaheim Sigma setet för att i framtiden kunna bli placerad tillsammans med andra svenskar?

Tycker det här med World Sets är ganska spännande och hade gärna sett att t.ex. nordiska spelare sökte sig till ett sådant snarare än en enda server.

Är nog rätt säkert att dom kommer göra det så småningom antalet spelare avtagit. Dom testade att slå ihop servrar under den stängda betan.
Samt hoppas jag att dom lägger in server transfer.

Permalänk
Medlem

Lite uppdatering, https://twitter.com/playnewworld/status/1440857004034039809 ser ut som att det går att börja ladda ned spelet kl 17.00 den 27de (om jag inte räknat fel).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Spana in Reddit-tråden New World om ni inte gjort det, för lite extra hype. Finns även ett dokument där man kan följa en server-lista som är baserat på språk och länder. Lutar mycket åt Midgard. 😎

Kan du länka tråden?

Permalänk

Kul att läsa om fler som är taggade på New World!
Har egentligen aldrig fastnat riktigt för ett MMO men detta tyckte jag genuint var riktigt roligt/chill att sitta i.

Tog mig till level 13 under senaste betan och fastnade stenhårt för skinning och craftande av kläder av någon anledning.

Hade varit kul att vara med i någon inte allt för seriös och svensk guild.

Tror det är denna serverlista som nämns ovan.

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Kul att läsa om fler som är taggade på New World!
Har egentligen aldrig fastnat riktigt för ett MMO men detta tyckte jag genuint var riktigt roligt/chill att sitta i.

Tog mig till level 13 under senaste betan och fastnade stenhårt för skinning och craftande av kläder av någon anledning.

Hade varit kul att vara med i någon inte allt för seriös och svensk guild.

Tror det är denna serverlista som nämns ovan.

Håller med! Craftingen är faktiskt riktigt kul. Jag räknar med att hålla på med detta väldigt mycket.
Jag spelade upp till lvl 12 men fastnade väldigt för craftingen och att levla vapen för att hitta vilken vapenkombo jag gillade mest.
Tyvärr hann jag inte crafta iceglove så combon iceglove och lifestaff hann jag aldrig med.
Fisket måste man ju säga är ett av de bästa jag sett i ett MMO. Bara grejen att man får se fisken man fångat och att det är riktiga arter och att storleken blir större ju mer den väger Grymt kul.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vet man hur det är med dungeons / raids och sånt i detta? Jag testade lite av den öppna betan, och det var ett ganska kul spel, även om striderna kändes lite " flytande " (kanske är för van vid WoW som har riktigt tight).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Vet man hur det är med dungeons / raids och sånt i detta? Jag testade lite av den öppna betan, och det var ett ganska kul spel, även om striderna kändes lite " flytande " (kanske är för van vid WoW som har riktigt tight).

Finns en del filmer som visar dungeons. Denna T.ex.
Det verkar vara en större utmaning än WoW.
https://youtu.be/f9-kVqbUokI
https://youtu.be/g9y93CjadeU

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vi heter "Ragnarök" nu.
Just nu är vi runt 180+ pers på discord, så det låter som att vi kommer dela upp det i flera companies.

Ni kan ju joina här om ni är intresserade:
https://discord.gg/EquWPAKp

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Lite uppdatering, https://twitter.com/playnewworld/status/1440857004034039809 ser ut som att det går att börja ladda ned spelet kl 17.00 den 27de (om jag inte räknat fel).

Tid för när servrarna startar! YAY!

Mer infromation:
bit.ly/3o3pGyA

Permalänk
Medlem
Skrivet av i3sch:

Nä då, du måste väl ut och hämta material att crafta ibland

Vi kan vända på det. Folk kommer till mig med material så slipper jag gå ut alls.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Kan du länka tråden?

https://www.reddit.com/r/newworldgame/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Finns en del filmer som visar dungeons. Denna T.ex.
Det verkar vara en större utmaning än WoW.
https://youtu.be/f9-kVqbUokI
https://youtu.be/g9y93CjadeU

Kanske för att man knappt spelat det men det såg jävligt rörigt ut för att bara vara 5 personer. Dock ser det utmanande ut, vilket aldrig är fel. Kanske ska ge spelet en chans.

Permalänk
Medlem

Är sååååå här nära att köpa liret nu.............. Någon av er måste ta ansvar för det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ett litet tips är att om du har Amazon Prime, då du får skins och valuta till cash shopen regelbundet (varje månad?) via Prime Gaming.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Kanske för att man knappt spelat det men det såg jävligt rörigt ut för att bara vara 5 personer. Dock ser det utmanande ut, vilket aldrig är fel. Kanske ska ge spelet en chans.

Spelade bara den första expeditionen några gånger under betan och tyckte det var rätt skönt med endast 5 spelare.
Lättare att samarbeta och ha koll på varandra. Jag personligen upplevde det inte rörigt och har inte så mycket erfarenhet av mmo spel!

Skrivet av Beginner:

Är sååååå här nära att köpa liret nu.............. Någon av er måste ta ansvar för det.

KÖP! Kommer nog ha många roliga timmar framför dig 👍

Permalänk

Refundade mitt köp av spelet, insåg att det inte är värt att lägga ner timmarna på "ett andra jobb" som inte ger någonting i slutändan.

Spelet har fortfarande ingen PvE värd att nämna, bara att grinda samma quests och mobs om och om igen tills man når max level, PvE instanserna kommer man dra igenom på en halvdag när man har nått rätt level. Finns heller ingen PvE raid content.

Samt craftingen är bred men har inget djup.

