Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Nope, måste betala för varje plattform man vill spela på. Suger lite men inte förvånande!

voj voj :/

Permalänk

Nu är det nära

Vad blir er startkaraktär? Jag våndas mellan en MF Sorc (Blizz, som alla andra) eller en Barbar som jag på nåt orimligt vis hoppas kunna hitta Jah+Ber+Ist till och förvandla till en MF:ande ZerkerHorker

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem

För att just inte köra sorc (som majoriteten?) så tror jag jag ska börja bakifrån och köra klasser som jag vanligtvis inte har lirat så mkt (alltså inte Ama/sorc för min del), så för mig blir det sannolikt en trap assa som jag nog aldrig lirat förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Nu är det nära

Vad blir er startkaraktär? Jag våndas mellan en MF Sorc (Blizz, som alla andra) eller en Barbar som jag på nåt orimligt vis hoppas kunna hitta Jah+Ber+Ist till och förvandla till en MF:ande ZerkerHorker

Kommer hundra procent bli en blizz mf första, de hjälper ju till att kunna göra andra gubbar sen om man hittar prylar ;D

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Nu är det nära

Vad blir er startkaraktär? Jag våndas mellan en MF Sorc (Blizz, som alla andra) eller en Barbar som jag på nåt orimligt vis hoppas kunna hitta Jah+Ber+Ist till och förvandla till en MF:ande ZerkerHorker

Blir nog skelettomancer eller paladin. Mest troligt det första.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Kanske man ska köra en SP gubbe först om servrarna strular då ladder ändå inte startar ännu. Kan man köra lite lugnt och kanske med en klass man vanligtvis inte kör typ Druid.

Permalänk
Medlem

hoppas servrarna håller bara så att det inte blir som när Diablo 3 kom hehe

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Giter inte inleda med en MF-sorc på non-ladder, när man ändå kommer få en "gratis" när första laddern är slut, så det får bli något annat. Elemental druid eller trapsin förmodligen.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Oooh dags snart! Jag tror att jag ska börja lira HC i single med Necro och i HC multi med en Paladin (polaren kör nog Sorc).

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Ni som är insatta, hur pass svårt/tidskrävande är det att nå level 99 med en HC-gubbe? Kan man spela solo eller måste man vara en grupp för att nå dit? Tacksam för svar.

Körde aldrig Diablo 2 när det kom så jag känner mig novis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Ni som är insatta, hur pass svårt/tidskrävande är det att nå level 99 med en HC-gubbe? Kan man spela solo eller måste man vara en grupp för att nå dit? Tacksam för svar.

Körde aldrig Diablo 2 när det kom så jag känner mig novis!

Haha, bara att ta sig till 99 solo lär ta sjuuukt lång tid. Ska du dessutom köra HC och därmed inte få dö över huvudtaget, d.v.s riktigt slow progress, utan att ha spelat förut...jag gissar på att det i stort sett är omöjligt. Men jag är inte extremt insatt. Har bara spelat casual d2 till och från sedan release.

Edit: givetvis bättre förutsättningar i grupp. Men jag skulle känna på spelet på SC först ett tag. Att nå 99 är det ju inte många som gör i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det rör sig om runt 6000 Baal runs under optimala förutsättningar (8 players, last hit på Baal etc).
Om vi räknar med 4 minuter per game blir det 400h. Enjoy

Själv nöjer jag mig alltid med lvl 93 på MF-sorcen.
Där går gränsen för att alltid kunna gambla fram amuletter med itemlevel 88+ till crafting.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Ni som är insatta, hur pass svårt/tidskrävande är det att nå level 99 med en HC-gubbe? Kan man spela solo eller måste man vara en grupp för att nå dit? Tacksam för svar.

Körde aldrig Diablo 2 när det kom så jag känner mig novis!

det tog mig ca 5 månader med en hammerdin med enigma osv, 6 med en blizz sorc, är på 97 med min ama/assa (4-5 månader), 94 med nec/druid (3-5 månader), 88 med barb (några dagar).. detta är dock med highend gear på alla gubbar och players 8 i SP

edit:
det svåra är inte att levla... det är att inte tabba sig den enda gången som du råkar ut för en monstercombo som dödar dig skit lätt när du har gjort csbaals över tusentals gånger och allt går på auto.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

var glad att vi ens får spela Diablo 2 ! Det kunde ha varit värre vi kunde ha fått spela Diablo 3.
edit: skulle nog kunna betala lika mycekt som jag betala för d2r för att d3 aldrig existerat.

Antar att du inte spelat Diablo 3 de senaste fem åren?

Releasen var en enda stor clusterfuck, men idag så är det ett av mina bästa spel till Nintendo Switch (och PC).

Är faktiskt mer orolig över att DR2 inte får samma fina omarbetning till konsol som just D3.

Permalänk
Medlem

Inget stöd för 21:9 så inget köp för mig..
Var annars taggad för denna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Antar att du inte spelat Diablo 3 de senaste fem åren?

