Blizzard dödar moddning med Diablo II: Resurrected – hänvisar till originalet

Permalänk
Melding Plague

Blizzard dödar moddning med Diablo II: Resurrected – hänvisar till originalet

De sista förhoppningarna om att spela moddar i flerspelarläge grusas. Samtidigt presenteras en halvlösning för ultrabreda skärmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är som att Blizzard fortfarande tror att de har överskott på goodwill-kapital.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Sitter med en 32:9 skärm, lär bli mycket vignette...

Permalänk
Medlem

Finns så många andra spel att spela idag att det helt enkelt inte är värt mödan och irritationen att spel DII …

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Birks:

Sitter med en 32:9 skärm, lär bli mycket vignette...

Jag tycker du ska spela i 4:3 på den. Bara för att få den äkta känslan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Det blir nog en fin shitstorm runt detta spelet också.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Där dog D2R för mig. Project Diablo 2 och Path of Diablo har gjort spelet så otroligt mycket bättre, utan att gå ifrån originalet allt för mycket som andra mods. Extremt dåligt av Blizzard.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Som de flesta, gissar jag, så har jag aldrig spelat en D2 mod och bryr mig således inte om detta alls.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Coolt att inte ha stöd för bildformat från forntiden, typ 2017. Tar man "nästan" nypris för en remaster så bör även 32:9 stödjas.

Hade stora förhoppningar, men Blizzard kan faktiskt dra åt helvete, helt och hållet.

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Som de flesta, gissar jag, så har jag aldrig spelat en D2 mod och bryr mig således inte om detta alls.

Är helt enig här. Ser verkligen fram emot D2R och då kör jag på en 32:9 skärm också, men förväntar mig knappast att 25 år gamla spel (även om det är remaster) ska utnyttja all modern teknologi. Ska bli kul och spela det igen!

Permalänk
Medlem

Det var ju knappast oväntat efter TCP/IP.
Ogillar att man bryter lagda löften, även om ja påverkas minimalt.
Ogillar dock UW-begränsningen desto mer, då jag själv har en skärm av denna typ.
Hade hoppats på ett D2R på UW med (kan fortfarande vara möjligt) PlugY och PDM i SP.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk

Knappast första gången Blizzard/Actvision dödar sitt eget ip med skitsnack till löften.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Är helt enig här. Ser verkligen fram emot D2R och då kör jag på en 32:9 skärm också, men förväntar mig knappast att 25 år gamla spel (även om det är remaster) ska utnyttja all modern teknologi. Ska bli kul och spela det igen!

... är det inte lite meningen med en remaster? Att det uppdateras för just moderna system och teknologi? Tycker själv det är lite dåligt. Känns som de gör minimum de kan komma undan med. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det är som att Blizzard fortfarande tror att de har överskott på goodwill-kapital.

Det kommer att sälja som smör ändå så varför skulle dom bry sig?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt har jag ingen empati för de som förköpt D2R och nu känner sig allt mer lurade. Trodde ni verkligen att det skulle gå någon annan väg? Har ni inte varit i kontakt med Blizzard de senaste 10 åren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Som de flesta, gissar jag, så har jag aldrig spelat en D2 mod och bryr mig således inte om detta alls.

Jag har bara ätit pizza från pizzerian på hörnet, varför skulle någon vilja ha napolitansk pizza med bra råvaror från en fin italiensk restaurang? Håller helt och hållet med, bryr mig inte alls om detta. Alla ska äta samma pizza med skinka som består till 90% av brosk.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

... är det inte lite meningen med en remaster? Att det uppdateras för just moderna system och teknologi? Tycker själv det är lite dåligt. Känns som de gör minimum de kan komma undan med. :/

Visst är det så. Men dock så får man vara lite realistisk också på vad en remaster klarar av med modern teknologi. Vill man ha alla nya trevliga funktioner och teknologier som har kommit dom senaste åren på en 25 årig gammal titel så får man nog vänta på en remake och inte en remaster

Permalänk
Medlem

Blizzards PR-avdelning just nu

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört D2 original varken med eller utan mod förbi akt 1.
Men skulle jag köra det så hade jag ju kört någon sorts modpaket för att få mer balans i spelet då det verkar vara ganska weird i endgame annars.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Visst är det så. Men dock så får man vara lite realistisk också på vad en remaster klarar av med modern teknologi. Vill man ha alla nya trevliga funktioner och teknologier som har kommit dom senaste åren på en 25 årig gammal titel så får man nog vänta på en remake och inte en remaster

Man får inte glömma att orginalet körs "bakom eller i botten" så att säga. det ger vissa begränsningar men att kapa bort moddare och annat är inte en så bra ide. man ska lägga till inte ta bort.
får se hur mycket som blir kvar när det väl släpps, kanske bara är online läget kvar enbart med deras servrar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

De gör snart en WC3 remastered och dödar det gamla spelet till förmån för det nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Som de flesta, gissar jag, så har jag aldrig spelat en D2 mod och bryr mig således inte om detta alls.

Jag skulle vilja påstå att moddscenen är en stor anledning till att spelet fortfarande är så populärt efter 20 år. Men av de spelare som kommer tillbaka för att spela Resurrected nu kommer de flesta säkerligen spela omoddat. Men ju äldre ett spel blir desto viktigare blir moddstöd för livslängden.

Permalänk
Medlem

Att 2021 inte ha stöd för 21:9 (Eller varför inte 32:9) är underkänt, speciellt när vi betalar fullpris för den här remaken.
Nej detta var uruselt av Blizzard, man kan tro att man har att göra med ett "small indie company"..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tror sanningen är att de är rädda att folk gör ett bättre spel än dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Jag skulle vilja påstå att moddscenen är en stor anledning till att spelet fortfarande är så populärt efter 20 år. Men av de spelare som kommer tillbaka för att spela Resurrected nu kommer de flesta säkerligen spela omoddat. Men ju äldre ett spel blir desto viktigare blir moddstöd för livslängden.

Ja, för oss som lirat mods så skulle det kännas ganska trist att gå tillbaka till tiden utan corrupts och liknande..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Är helt enig här. Ser verkligen fram emot D2R och då kör jag på en 32:9 skärm också, men förväntar mig knappast att 25 år gamla spel (även om det är remaster) ska utnyttja all modern teknologi. Ska bli kul och spela det igen!

Det är dock mer än en remaster, dessutom betalar vi alla fullpris.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Underkänt Blizzard! Inget 21:9 stöd, inget köp.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Big Brain Blizzard. Först skapar man D2: Resurrected för att få lite goodwill och nostalgikänsla. Sedan spolar man ner communityn i toaletten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

De gör snart en WC3 remastered och dödar det gamla spelet till förmån för det nya.

I see what you did there

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Det kommer att sälja som smör ändå så varför skulle dom bry sig?

Kommer säkert sälja en hel del men blir nog mindre än Blizzard önskat.

Jag och en handfull kompisar som är Diablo2 nördar, 10k+ timmar i spelet tycker denna remake är minst fem år för sent. Mods som PoD osv har gjort att vanilla D2 LoD inte är relevant nå mer.

Som det är nu tänker ingen av oss köpa det iaf, allt ramaskri kring Blizzard gör det beslutet ännu enklare

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.