Thunderbolt 4 eller USB-C Hub för 4k och USB-tillbehör

Permalänk
Medlem

Thunderbolt 4 eller USB-C Hub för 4k och USB-tillbehör

Hej!

Jag ska på måndag få en ny laptop som jag ska använda på jobbet. Det är en Dell XPS 15 (9510) som enligt deras hemsida har 1st USB-C med DisplayPort/PowerDelivery samt 2st Thunderbolt 4 (USB-C) med DisplayPort och PowerDelivery. Problemet med det är att jag har en 4k-skärm (DP eller HDMI) med USB-hub som kör vanlig USB samt tangentbord och mus där båda kör vanlig USB. Idag kör jag tangentbordet kopplat till hubben i skärmen men musen laggar jättemycket om jag kopplar den dit.

Jag är därför i behov av en Thunderbolt 4 eller USB-C hub av något slag med minst 2st "vanliga" USB-portar samt HDMI eller DisplayPort med 4k-stöd. Är det någon som känner till någon bra? Vi hade någon på jobbet men den blev jättevarm och har förstört ett USB-C-uttag på en Mac så vill ha något av bra kvalitet så detta inte händer igen. Jobbet kommer stå för den men jag fick välja vad jag behövde själv och behöver nu därför er hjälp då jag inte vet vilka som är bra och inte.

Tack på förhand!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en USB-C monitor för jobbet, men köpte även en billig (under 200kr) USB-C -> HDMI adapter för att ha i tv:n för att kolla på serier etc, den har även 2 usb-portar och fungerar bra.
Dock kolla max upplösning du får med adaptern innan du köper, vissa är bara 4k 30Hz

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!