Releasen var en enda stor clusterfuck, men idag så är det ett av mina bästa spel till Nintendo Switch (och PC).

Är faktiskt mer orolig över att DR2 inte får samma fina omarbetning till konsol som just D3.

jag är orolig över att dom kommer ändra spelet så alla turister tycker det är roligt att spela i 5 minuter innan dom byter till nästa spel... för att sedan ha sabbat för alla andra som vill kunna spela spelet i 20+ år igen

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jag är orolig över att dom kommer ändra spelet så alla turister tycker det är roligt att spela i 5 minuter innan dom byter till nästa spel... för att sedan ha sabbat för alla andra som vill kunna spela spelet i 20+ år igen

Dödandet av modding står nog för en del av den döden...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

det tog mig ca 5 månader med en hammerdin med enigma osv, 6 med en blizz sorc, är på 97 med min ama/assa (4-5 månader), 94 med nec/druid (3-5 månader), 88 med barb (några dagar).. detta är dock med highend gear på alla gubbar och players 8 i SP

edit:
det svåra är inte att levla... det är att inte tabba sig den enda gången som du råkar ut för en monstercombo som dödar dig skit lätt när du har gjort csbaals över tusentals gånger och allt går på auto.

Ok! Tack för svar! Då fick man en fingervisning.

Ja, sitter man i hundratals, för att inte säga tusentals, timmar så lär man ju tabba sig vid något tillfälle... Jag kanske hoppar HC helt när jag tänker efter...

Undrar hur väl detta portats till konsol. Diablo 3 var fantastiskt att köra på konsol, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Då jag normalt endast kör ladder så kommer jag slow-spela lite nu vid release. Suga in den nya atmosfären, med en kaffe i hand. Så för den delen får det nog bli en minion Necro. Ser ingen anledning att tok-rusha en MF sorc, men kommer nog testa alla karaktärer den första veckan.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Oooh dags snart! Jag tror att jag ska börja lira HC i single med Necro och i HC multi med en Paladin (polaren kör nog Sorc).

varför singleplayer?
för o öva?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inget stöd för 21:9 så inget köp för mig..
Var annars taggad för denna

Be dom fixa så att 21:9 enablas när är i single lobby eller singleplayer.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

varför singleplayer?
för o öva?

Jaa eller om man ska säga Multi utan att bjuda med någon. Bara för storyn och för att nöjesköra själv

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

För att just inte köra sorc (som majoriteten?) så tror jag jag ska börja bakifrån och köra klasser som jag vanligtvis inte har lirat så mkt (alltså inte Ama/sorc för min del), så för mig blir det sannolikt en trap assa som jag nog aldrig lirat förut.

Har du missat trapsin. den är rätt rolig och klarar sig rätt bra själv i hell. den har lighthning traps och CE traps men även fireblast så 2 olika element som kan behövas i hell.
jag ska nog köra summoner, dom är roliga tycker jag och att dom kan med sina minions "tanka" i hell medan sorcs och andra står bakom skyddande och spammar allt möjligt på monstren. sen blir det såklart en MF sorc när man vill ha lite bättre saker.

Skrivet av ch1llone:

Be dom fixa så att 21:9 enablas när är i single lobby eller singleplayer.

har med hur långt monstren "ser" dom fick helt enkelt inte till det. Det gamla spelet kör i bakgrunden hela tiden så det är där allt sker. nya grafiken är bara ett fint skal och med ett så gammalt spel kan man inte modda hur som helst.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har du missat trapsin. den är rätt rolig och klarar sig rätt bra själv i hell. den har lighthning traps och CE traps men även fireblast så 2 olika element som kan behövas i hell.
jag ska nog köra summoner, dom är roliga tycker jag och att dom kan med sina minions "tanka" i hell medan sorcs och andra står bakom skyddande och spammar allt möjligt på monstren. sen blir det såklart en MF sorc när man vill ha lite bättre saker.

Jo jag läste det. För jag vet att jag kommer hamna där att det blir en del solospelande, och det är alltid lika tröttsamt att komma typ selffound till hell med en javazon och inte komma nånstans. Så detta verkar va ett kanonval i det avseendet.

Permalänk
Medlem

Jag överväger att köpa spelet då jag gillade originalet och testade betan.

Finns det dock renodlad single-player? Måste man i sådana fall vara uppkopplad mot en server för att spela eller går det också offline?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag överväger att köpa spelet då jag gillade originalet och testade betan.

Finns det dock renodlad single-player? Måste man i sådana fall vara uppkopplad mot en server för att spela eller går det också offline?

Mvh

Singleplayer går, men inte offline

Nu jävlar e det nära btw!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Hype is real!

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem

sista ordet innan launch ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

sista ordet innan launch ?

Hejdå socialt liv!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Hejdå socialt liv!

Men kommer vi in ? Inte jag iaf!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850