Backup från Iphone till pc

Permalänk
Surdeg 🍞

Backup från Iphone till pc

Jag håller på att bli tokig. Jag behöver lämna över min nuvarande telefon när jag byter jobb och såklart har jag massor av bilder att ta backup på.

Metod 1: Jag kopplar Iphone till en pc med ladd/synkkabeln och får upp DCIM-mappen i Explorer. Apple delar upp filerna i massa undermappar och hur många eller få jag än tar bryta kopplingen mellan telefon och dator lite närsomhelst. Utfallet blir att det inte går att få över alla filer.

Metod 2: Använder importfunktionen i Windows Photos men samma sak där, kopplingen bryts vid random tillfällen. Importen blir aldrig komplett och notera att jag i båda dessa fall testar tre olika kablar. En original, en noname och en Ikea.

Metod 3: Laddar upp skiten i Icloud trots att jag inte gillar att ha privata bilder i molntjänster. Loggar in på Icloud i en webbläsare, markerar alla och trycker ladda ner. Cirka 3500 bilder, varav max 1500 går ner, ofta färre. Prövar i Edge och i Chrome.

Metod 4: markerar ett par hundra år gången, vilket verkar funka bättre men efter bara några vänder stämmer inte totalen, färre bilder än markerat har laddas hem. Risken att missa bilder blir står då det är smått omöjligt att korsreferera ett så stort antal bilder.

Suttit tre timmar och försökt lösa det här. Blir galen. Testade även att dra hem Icloud för Windows men för att få hem filerna där verkar man behöva sätta upp en synk, vilket jag helst inte vill. Vill vara få hem bilderna från tjänsten.

Hilfe!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inga sådana problem med min iPhone. Ansluter du telefonen till en USB3-port? Har du provat olika kablar?
Själv använder jag iTunes för att ta backup på telefonen. Den tar allt, även bilder.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Om det är en backup du vill ha som du kan synka till en annan telefon löser iTunes det åt dig.

Du kan få en exakt kopia av telefonen som du kan köra in i din nästa telefon (om du väljer iphone dvs).

Mer än så man jag tyvärr inte hjälpa dig eftersom det var några år sedan jag hade en iphone senast!

Permalänk
Medlem

Metod 1 har jag haft problem med också. Kom fram till att det hade med att telefonen låste sig efter ett tag, vilket gjorde att Windows inte fick tillgång till filerna och överföringen fallerade. Vet faktiskt inte om det verkligen är så, men jag höll telefonen "vid liv" och då fungerade överföringen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av PointMan:

Metod 1 har jag haft problem med också. Kom fram till att det hade med att telefonen låste sig efter ett tag, vilket gjorde att Windows inte fick tillgång till filerna och överföringen fallerade. Vet faktiskt inte om det verkligen är så, men jag höll telefonen "vid liv" och då fungerade överföringen.

Läst workarounds där folk har kameran igång just för att telefonen inte ska slappna av.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu