Första trailern för The Matrix Resurrection

Permalänk
Hedersmedlem

Det här kan bli bra. Jag är sugen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Intressant. Skall ses iallafall Gillade original trilogin, hoppas denna når upp till samma nivå.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Bara den är bättre än 3:an så... I en annan trilogi var det ju tvärtom.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon270778:

Både originalidén och vad som blev är fantastiskt dumt. Men att använda människorna som energikälla är iaf lite bättre än som CPU. Lite.
Kostar mer att hålla de vid liv än vad man får ut både CPU och energimässigt.
Enda vettiga är att ta kål på hela mänskligheten. Eventuellt använda några för kreativitet, men ja..förmodligen är vi sämre på även det in the futures. Och varför skulle maskiner behöva kreativitet. Varför skulle de vilja förbättra något om inga fiender finns och de behöver inte hävda sig inför andra könet för att föröka sig och på så vis överleva.

Människans hjärna är överlägsen en CPU på många områden. Testa bildbehandlingsalgoritmer t.ex.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Första Matrix handlar ju om Lanas komma ut upplevelse som transexuell (de röda och blå pillren ska vara en metafor för detta). Karaktären Switch skulle tex från början varit man i den riktiga världen. Men bolaget kände inte att de var redo för en sån sak.
Med det sagt så får man hoppas på lite mer metaforer kring det.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=D4eJx-0g3Do

Som referens slänger jag in originaltrailern för första filmen från 1999. Känns onekligen väldigt 90-tal.

Fan va glad jag är att jag aldrig såg den trailern. Den visar ju typ allt viktigt som händer.
Får tacka den högstadielärare som bestämde att det skulle vara skolfilmen det året.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Människans hjärna är överlägsen en CPU på många områden. Testa bildbehandlingsalgoritmer t.ex.

Ja 2021, men det väl inte direkt där filmen utspelar sig? Låt oss säga endast 30 år in i framtiden är människan bättre på något då? Komma på en ny låt ens? Måla en tavla? Komma på ny avancerad teknik? Evighetsmaskin, cure for cancer, the list goes on and on... Let's face it, Talonmas, om vi inte stoppar AI, och jag anser att det inte är möjligt, vad gör vi för nytta då egentligen? Jag säger verkligen inte att människor sucks, jag älskar människor och LIIIIVET. Det här är endast utforskande av ideér.

Permalänk
Medlem

Rip Morpheus

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av SotarnAnton:

Min far ringde mig DIREKT efter han såg trailern och frågade: "Har du sett trailern för Matrix 4?"

-Näe, verkar den bra?

"Ja, Jag bokar biljetter för oss båda när den släpps på bio, så bäst för dig att du inte jobbar"

Och efter jag oxå såg den verkar den ju minst sagt lockande, kommer nog inte komma upp i samma klass som första filmen men vi får se

Jag ringde min pappa och han svarade: Vad är mäjtricks?
Vi är inte alla lyckligt lottade.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XHI:

Jag ringde min pappa och han svarade: Vad är mäjtricks?
Vi är inte alla lyckligt lottade.

Lol. Sonen skickade mig de första små teasers trots att det är min favoritfilm och inte hans. Sen glömde jag att titta på trailern igår och han skickade ok, det är en soft reboot, ser bra ut. Tack som fan för söner. Han gör sitt jobb bra hahahahaha.
Å andra sidan skickade jag till honom idag att ikväll blir det Malignant och en av dina favoriträtter. Han ba' wuuuut Malignant!? Det är ju James Wan!! Ja ba' who dafuq is that? Men sen såg jag. Lololololol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Yes. Max Payne hade aldrig blivit alls lika stort om de inte hade blivit inspirerade av the Matrix. Jag minns att de gnällde lite när de skulle göra Matrix-spelet, att deras "grej" liksom redan hade blivit gjord av just MP så att de var tvungna att hitta på nya grejer.

Jag var riktigt sugen på det spelet, efter allt snack om att de såg det som lika viktigt och lika mycket en del av storyn och världen som filmerna, och förbeställde, vilket jag inte skulle gjort.

Animatrix däremot tyckte jag var riktigt bra. Intressant att se lite mer bakgrund, hur de hamnade där de var och så.

har inte sett animatrix än men ska. Spelet däremot låter jag bli😉

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av anon270778:

Ja 2021, men det väl inte direkt där filmen utspelar sig?

Det var 90-tal för dem.

Permalänk
Medlem

Matrix originalfilmen är ju en sån där man önskade man kunde fått backa tillbaka till osedd och få uppleva igen för första gången om och om igen.
Men den här blev jag inte alls sugen på - enda positiva var väl att trailern inte var knöfull av meningslösa CGI fightingscener.
Jag förväntar mig en riktigt intressant story som får en att tappa hackan, men det lär knappast hända

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ohhhh en sådan Nokiamobil hade jag!!!! Wap wap!! Ångrar djupt att jag inte sparade den

"Bananen", men du hade nog europa modellen utan fjäder.

Permalänk
Inaktiv

I 3e filmen (tror jag) framgick det att Neo hade återuppstått många gånger i Matrix. Undrar om det här ska föreställa några hundra år efter förra filmen, eller om det bara är den gamla Neo som har minnesförlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218488:

I 3e filmen (tror jag) framgick det att Neo hade återuppstått många gånger i Matrix. Undrar om det här ska föreställa några hundra år efter förra filmen, eller om det bara är den gamla Neo som har minnesförlust.

Rätt säker på att det är samma Neo som vi fick följa tidigare, i trailern ser man hans kropp bli behandlad av maskinerna och då ser man även att hans ögon har samma skador som han ådrog sig i 3e filmen.

Men vi får väl se, trailers kan ju luras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamatza:

Rip Morpheus

Ja han dog i spelet visst, trist storyn följer allt utanför filmerna också.... blir nog flopp.. sen Neo med långt hår och skägg funkar heller inte.

Ingen bullettime visade dom heller, antigen spara det eller så finns det inget av det i filmen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.2*

Dags att höja nivån. Tråkiga generaliseringar, transfobi o.l. klarar vi oss utan!
Tillbaka till topic.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Kommer absolut att se den. Men något jag egentligen vill se vore en prequel.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Gillar första filmen skarpt och såg om den så sent som i somras. De två sista däremot ... men, tycka vad man vill så fick trilogin ett fint avslut! Känns som ett helgerån att återuppliva The Matrix efter det. Hoppas ändå på att bli positivt överraskad.

Nog har den första åldrats lite väl mycket. Alldeles för mycket 90-tal och när de trycker på de touchbaserade skärmarna ombord på svävarfarkosten och ser det otroligt föråldrade gränssnittet. CGI’n är riktigt spotty men går att leva med det värsta är ändå klädseln på en av karaktärerna. Vit kostym och orangea glasögon skriker 90-tal och Bomfunk MC’s som är ett genomgående tema över hela filmen.

Det tekniska åt sidan så tycker jag den inte är så bra längre som den var då. Efterföljarna som fått mycket skit är bättre än det rykte de förtjänar förutom dansscenen då. Allt i allt känns handlingen i Matrix ganska föråldrad.

Permalänk
Medlem

Första filmen var kanon, dom andra två förstörde den goda känslan jag fick med mig från 1:an nästan helt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Ibland lyckas de ju faktiskt med att plocka ihop en fortsättning efter redan 3 släppta, jag förbehåller mig svagt possitiv efter trailern att detta faktiskt har en chans att göra det.

3 av 5 tummar upp för trailern!!

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ny, ganska kompakt, trailer!

Permalänk
Medlem

Nu har de släppt andra officiella trailern! Mycket bättre imo, gjorde mig oerhört pepp! Blir lätt att se på bio!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/nNpvWBuTfrc

Nu har de släppt andra officiella trailern! Mycket bättre imo, gjorde mig oerhört pepp! Blir lätt att se på bio!

Den där gav helt klart mer sug än den första trailern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Den där gav helt klart mer sug än den första trailern!

Ja, där första trailern gav sken av att vara blott en billig kopia av första filmen fick vi här bättre förståelse för konceptet! Misstänker att de ville vara lite mystiska men att det blev FÖR missvisande och lätt att missförstå. Men bättre action och koncept som verkar närmare första filmen än uppföljarna bådar ju otroligt gott i sig!

Permalänk
DingDongerMcDongface

Ska tydligen göras någon "upplevelse" i Unreal Engine 5 som släpps åtminstone till PS5 och Xbox, där det även blir lite demo för motorn Kan nog bli coolt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Ska tydligen göras någon "upplevelse" i Unreal Engine 5 som släpps åtminstone till PS5 och Xbox, där det även blir lite demo för motorn Kan nog bli coolt!

https://www.youtube.com/watch?v=tV7BRjFzKH8

Polygon har lite mer information om demot!

Permalänk
Medlem

Åh, kom plötsligt ihåg rysningarna (av välbehag) när första filmen slutar och RATM vevar ursinnigt "Wake Up"

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Levandebild:

Om man inte har en PS5 eller Xbox Series X/S så har Unreal Engine-kanalen på Youtube lagt upp ett långt demo på "upplevelsen".