Min resa med Tech & Mech/GoodByte_TM Norrköping (techomeck.se) än så länge...

Permalänk

Tyvärr finns det inte mycket att uppdatera om för tillfället då ärenden finns placerad i kö hos Polisen i Norrköping och så varit i månader.

Permalänk
Medlem

@webmasters har du betalat fakturan som privatperson? I så fall kan du kräva Billogram (som jag uppfattar är den som fakturerat dig och därmed antagligen agerar som kreditgivare) på återbetalning. När man som privatperson gör ett kreditköp (t.ex avbetalning, kreditkortsköp eller faktura) kan man ställa samma krav på kreditgivaren som på säljaren.

Jag är osäker på om det räknas som kreditköp här dock, uppfattar det som att du betalat i förskott. Eventuellt beror det på när fakturan förföll och om den utlovade leveransen skulle varit tidigare än det.

Hur som helst, är värt att vända dig till konsumentverket och fråga om detta fall räknas som kreditköp. I så fall är det bara att kräva Billogram på återbetalning.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/regler-per-omradeb...

Permalänk
Medlem

Polisen utreder brott, de avgör inte om du ska få några pengar tillbaka eller inte. Har du redan betalat kan du vända dig till tingsrätten. Framgår fortfarande inte hur mycket du betalat, är småmål om det är halvt prisbasbelopp.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av nikmoz:

@webmasters har du betalat fakturan som privatperson? I så fall kan du kräva Billogram (som jag uppfattar är den som fakturerat dig och därmed antagligen agerar som kreditgivare) på återbetalning. När man som privatperson gör ett kreditköp (t.ex avbetalning, kreditkortsköp eller faktura) kan man ställa samma krav på kreditgivaren som på säljaren.

Jag är osäker på om det räknas som kreditköp här dock, uppfattar det som att du betalat i förskott. Eventuellt beror det på när fakturan förföll och om den utlovade leveransen skulle varit tidigare än det.

Hur som helst, är värt att vända dig till konsumentverket och fråga om detta fall räknas som kreditköp. I så fall är det bara att kräva Billogram på återbetalning.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/regler-per-omradeb...

Bilogram är inte en kreditgivare utan endast en förmedlare åt återförsäljaren. Även Vimla använder sig av Bilogram och det är Vimla som står för fakturahanteringen. Dvs, om inte Tech&Mech&Lekstuga tänker betala tillbaka några pengar så är det svårt att få tillbaka något. Det står även om detta tidigare i tråden.

Skrivet av Petterk:

Polisen utreder brott, de avgör inte om du ska få några pengar tillbaka eller inte. Har du redan betalat kan du vända dig till tingsrätten. Framgår fortfarande inte hur mycket du betalat, är småmål om det är halvt prisbasbelopp.

Jo, det framgår att det är någonstans runt 40k. Det är mer än ett "småmål". Se nedan citat:

Skrivet av Webmasters:

Den 25 feb lägger jag en beställning på en dator som kostar runt 38 000 kr, [...]

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bilogram är inte en kreditgivare utan endast en förmedlare åt återförsäljaren. Även Vimla använder sig av Bilogram och det är Vimla som står för fakturahanteringen. Dvs, om inte Tech&Mech&Lekstuga tänker betala tillbaka några pengar så är det svårt att få tillbaka något. Det står även om detta tidigare i tråden.
Jo, det framgår att det är någonstans runt 40k. Det är mer än ett "småmål". Se nedan citat:

Ok då missförstod jag Billograms roll. Uppfattade det som att TS betalade Billogram (som sedan betalar ÅF). Sorry för förvirringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bilogram är inte en kreditgivare utan endast en förmedlare åt återförsäljaren. Även Vimla använder sig av Bilogram och det är Vimla som står för fakturahanteringen. Dvs, om inte Tech&Mech&Lekstuga tänker betala tillbaka några pengar så är det svårt att få tillbaka något. Det står även om detta tidigare i tråden.
Jo, det framgår att det är någonstans runt 40k. Det är mer än ett "småmål". Se nedan citat:

Det är inte givet att man betalar en faktura innan varan ens är skickad, finns ju också delbetalning.

Betalar man i förskott blir det svårare, men rättsskydd finns i hemförsäkring en så mitt råd står kvar om att kolla om de kan stå för rådgivning. Sen går det såklart att ta via ARN så Råd & rön kan sätta de på svarta listan.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av nikmoz:

Ok då missförstod jag Billograms roll. Uppfattade det som att TS betalade Billogram (som sedan betalar ÅF). Sorry för förvirringen.

Billogram är helt klart ett bolag som är svårt att placera. Jag tolkar det typ på samma sätt som ett betalterminalstjänstetillhandahållande bolag. Dvs, möjligheten att ta betalt med kort, men pengarna går direkt från kunds kort in på handlarens konto.

Billogram hanterar även bokföringen för sålda grejer om jag förstått det rätt.

Skrivet av Petterk:

Det är inte givet att man betalar en faktura innan varan ens är skickad, finns ju också delbetalning.

Läser man tråden så ser man snabbt att allt detta redan är behandlat.
Hela summan är betald.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hela summan är betald.

Det är inte jag som är necromanser och TS får tala för sig själv.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Petterk:

Det är inte jag som är necromanser och TS får tala för sig själv.

Om man tar och läser tråden....

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om man tar och läser tråden....

Så har TS redan svarat att de använt ordet skuld fel så ingen mening att fortsätta svara på ett 6-7 mån gammalt inlägg.

Det jag frågade efter i februari var hur mycket de betalat, det enda TS svarat är hur mycket de beställde för och då får vi nöja oss med den summan och tidigare råd består, polisen är ingen indrivningstjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Tyvärr finns det inte mycket att uppdatera om för tillfället då ärenden finns placerad i kö hos Polisen i Norrköping och så varit i månader.

Någon uppdatering ts?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webmasters:

Tyvärr finns det inte mycket att uppdatera om för tillfället då ärenden finns placerad i kö hos Polisen i Norrköping och så varit i månader.

Upppdatera oss! Vi väntar alla med spänning! 😬

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jaaa vi måste veta!

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

@Webmasters
Längesen du uppdaterad oss här i tråden. Hur har det gått med det här ärendet? Har det börjat ta fart eller står det fortfarande still?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av muSashi:

@Webmasters
Längesen du uppdaterad oss här i tråden. Hur har det gått med det här ärendet? Har det börjat ta fart eller står det fortfarande still?

Kontot har inte varit aktivt på ett år, hoppas inte på någon återkoppling för det ser lite dött ut med intresset tyvärr.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av muSashi:

@Webmasters
Längesen du uppdaterad oss här i tråden. Hur har det gått med det här ärendet? Har det börjat ta fart eller står det fortfarande still?

Tack för visat intresse. Det som har hänt är att en stämning har gjorts mot företaget och personen i fråga, förhandlingen som var tänkt att genomföras under december 2021 blev förflyttad och genomfördes i början av året. Det otroliga märkliga till att den blev framflyttad var att han inte hade fått tag i sitt juridiska ombud från advokatfirman Lindahls som han påstod anlitas, han hade lämnat in ett flertal sidor som skulle se ut att det var från advokatfirman med bilder från huvudkontoret, deras logotype.

När jag läste igenom dokumentet så misstänkte jag att det var något som inte stämde, ringde och frågade efter den påstådda ombudet, en person vars namn inte har något med advokat eller på något annat sätt juridiskt.

Han fick tid på sig att hitta en ny advokat inför förhandlingen, någon ny person som kunde företräda honom kunde han ej hitta. Jag anser att det inte är mitt fel att man försöker lura tingsrätten utan att han i detta fallet får ta sitt ansvar för agerandet, tingsrätten går dock på hans linje och detta fortgår även efter förhandlingen då han får mer tid att lämna in uppgifter.

Vid förhandlingarna så ville han nu kvitta en påhittad skuld, skulden skulle ha uppkommit efter att jag skrivit inlägget om mina upplevelser om företaget då han fick betala flera tusen i månaden för ddos skydd, värt att nämna är att han har sin hemsida hos Wix.com som har inbyggt skydd.

Detta är förstås något jag avvisar med det starkaste och vid förhandlingen frågade jag också vilket företag han anlitat för ddos skydd, då svarar han bara "Inga kommentarer".

Det är viktigt att rättväsendet fungerar så mycket bättre, det ska inte fungera så att man kan sälja en dator och sedan välja om man vill leverera den till kund.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webmasters:

Tack för visat intresse. Det som har hänt är att en stämning har gjorts mot företaget och personen i fråga, förhandlingen som var tänkt att genomföras under december 2021 blev förflyttad och genomfördes i början av året. Det otroliga märkliga till att den blev framflyttad var att han inte hade fått tag i sitt juridiska ombud från advokatfirman Lindahls som han påstod anlitas, han hade lämnat in ett flertal sidor som skulle se ut att det var från advokatfirman med bilder från huvudkontoret, deras logotype.

När jag läste igenom dokumentet så misstänkte jag att det var något som inte stämde, ringde och frågade efter den påstådda ombudet, en person vars namn inte har något med advokat eller på något annat sätt juridiskt.

Han fick tid på sig att hitta en ny advokat inför förhandlingen, någon ny person som kunde företräda honom kunde han ej hitta. Jag anser att det inte är mitt fel att man försöker lura tingsrätten utan att han i detta fallet får ta sitt ansvar för agerandet, tingsrätten går dock på hans linje och detta fortgår även efter förhandlingen då han får mer tid att lämna in uppgifter.

Vid förhandlingarna så ville han nu kvitta en påhittad skuld, skulden skulle ha uppkommit efter att jag skrivit inlägget om mina upplevelser om företaget då han fick betala flera tusen i månaden för ddos skydd, värt att nämna är att han har sin hemsida hos Wix.com som har inbyggt skydd.

Detta är förstås något jag avvisar med det starkaste och vid förhandlingen frågade jag också vilket företag han anlitat för ddos skydd, då svarar han bara "Inga kommentarer".

Det är viktigt att rättväsendet fungerar så mycket bättre, det ska inte fungera så att man kan sälja en dator och sedan välja om man vill leverera den till kund.

Tack för att du uppdaterat tråden.
Låter som en kille som gör sitt yttersta för att komma undan.

Det är snyggt att du kan hålla god ton i inlägget, vet inte om jag hade varit lika lugn om jag skrivit om ett ämne som detta. Väldigt mycket "koka-över-faktor" över det hela.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Webmasters:

Tack för visat intresse. Det som har hänt är att en stämning har gjorts mot företaget och personen i fråga, förhandlingen som var tänkt att genomföras under december 2021 blev förflyttad och genomfördes i början av året. Det otroliga märkliga till att den blev framflyttad var att han inte hade fått tag i sitt juridiska ombud från advokatfirman Lindahls som han påstod anlitas, han hade lämnat in ett flertal sidor som skulle se ut att det var från advokatfirman med bilder från huvudkontoret, deras logotype.

När jag läste igenom dokumentet så misstänkte jag att det var något som inte stämde, ringde och frågade efter den påstådda ombudet, en person vars namn inte har något med advokat eller på något annat sätt juridiskt.

Han fick tid på sig att hitta en ny advokat inför förhandlingen, någon ny person som kunde företräda honom kunde han ej hitta. Jag anser att det inte är mitt fel att man försöker lura tingsrätten utan att han i detta fallet får ta sitt ansvar för agerandet, tingsrätten går dock på hans linje och detta fortgår även efter förhandlingen då han får mer tid att lämna in uppgifter.

Vid förhandlingarna så ville han nu kvitta en påhittad skuld, skulden skulle ha uppkommit efter att jag skrivit inlägget om mina upplevelser om företaget då han fick betala flera tusen i månaden för ddos skydd, värt att nämna är att han har sin hemsida hos Wix.com som har inbyggt skydd.

Detta är förstås något jag avvisar med det starkaste och vid förhandlingen frågade jag också vilket företag han anlitat för ddos skydd, då svarar han bara "Inga kommentarer".

Det är viktigt att rättväsendet fungerar så mycket bättre, det ska inte fungera så att man kan sälja en dator och sedan välja om man vill leverera den till kund.

Kul att du hittat tillbaka och ger oss en uppdatering, tråkigt att det inte löst sig och att han verkar komma undan (för stunden) med fler lögner och undanflykter.

Hoppas det löser sig snart för dig och att han får betala för hela kalaset och sätter käppar i hjulen för honom att fortsätta med sådant här.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webmasters:

Tack för visat intresse. Det som har hänt är att en stämning har gjorts mot företaget och personen i fråga, förhandlingen som var tänkt att genomföras under december 2021 blev förflyttad och genomfördes i början av året. Det otroliga märkliga till att den blev framflyttad var att han inte hade fått tag i sitt juridiska ombud från advokatfirman Lindahls som han påstod anlitas, han hade lämnat in ett flertal sidor som skulle se ut att det var från advokatfirman med bilder från huvudkontoret, deras logotype.

När jag läste igenom dokumentet så misstänkte jag att det var något som inte stämde, ringde och frågade efter den påstådda ombudet, en person vars namn inte har något med advokat eller på något annat sätt juridiskt.

Han fick tid på sig att hitta en ny advokat inför förhandlingen, någon ny person som kunde företräda honom kunde han ej hitta. Jag anser att det inte är mitt fel att man försöker lura tingsrätten utan att han i detta fallet får ta sitt ansvar för agerandet, tingsrätten går dock på hans linje och detta fortgår även efter förhandlingen då han får mer tid att lämna in uppgifter.

Vid förhandlingarna så ville han nu kvitta en påhittad skuld, skulden skulle ha uppkommit efter att jag skrivit inlägget om mina upplevelser om företaget då han fick betala flera tusen i månaden för ddos skydd, värt att nämna är att han har sin hemsida hos Wix.com som har inbyggt skydd.

Detta är förstås något jag avvisar med det starkaste och vid förhandlingen frågade jag också vilket företag han anlitat för ddos skydd, då svarar han bara "Inga kommentarer".

Det är viktigt att rättväsendet fungerar så mycket bättre, det ska inte fungera så att man kan sälja en dator och sedan välja om man vill leverera den till kund.

Ett år sen senaste inlägget, har det skett något nytt i ärendet?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Hej på er,

ja nu är det faktiskt dags för en uppdatering. Tyvärr så tar det en otrolig tid med rättssystemet vilket gör att allt drar ut så på tiden, det var ett bra tag sedan jag startade tråden för att berätta min resa med företaget i fråga.

Jag tycker fortfarande det var fel av tingsrätten att förflytta dessa förhandlingar till ett nytt datum sent dagen innan jag skulle till Norrköping eftersom man inte får tag i sin "advokat" som sedan visade sig vara påhittad. Sedan när så förhandlingarna genomförs så finns ändå ingen advokat på plats då ingen vill ta sig an ärendet. Tingsrätten ansåg precis som jag att säljer man en produkt i Sverige så ska den levereras till kunden, han uppgav att den har sålts i delar till personer och därmed ej avses att leverera.

Man väljer att överklaga beslutet till Göta hovrätt och man kör samma linje som Tingsrätten i ärendet.

Självklart har man sina fulla rättigheter att överklaga beslutet till Högsta Domstolen som också görs, de anser precis som de andra instanser att jag har rätt att få tillbaka med pengarna med ränta samt de utgifter jag haft.

Verksamheten fortsätter dock med samma webbadress men man har valt att byta sitt användarnamn på Tradera https://www.tradera.com/profile/feedback/4159070/GoodByte_TM och säljer nu både guld och mynt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Webmasters: Så rätten har gett dig all rätt i ärendet men det har inte trillat ut någon dator eller ersättning till dig?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Hej på er,

ja nu är det faktiskt dags för en uppdatering. Tyvärr så tar det en otrolig tid med rättssystemet vilket gör att allt drar ut så på tiden, det var ett bra tag sedan jag startade tråden för att berätta min resa med företaget i fråga.

Jag tycker fortfarande det var fel av tingsrätten att förflytta dessa förhandlingar till ett nytt datum sent dagen innan jag skulle till Norrköping eftersom man inte får tag i sin "advokat" som sedan visade sig vara påhittad. Sedan när så förhandlingarna genomförs så finns ändå ingen advokat på plats då ingen vill ta sig an ärendet. Tingsrätten ansåg precis som jag att säljer man en produkt i Sverige så ska den levereras till kunden, han uppgav att den har sålts i delar till personer och därmed ej avses att leverera.

Man väljer att överklaga beslutet till Göta hovrätt och man kör samma linje som Tingsrätten i ärendet.

Självklart har man sina fulla rättigheter att överklaga beslutet till Högsta Domstolen som också görs, de anser precis som de andra instanser att jag har rätt att få tillbaka med pengarna med ränta samt de utgifter jag haft.

Verksamheten fortsätter dock med samma webbadress men man har valt att byta sitt användarnamn på Tradera https://www.tradera.com/profile/feedback/4159070/GoodByte_TM och säljer nu både guld och mynt.

Tack för uppdateringen, svartlistade honom direkt på Tradera.

Fick du någon form av ersättning från rätten?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Tack för uppdateringen, svartlistade honom direkt på Tradera.

Fick du någon form av ersättning från rätten?

Nej nu är det dags för nästa resa att begära ut pengarna samt utgifterna jag har haft.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

@Webmasters: Så rätten har gett dig all rätt i ärendet men det har inte trillat ut någon dator eller ersättning till dig?

Precis beslutet har gått ända upp till Högsta domstolen som har fått ödsla tid på att det inte blir någon prövning och att jag ska ha tillbaka pengarna tillsammans med ränta samt kostnader som jag har haft.

Jag har bett honom att ringa mig men det är helt tyst och medan jag inte fått vare sig dator eller pengar fortsätter man med affärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Precis beslutet har gått ända upp till Högsta domstolen som har fått ödsla tid på att det inte blir någon prövning och att jag ska ha tillbaka pengarna tillsammans med ränta samt kostnader som jag har haft.

Jag har bett honom att ringa mig men det är helt tyst och medan jag inte fått vare sig dator eller pengar fortsätter man med affärer.

Vilken pinsam snubbe att driva det enda till högsta domstolen, fanns ingen chans att högsta domstolen skulle ta upp detta..

Hur länge förväntas det att ta, att få tillbaka dina pengar? Blev den här killen dömd för något, förutom att han ska betala tillbaka dina pengar?

Viktigt att det kommer ut till så många som möjligt vilken lurendrejare GoodByte_TM / Techomech är. Misstänker att han kommer byta namn snart igen på sitt företag / Tradera konto.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Såg just GOodbyte sälja grafikkort på tradera till ett bra pris men det blir att undvika efter att ha läst detta. Tack!

Permalänk

Jag startade tråden för att berätta min upplevelse kring mitt köp av datorn och det kunde lika väl ha varit Elgiganten, Netonnet om de hade skött sig dåligt men enligt ägaren får jag inte säga ett ord kring min upplevelse kring köpet. Men som jag också skrev i rubriken i slutet "Än så länge" så hade jag mer än gärna ha uppdaterat att jag fått tillbaka pengarna, då hade allt varit löst men istället ska det vandra genom Tingsrätt, Hovrätten och sist Högsta Domstolen.

Det är naturligtvis bra att man kan överklaga om man är missnöjd med ett beslut även om det för de flesta är en självklarhet att det man betalar ska levereras.

Så självklart har man rätt att överklaga men då har man också skyldigheten att rätta sig efter beslutet.

Permalänk
Medlem

Så vad är nästa steg? Kronofogden? Konkursansökan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Så vad är nästa steg? Kronofogden? Konkursansökan?

Vanligtvis verkställighet genom Kronofogden

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060