New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Det kan jag iaf svara på, nej ingen månadsavgift.

Skrivet av Devlaska:

Boss mechanics - Av det jag har sett\läst så är det ganska enkla just nu men det är väl väntat för att lära folk spelet.
Housing - Har aldrig varit intresserad av den aspekten så har inte testat det.
Ingen månadsavgift men där finns en cash shop.

Tackar!

"Cash Shop"? Köpa småpryttlar och sånt hoppas jag? Inget som gör att man "vinner spelet"..........(?)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Åh. Det var tider det när man lirade på servrar som var "rysservrar" i WoW.

Är sugen på New World. Tittar lite på youtubers men hittar inte rätt att titta på.

Undrar om strider i sig är komplicerade, bortskämd som jag är med WoW´s mekanik. Housing, hur det fungerar. Nästan det som lockar mig mest......

Och så bara för att bekräfta för mig själv, månadsavgift eller ej?

Striderna va enkla 3 knappar med special 2 vanliga attacker
manuel sikte på mycket attacker.
housing ger lite bonus inget jätte grej mest för att du själv vill.

bästa e köp o spela till en engångs summa (dlc kanske måste köpas till)

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Tackar!

"Cash Shop"? Köpa småpryttlar och sånt hoppas jag? Inget som gör att man "vinner spelet"..........(?)

Beror nog på vad du anser är "vinner spelet", folk har gått i taket för att XP boost kan bli aktuellt i butiken ett tag efter spelet är släppt. Ser inget problem med det personligen, det har ju nästan blivit normen nu för tiden även i spel som man betalar månadskostnad för (wow t.ex).

Hus bör du absolut ha (gärna mer än ett) för kunna ta dig runt snabbare (fast med väldigt lång CD).

Angående rysserver så hände det mig i Warhammer Online så drar mig in i det sista att välja en server de kommer spela på. Vilket ju är ganska svårt att veta vid start.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

... Housing, hur det fungerar. Nästan det som lockar mig mest.....

Det finns 3 eller 4 klasser av hus som blir dyrare och kräver högre zone-lvl ju större och finare det är. Med ett dyrare hus får du en lägre cooldown på din recall. Möbler kan craftas eller fås från quests. Man kan växla mellan grid eller fri placering av möbler. Jag upplevde det som väldigt fritt och man kunde placera saker nästan i väggen om man ville.

En riktigt cool funktion är att player housing visas till andra players i staden. Flera players kan äga samma hus, så det som visas beror på hur mycket möbler osv du har.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Är sugen på New World. Tittar lite på youtubers men hittar inte rätt att titta på.
Undrar om strider i sig är komplicerade, bortskämd som jag är med WoW´s mekanik. Housing, hur det fungerar. Nästan det som lockar mig mest......

Just nu tittar jag mest på Sethpir och DukeSloth. Det finns väldigt mycket information att få därifrån.

Skrivet av Beginner:

Tackar!

"Cash Shop"? Köpa småpryttlar och sånt hoppas jag? Inget som gör att man "vinner spelet"..........(?)

Det vi vet säkert är att man kommer kunna köpa skins. Mest troligt housing grejer också.

När det kommer till servern så gör det ju inget om det är mycket folk där, bara det inte är FÖR mycket... Men det är väl ganska svårt att veta i förväg hur det kommer att se ut?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopard:

Striderna va enkla 3 knappar med special 2 vanliga attacker
manuel sikte på mycket attacker.
housing ger lite bonus inget jätte grej mest för att du själv vill.

bästa e köp o spela till en engångs summa (dlc kanske måste köpas till)

Skrivet av yestomtom:

Beror nog på vad du anser är "vinner spelet", folk har gått i taket för att XP boost kan bli aktuellt i butiken ett tag efter spelet är släppt. Ser inget problem med det personligen, det har ju nästan blivit normen nu för tiden även i spel som man betalar månadskostnad för (wow t.ex).

Hus bör du absolut ha (gärna mer än ett) för kunna ta dig runt snabbare (fast med väldigt lång CD).

Angående rysserver så hände det mig i Warhammer Online så drar mig in i det sista att välja en server de kommer spela på. Vilket ju är ganska svårt att veta vid start.

Skrivet av morronrost:

Det finns 3 eller 4 klasser av hus som blir dyrare och kräver högre zone-lvl ju större och finare det är. Med ett dyrare hus får du en lägre cooldown på din recall. Möbler kan craftas eller fås från quests. Man kan växla mellan grid eller fri placering av möbler. Jag upplevde det som väldigt fritt och man kunde placera saker nästan i väggen om man ville.

En riktigt cool funktion är att player housing visas till andra players i staden. Flera players kan äga samma hus, så det som visas beror på hur mycket möbler osv du har.

Skrivet av Ulayo:

Just nu tittar jag mest på Sethpir och DukeSloth. Det finns väldigt mycket information att få därifrån.

Det vi vet säkert är att man kommer kunna köpa skins. Mest troligt housing grejer också.

När det kommer till servern så gör det ju inget om det är mycket folk där, bara det inte är FÖR mycket... Men det är väl ganska svårt att veta i förväg hur det kommer att se ut?

Tackar för svar. Börjar bli sugen på liret. Ska kolla in youtubetips. Vet ärligt talat inte så mycket om liret, mest hakat upp mig på att housing skulle vara lattjo.

En sista fråga. Kommer man kunna solospela? De jag lirade ihop med i WoW en gång i tiden har jag tappat all kontakt med så jag kommer sololira New World om jag nu köper det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar för svar. Börjar bli sugen på liret. Ska kolla in youtubetips. Vet ärligt talat inte så mycket om liret, mest hakat upp mig på att housing skulle vara lattjo.

En sista fråga. Kommer man kunna solospela? De jag lirade ihop med i WoW en gång i tiden har jag tappat all kontakt med så jag kommer sololira New World om jag nu köper det.

Klart du kommer kunna spela solo. Men just endgame content är väl guild-baserad PVP där man tar över fort osv. Men så länge du är i samma faction så bör du kunna hjälpa till även som solospelare.
Jag fick lätt ihop 40 roliga timmar under betan som solospelare. Eftersom spelet är en engångskostnad så tror jag du kommer ha mycket underhållning för pengarna.
Intressant crafting.
Jag tycker combat var kul.
Världen är snygg.
Open world pvp skapar alltid bra minnen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

En sista fråga. Kommer man kunna solospela? De jag lirade ihop med i WoW en gång i tiden har jag tappat all kontakt med så jag kommer sololira New World om jag nu köper det.

Inte till 100%. I vissa quest i Main storyn krävs det att man spelar i grupp för att göra dungeons. Men i stort sett allt annat går att köra solo.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Är spelet krävande? Klarar man sig på en Ryzen 5 1600, 16gb ram och ett GTX 1060 6GB Dual OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Är spelet krävande? Klarar man sig på en Ryzen 5 1600 och ett GTX 1060 6GB Dual OC?

Det borde funka i 1080p. Dock kan städer med många spelare nästan halvera din framerate ibland.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Amazon har lovat att det inte skall finnas några "pay to win" saker i cash shopen. Skins, XP boost osv kommer garanterat att finnas men behövs inte för att få fulla upplevelsen av spelet.

Jag är faktiskt taggad för första gången på många år, betan var hur kul som helst
Denna gången skall jag verkligen ta det coolt och upptäcka allt, levla alla yrken osv utan att stirra på den där XP mätaren som har blivit en irriterande ovana. Bara ha det sköj och njuta av resan helt enkelt.

Frågan är vilken startzon man skall välja?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Amazon har lovat att det inte skall finnas några "pay to win" saker i cash shopen. Skins, XP boost osv kommer garanterat att finnas men behövs inte för att få fulla upplevelsen av spelet.

Jag är faktiskt taggad för första gången på många år, betan var hur kul som helst
Denna gången skall jag verkligen ta det coolt och upptäcka allt, levla alla yrken osv utan att stirra på den där XP mätaren som har blivit en irriterande ovana. Bara ha det sköj och njuta av resan helt enkelt.

Frågan är vilken startzon man skall välja?

Kommer göra lika som dig! Mer taggad inför att crafta än att komma till max level så snabbt som möjligt.
Står mellan Monarch's Bluff och Windsward för mig. Tror många kommer välja Windsward. Började i Everfall under den stängda betan gillade inte det lika mycket som Monarch's Bluff. First Light går helt bort för mig 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av i3sch:

Kommer göra lika som dig! Mer taggad inför att crafta än att komma till max level så snabbt som möjligt.
Står mellan Monarch's Bluff och Windsward för mig. Tror många kommer välja Windsward. Började i Everfall under den stängda betan gillade inte det lika mycket som Monarch's Bluff. First Light går helt bort för mig 😀

Har nog bestämt mig för monarch bluff. Windsward har så lite iron ores i närheten av staden och man behöver massor i början.

Skall bli görkul detta 😄

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av i3sch:

Kommer göra lika som dig! Mer taggad inför att crafta än att komma till max level så snabbt som möjligt.
Står mellan Monarch's Bluff och Windsward för mig. Tror många kommer välja Windsward. Började i Everfall under den stängda betan gillade inte det lika mycket som Monarch's Bluff. First Light går helt bort för mig 😀

Skrivet av KingCobra:

Har nog bestämt mig för monarch bluff. Windsward har så lite iron ores i närheten av staden och man behöver massor i början.

Skall bli görkul detta 😄

Kan man välja startplats? I betan hamnade jag i Monarchs Bluff och kände inte direkt att det var ett aktivt val som gjorde att jag blev avsläppt just där.

Jag lär börja där jag hamnar, vet inte vilken server jag ska söka mig till heller och ingen jag känner (vad jag vet) ska spela i början. Hoppas på att hitta en server där majoriteten i varje fall talar engelska och sen se vad som händer.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Kan man välja startplats? I betan hamnade jag i Monarchs Bluff och kände inte direkt att det var ett aktivt val som gjorde att jag blev avsläppt just där.

Jag lär börja där jag hamnar, vet inte vilken server jag ska söka mig till heller och ingen jag känner (vad jag vet) ska spela i början. Hoppas på att hitta en server där majoriteten i varje fall talar engelska och sen se vad som händer.

Du kan inte välja, men det går snabbt att börja om ifall man skippar tutorialen.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har nog bestämt mig för monarch bluff. Windsward har så lite iron ores i närheten av staden och man behöver massor i början.

Skall bli görkul detta 😄

Smart tänkt där! Blir nog där för mig också 👍

Skrivet av Daz:

Kan man välja startplats? I betan hamnade jag i Monarchs Bluff och kände inte direkt att det var ett aktivt val som gjorde att jag blev avsläppt just där.

Jag lär börja där jag hamnar, vet inte vilken server jag ska söka mig till heller och ingen jag känner (vad jag vet) ska spela i början. Hoppas på att hitta en server där majoriteten i varje fall talar engelska och sen se vad som händer.

Du får inte upp ett val där du kan välja vilket område att börja i. Det man kan göra är att lämna in sitt första quest men inte acceptera ett nytt quest. Kollar du på kartan då ser du att det finns quest att hämta i dom andra zonerna så bara springa dit. På vägen plockar du på dig material. Kan vara värt att göra istället för att börja om tills man kommer dit man vill.
Jag hoppas dom släpper en lista med namn på servrar snart så kanske man kan se vart folk tar vägen.

Permalänk
Medlem

First Light är ett "big no no". Alldeles för långt ifrån allting. Med min otur blir det väl där jag kastas iland och får springa en kvart innan man kan börja göra det man vill.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Serverlista

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

Lite synd att det inte står något förslag på språk per server som i WoW typ, så man inte fastnar på någon server med bara ryssar eller något.

Finns det någon guide över vilken server svenskar och så väljer måntro?

Permalänk
Samsung Sverige

Nog leker jag med tanken att köpa spelet, det var länge sedan jag körde ett mmo ordentligt så det kanske är på sin plats att prova det igen?:)

Har någon koll på hur stor nedladdningen är? Från en som spenderade ett par hundra timmar i Guild Wars 2, tror ni jag kommer gilla New World?:)

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Denna tråd gör mig riktigt taggad! Skulle vi alla kunna välja någon typ av server tillsammans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Har någon koll på hur stor nedladdningen är? Från en som spenderade ett par hundra timmar i Guild Wars 2, tror ni jag kommer gilla New World?:)

//Pontus

Nedladdningen har jag för mig låg på drygt 40Gb på öppna betan. Jag har spenderat en viss tid i GW2 och delade med mig lite kort av mina tankar efter att ha prövat betan ett par timmar: #19246592 & #19246620.

Men efter att ha spelat mer efter jag skrev det där, och även fått med mig ett par vänner i spelet så har det växt på mig. Combaten är inte lika 'flytig' som GW2, dvs det känns mer responsivt i NW - helt enkelt mer likt ett traditionellt tredjepersonspel. Något som fortfarande grämer mig är det snåla utbudet på färdigheter.

Med det sagt så känns världen bättre i NW, zoner utan laddningsskärmar och crafting/gathering är enligt mig mer intressant. Open world PVP är också något att se fram emot.

Lite synd att du inte hann med den öppna betan, men eftersom spelet släpps på Steam så bör du kunna pröva spelet i 2 timmar och sen lämna tillbaka det om du inte gillar känslan i det.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

Denna tråd gör mig riktigt taggad! Skulle vi alla kunna välja någon typ av server tillsammans?

Detta tycker jag låter som en bra idé, såg en tråd på FZ där de verkar siktat in sig på "Asgard".
Kanske vettigt att kika mer på ifall det styrs fler svenskar mot den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActualRaptor:

Detta tycker jag låter som en bra idé, såg en tråd på FZ där de verkar siktat in sig på "Asgard".
Kanske vettigt att kika mer på ifall det styrs fler svenskar mot den.

Asgard är "tyvärr" det populäraste valet för ryssar som det ser ut i polls.
Jag såg någonstans att en dansk guild försöker få till en norden server. Minns tyvärr inte vad den heter nu.
Skall läsa på lite idag om var de flesta skandinaver kommer spela.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Om jag köper så ska jag hålla koll på var ni alla hamnar så smyger jag med in på den servern i tysthet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Asgard är "tyvärr" det populäraste valet för ryssar som det ser ut i polls.
Jag såg någonstans att en dansk guild försöker få till en norden server. Minns tyvärr inte vad den heter nu.
Skall läsa på lite idag om var de flesta skandinaver kommer spela.

Ja ser tyvärr ut som det samt mycket pvp på den. Har inte någon lust att sitta flera timmar i kö för att komma in och spela.
Jag spelade på Midgard servern och den var det väldigt många skandinaviska spelare på och många aktiva company som som styrde upp Territory Wars 👍

Skrivet av Beginner:

Om jag köper så ska jag hålla koll på var ni alla hamnar så smyger jag med in på den servern i tysthet.

Klart du ska köpa och crafta massa inredning till Husen så jag kan köpa 😉

Permalänk
Medlem

Kollar läget på Midgard då

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Asgard är "tyvärr" det populäraste valet för ryssar som det ser ut i polls.
Jag såg någonstans att en dansk guild försöker få till en norden server. Minns tyvärr inte vad den heter nu.
Skall läsa på lite idag om var de flesta skandinaver kommer spela.

Såg det med när jag kollade lite mer, verkar vara Midgard som är populärast bland svenskar

Permalänk
Medlem

Vi har en rätt så stor svensk guild som mest troligt kommer att spela på Midgard. Den heter än så länge Asgardians, men vi kommer nog att byta namn.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Ulayo:

Vi har en rätt så stor svensk guild som mest troligt kommer att spela på Midgard. Den heter än så länge Asgardians, men vi kommer nog att byta namn.

Midgardians?