PvP har blivit nerfad, och den instancerade PvPn kommer några få på varje server kunna spela.

Spelvärlden i sig som de har skapat är dock väldigt "immersive" när man hugger ett träd eller "minar" en sten.

Även proximity voice chat är ett steg i rätt riktning. Men nej, spelet har inte nog med content för att motivera tidsinvesteringen i det.

Helt klart en personlig åsikt, och jag vet att jag hade haft "kul" i spelet och jag vet att många kommer ha roligt i spelet, men tiden är bättre spenderat på annan content imo.

Men spelen i sig numära är mer sekundärt, om du vet att du kommer spela med ett skönt gäng och skratta mycket, så helt klart go for it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Refundade mitt köp av spelet, insåg att det inte är värt att lägga ner timmarna på "ett andra jobb" som inte ger någonting i slutändan.

Spelet har fortfarande ingen PvE värd att nämna, bara att grinda samma quests och mobs om och om igen tills man når max level, PvE instanserna kommer man dra igenom på en halvdag när man har nått rätt level. Finns heller ingen PvE raid content.

Samt craftingen är bred men har inget djup.

PvP har blivit nerfad, och den instancerade PvPn kommer några få på varje server kunna spela.

Spelvärlden i sig som de har skapat är dock väldigt "immersive" när man hugger ett träd eller "minar" en sten.

Även proximity voice chat är ett steg i rätt riktning. Men nej, spelet har inte nog med content för att motivera tidsinvesteringen i det.

Helt klart en personlig åsikt, och jag vet att jag hade haft "kul" i spelet och jag vet att många kommer ha roligt i spelet, men tiden är bättre spenderat på annan content imo.

Men spelen i sig numära är mer sekundärt, om du vet att du kommer spela med ett skönt gäng och skratta mycket, så helt klart go for it.

Fan, döda inte hypen nu va! 😉 Häng med några goa gubbar härifrån och kötta skit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Fan, döda inte hypen nu va! 😉 Häng med några goa gubbar härifrån och kötta skit!

Jag tror inte det är bra att se spel på det sättet han gör.
Jobb-Investering-Värde-Content. Många ord som jag personligen inte tycker passar in på gaming.

Det viktigaste för mig är att ha kul. Underhållning. Så länge jag har roligt medans jag spelar så skiter jag fullständigt i om det är "värt det" eller inte i slutändan.

Jag tyckte betan var skoj. Spelet är inte så fasligt dyrt (39,99 EUR).
Det kommer garanterat att ge mig minst 50 timmar av rolig underhållning.
Kanske hittar jag ett nytt spel som lockar efter det? Kanske inte. Jag spelar det jag känner för och som är kul för stunden.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Refundade mitt köp av spelet, insåg att det inte är värt att lägga ner timmarna på "ett andra jobb" som inte ger någonting i slutändan.

Spelet har fortfarande ingen PvE värd att nämna, bara att grinda samma quests och mobs om och om igen tills man når max level, PvE instanserna kommer man dra igenom på en halvdag när man har nått rätt level. Finns heller ingen PvE raid content.

Samt craftingen är bred men har inget djup.

PvP har blivit nerfad, och den instancerade PvPn kommer några få på varje server kunna spela.

Spelvärlden i sig som de har skapat är dock väldigt "immersive" när man hugger ett träd eller "minar" en sten.

Även proximity voice chat är ett steg i rätt riktning. Men nej, spelet har inte nog med content för att motivera tidsinvesteringen i det.

Helt klart en personlig åsikt, och jag vet att jag hade haft "kul" i spelet och jag vet att många kommer ha roligt i spelet, men tiden är bättre spenderat på annan content imo.

Men spelen i sig numära är mer sekundärt, om du vet att du kommer spela med ett skönt gäng och skratta mycket, så helt klart go for it.

Har du kul länge så är det väl värt det, även om du i slutändan "måste" lägga ner ett antal timmar på det. Man måste inte 100%:a spel, det är helt ok att vara en "casual" och bara spela någon timme om dagen om det är allt man hinner.

Permalänk

Absolut, och det är det jag har skrivit redan, så länge du har kul och har bra och roliga utbyten med de du spelar spelet med så var det helt klart värt det, men betyder det i sig att spelet i sig var bra?

Ställer mig tveksam till det, och accepterar helt klart att det är åt det hållet vi går gällande gaming i helhet. Jag har inget som helst problem med det.

New World är i dagsläget inte ett bra spel om man ska vara objektiv, men om man spelar det tillsammans med andra sköna människor så kommer ändå upplevelsen av det vara positiv.

Permalänk
Medlem

Jag spelade open betan nästintill solo och hade skitkul. Dock tror jag att det är pga ett visst beslut jag gjorde.

Inga guider, ingen wiki och ingen rush till max lvl!

Det var otroligt uppfriskande att inte bara questa utan även att crafta, utforska, testa olika vapen utan att behöva känna som jag var "efter" i spelet.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk

Så gott som alla svenska companies vi känner till har valt Midgard som server. Vill man hitta till någon av dem eller veta vilka andra som kommer att spela på Midgard så finns en sammanställning här:

https://midgard.u2c.se/

Vi får sällskap / motstånd av Finland.

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker att releasetiden är lite skum? Kan förstå tisdag så de kan fixa buggar men 8 på morgonen är nog många på väg till eller redan på jobbet. Jag har digitala möten tisdag förmiddag och hoppas kunna få till att jag jobbar hemifrån fram till lunch av err... personliga skäl. Förhoppningsvis ger det mig en chans att få någotsånär nära nicket jag vill ha.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |